اخبار ارز دیجیتال

درآمد ۷ میلیون دلاری دولت قزاقستان از مالیات استخراج ارزهای دیجیتال؛ مهد استخراج ارز دیجیتال در آسیا!

درآمد دولت قزاقستان 7 میلیون دلار از مالیات معادن است ارزهای رمزنگاری شده این کشور را به یکی از این کشورها تبدیل کرده است قطب های اصلی استخراج ارز دیجیتال در جهان تغییر کرده است.

درآمد دولت قزاقستان 7 میلیون دلار از مالیات استخراج ارزهای دیجیتال این نشان می دهد که این کشور همراه با امارات متحده عربی به یکی از قطب های اصلی استخراج ارزهای دیجیتال در جهان تبدیل شده است. طبق آمار به دست آمده از فروش ارز دیجیتال در این کشور، هم اکنون 13.22 درصد از کل هش ریت بیت کوین در جهان در اختیار قزاقستان است.

دولت قزاقستان 7 میلیون دلار از مالیات ماینینگ ارز دیجیتال درآمد کسب می کند

دولت قزاقستان در سال 2022 پس از اجرای قانون اصلاحی که منع می کند تامین مالی استخراج ارزهای دیجیتال 3.07 میلیارد تنگه (تقریباً 7 میلیون دلار) مالیات از نهادهای استخراج ارز دیجیتال را تنظیم می کند.

به گزارش کوین تلگراف، داده های اولیه دولت قزاقستان برای سال 2023 نشان می دهد که هزینه های استخراج تا 27 آوریل جمعاً 240 میلیون تنگه یا بیش از 541,000 دلار بوده است. در مقایسه با سه ماهه اول سال 2022، زمانی که هزینه پرداخت شده کمتر از 652 میلیون تنگه (حدود 1.5 میلیون دلار) بود، این ارقام بسیار کمتر است.

دولت قزاقستان 7 میلیون دلار از مالیات ماینینگ ارز دیجیتال درآمد کسب می کند

قزاقستان یکی یکی از بهترین مراکز استخراج بیت کوین در جهان. در نظر گرفته شده است. طبق داده‌های مرکز مالی جایگزین کمبریج، این کشور واقع در آسیای مرکزی 13.22 درصد از کل هش‌ریت بیت‌کوین را تا ژانویه 2022 به خود اختصاص داده است. تنها پس از ایالات متحده (37.84 درصد) و چین (21.11 درصد).

در 1 ژانویه 2022، این کشور مالیات استخراج ارزهای دیجیتال را بر اساس مصرف برق نهادهای ماینینگ وضع کرد. در سال 2021، بسیاری از اپراتورهای استخراج بیت کوین به دلیل رونق بازار در این کشور به قزاقستان کوچ کردند. برخی تخمین ها نشان می دهد که تا نوامبر 2021، پس از سرکوب فعالیت های مرتبط با معدن توسط چین، 87849 دکل حفاری وارد این کشور شده است.

اخیراً دولت این کشور اعلام کرده است که قصد دارد استانداردهای جدید رمزنگاری را برای جلوگیری از فرار مالیاتی و عملیات تجاری غیرقانونی معرفی کند. یکی از این مقررات، صادرکنندگان دارایی های دیجیتال را ملزم می کند تا برای فعالیت های خود تأییدیه دولت را دریافت کنند و دیگری، ماینرها را ملزم می کند حداقل 75 درصد از ارز دیجیتالی را که از طریق صرافی های ثبت شده به دست می آورند، بفروشند. انتظار می رود این اقدامات باعث کاهش فرار مالیاتی شود.

 

نظر شما در مورد درآمد ۷ میلیون دلاری دولت قزاقستان از مالیات استخراج ارزهای دیجیتال چیست؟

تحریریه بازتاب آنلاین

من امیر هستم از کرمان و خیلی خوشحالم که میتونم از طریق بازتاب آنلاین صدای رسای اخبار ایران و جهان باشم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا