اخبار روز

تاریخ واریز شدن یک میلیون سود سهام برای این افراد!/جزئیات

به گزارش پی ام آپ، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص برنامه ها و اهداف جدید تملک و واگذاری سهام سرمایه توضیحاتی ارائه کرد.

سهام عدالت از مالکیت و مدیریت دولت حذف می شود. سهام سرمایه شامل سهام 49 شرکت بورسی و غیر بورسی است. مردم می توانند ارزش سهام خود را از طریق سیستم سهام عدالت ببینند. سهام عدالت نوعی یارانه است که از طریق شرکت های تعاونی دادگستری استان به ذی نفعان آن تعلق می گیرد. هدف از عرضه سهام عدالت، گسترش مشارکت بخش تعاونی در اقتصاد ایران است.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص طرح ها و اهداف جدید تملک و واگذاری سهام سرمایه توضیحاتی ارائه کرد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار کشور در خصوص عمومی‌سازی سهام سرمایه‌ای گفت: قطعا یکی از اهداف اصلی شورای عالی بورس، واگذاری کلیه اختیارات به افراد و شرکت‌های تعاونی و خروج سهام شرکت‌های تعاونی است. سرمایه، تحت مالکیت و مدیریت دولت».

مجید عشقی در نشست مدیران سهام عدالت استان مازندران با اشاره به وضعیت سهام عدالت و تعاونی ها گفت: یکی از دغدغه های اصلی ما این است که یک ساختار مردمی و قابل اعتماد از پایین تا انتقال سرمایه شکل بگیرد. جامعه با تکیه بر مردم، بر این اساس در حال بررسی شرایط همه گروه ها و ذینفعان مشارکت های اجتماعی و نحوه طراحی ساختار برای ادامه فعالیت نهادهای مشارکت های اجتماعی هستیم که باید توسط شورای عالی اقدامات پدری تصویب و اجرا شود.

وی با اشاره به نقش افراد و تعاونی ها در رواج اقدامات اجتماعی تاکید کرد: در سفر به استان های مختلف روند برگزاری مجامع عمومی تعاونی های اقدام اجتماعی و چالش های پیش روی آنها را بررسی خواهیم کرد و امیدواریم بتوانیم در این زمینه اقدام کنیم. تصمیمات و اقدامات عملیاتی بیشتر در رابطه با سرمایه‌های سهامی و تعاونی‌ها و سرمایه‌گذاری‌های سهامی باید نقش مؤثرتری در بحث سهام داشته باشند.

رئیس سازمان بورس با اشاره به خودکفایی شرکت‌های تعاونی گفت: شرکت‌های تعاونی باید جایگاه واقعی خود را پیدا کنند و این اصل را با حساسیت دنبال می‌کنیم تا عدالت را از سطح اول به بالاترین سطح در پایتخت برسانیم. از طریق انتقال مالکیت و مدیریت اشخاص در سهام». تایید کنید

عشقی در خصوص رواج سهام عدالت گفت: قطعا یکی از اهداف اصلی شورای عالی بورس واگذاری تمامی اختیارات به افراد و بنگاه های تعاونی و حذف سهام مالکانه و مدیریت دولتی است.

در ادامه این مراسم رئیس فراکسیون عدالت شورای اسلامی در خصوص اقدامات دولت سیزدهم در اجرای برنامه های عدالت خواهی در راستای منویات مقام معظم رهبری و خروج عدالت از دولت گفت: قطعا آنچه رهبر انقلاب می خواهند مردمی شدن عدالت و اجرای اصل 44 قانون اساسی است که خوشبختانه دولت سیزدهم تمرکز و توجه خوبی به این اصل داشته است و باید بحث مردمی شدن تعاونی ها  برای مردم باقی بماند.

مهدی سعادتی یادآور شد: دولت سیزدهم در یک مرحله 33 میلیارد تومان و 62 میلیارد تومان به مردم سود سهام پرداخت کرده است که در دولت قبل بی سابقه بوده است، همچنین سال گذشته مجلس تصویب کرد که 3 میلیون الف از افراد تحت پوشش این گروه. از 49 میلیون سهامدار، کمیته بخش های امداد، بهزیستی و آسیب پذیر باید اضافه شود.

سعادتی افزود: یکی از موضوعات اساسی سرمایه اجتماعی مشارکت مردم در امور اقتصادی کشور و بحث ساماندهی و تقویت هر چه بیشتر تعاونی ها و شرکت ها و سرمایه گذاران سرمایه اجتماعی است و گام های مهمی در این رابطه برداشته شده است.

نماینده شهرستان بابل با بیان اینکه در این جلسه وضعیت تعاونی های استان مورد بررسی قرار گرفت و نکاتی از سوی مدیران تعاونی ها مطرح شد، اظهار داشت: تصمیمات در خصوص توانمندسازی و تقویت شرکت های تعاونی و سرمایه گذاری در استان در دستور کار است، همچنین تمامی استان ها و شهرستان ها باید به ظرفیت های خود برای توانمندسازی و تقویت بنگاه های تعاونی توجه کنند.

سعادتی با بیان اینکه سرمایه سهام سرمایه به 800 میلیارد تومان می رسد و با مردمی شدن سرمایه می توان زمینه رشد و توسعه استان ها را فراهم کرد، تصریح کرد: این سرمایه گذاری در سال 2018 به 800 میلیارد تومان رسید. کار به مردم سپرده شده است تا شاهد رشد و شکوفایی استان ها باشیم.

در ادامه این نشست رئیس هیئت مدیره اتحادیه سراسری دادگستری ضمن تبریک دهه کرامت گفت: دفاع مقدس بزرگترین کار تعاون و همگرایی بود و امروز عدالت باید از آن الگو برداری کند. راه دستیابی به اهداف عدالت».

عسگر توکلی رئیس هیات مدیره اتحادیه سراسری سهام عدالت تاکید کرد: قطعا آسیب ها و نگرانی هایی وجود دارد که یکی از مهم ترین آنها وضعیت اقتصادی مردم است که آسیب ها را رفع کنیم و در مسیر رشد قرار بگیریم. و رونق و تقویت انصاف موروثی باید نقاط ضعف را شناسایی و اقدام کرد.

توکلی با ارائه گزارشی از فعالیت‌های شرکت تعاونی پایتخت مازندران و دستاوردهای این مجموعه گفت: تلاش داریم با توانمندسازی تعاونی‌های سرمایه در رفع موانع و همکاری سایر مدیران در نقاط مختلف استان موثرتر باشیم.

رئیس هیأت مدیره اتحادیه سراسری سهام پاتریمونیال در پایان به مشکلات پیش آمده در جریان آزادسازی سهام سرمایه و اشتباهاتی که مردم در انتخاب راه مستقیم و غیرمستقیم برای واگذاری سهام خود مرتکب شدند، اشاره کرد. گفت: در ابتدای آزادسازی سهام سرمایه برخی افراد به دلیل عدم آگاهی مرتکب اشتباه شدند و متعهد به واگذاری سهام سرمایه خود شدند، از دارنده سازمان بورس تقاضا داریم به مردم فرصتی آگاهانه بدهد. مدیریت سهام سرمایه خود را انتخاب کند.

مدیر عامل اندیشکده مهندسی محتوای رسانه ایران وابسته به سهام عدالت کشور در پایان با نگاهی متفاوت به موضوع حقوق صاحبان سهام گفت: سهام عدالت علیرغم همه موانع، مسائل و درخواست هایی که از وزارتخانه ها، سازمان ها و سازمان های ذیربط داشته است. او همواره مسیر توسعه را مدنظر دارد و در اتاق فکر خود با رویکردی متفاوت دنبال می کند.

مجتبی علی اکبری، مدیر اجرایی اندیشکده مهندسی محتوای رسانه ای ایران وابسته به عدالت عدالت کشور با اشاره به تحولات پیش روی دنیا گفت: سال ها در فضای آینده پژوهی و مواجهه با پدیده های نوظهور مطالعه و تحقیق کرده ایم. برای جلوگیری از بروز مشکلات در قالب ملی و جلوگیری از محدودیت و فیلترینگ در فضای مجازی، درمان را قبل از وقوع سرلوحه کار خود قرار داده ایم و در حال حاضر آماده ارائه ابر پروژه ای به نام متاورسو هستیم.

وی افزود: این پدیده نوظهور تحولی چشمگیر و عجیب در ذهن و ناخودآگاه مردم جهان و سبک زندگی، باورها و کسب و کار آنها ایجاد می کند و نسل جدیدی از اینترنت و رسانه های تاثیرگذار را در اختیار مردم قرار می دهد و این تحول قطعاً باعث خواهد شد. منجر به مرگ بسیاری از شرکت ها، روش های آموزشی و فضاهای تجاری در جهان خواهد شد و جای خود را به یک مدل جدید و کاملا منحصر به فرد متشکل از هوش مصنوعی فوق پیشرفته، ربات های جستجوگر و سرورهای مجهز به ابرپردازنده های غیرقابل تصور خواهد داد.

مدیرعامل اندیشکده مهندسی محتوای رسانه ای ایران وابسته به سهام عدالت کشور با بیان اینکه این اتاق فکر تهدیدهای یاد شده را در واحد آینده نگر خود به فرصت تبدیل کرده است، افزود: این اتاق فکر ضمن تهیه طرح مقابله و مقابله با این پدیده نوظهور تانک بهترین راه حل برای برون رفت با توجه به تهدیدات احتمالی به عنوان طراحی و با الگوریتم کاملا بومی سازی شده قصد دارد در آینده نزدیک و با افتخار از ابر پروژه “زمین ایده آل” رونمایی کند و از طریق این پلتفرم درخواست همکاری خود را برای سازمان بورس و از آن سازمان به عنوان متولی درخواست می کند. که با بسترسازی و همکاری در اجرای فاز یک این طرح به توسعه اقتصاد، فرهنگ و آموزش کشور کمک کرد و زیرساخت های تحولی در تجارت و بورس فراهم کرد.

لازم به ذکر است جلسه همفکری مدیران بورس استان مازندران در اتاق فرمانداری شهرستان بابل با حضور رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، مشاور رئیس سازمان بورس اوراق بهادار برگزار شد. در خصوص مسائل سهام، رئیس فراکسیون حقوق صاحبان سهام و نماینده شهرستان بابل در مجلس، مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان مازندران، فرماندار شهرستان بابل، رئیس از اعضای هیئت مدیره اتحادیه سراسری تعاونی های سرمایه، مدیرعامل اندیشکده مهندسی محتوای رسانه ایران وابسته به سهام عدالت و بسیاری دیگر از مسئولان استانی و شهری ابقا شدند.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا