اخبار ورزشی

داور دربی کی خواهد بود؟ / این دربی جنجالی داوری حرفه ای نیاز دارد!

پرسپولیس و استقلال در مرحله نیمه نهایی جام حذفی موفق شدند هوادار و نساجی را شکست دهند و به فینال این بازی ها راه پیدا کنند و حالا همه اهالی فوتبال منتظر این بازی بسیار هیجان انگیز هستند که چهارشنبه در ورزشگاه آزادی برگزار می شود. استقلالی ها پس از صعود به فینال با اشاره به اینکه در این فصل از داوری متضرر شده اند، خواستار حضور یک داور خارجی برای این بازی بسیار مهم شدند.

مهدی قیدی پس از بازی با نساجی اعلام کرد در صورت فراهم نشدن شرایط حضور داور خارجی برای فینال جام خولا، علیرضا فغانی را برای این دیدار به ایران بیاورد. فغانی هم اکنون در استرالیا به سر می برد و در حال استراحت است. فغانی خود علاقه ای به حضور در این دیدار به ایران ندارد و فدراسیون فوتبال هم قصد ندارد از بهترین داور تاریخ فوتبال ایران برای این دیدار مهم استفاده کند.

آخرین دربی که در بازی برگشت لیگ امسال برگزار شد، با حاشیه داوری همراه بود و هر دو تیم معتقد بودند که داور پنالتی را به نفع خود اعلام نکرده است. قضاوت بازی برگشت بر عهده پیام حیدری بود که البته مورد انتقاد دو تیم قرار گرفت. بازی چهارشنبه بازی بسیار حساسی است و یک جام در آن دخیل است. اما خداداد افشاریان، رئیس کمیته داوران به صراحت اعلام کرد که هیچ برنامه ای برای حضور داوران خارجی در این بازی ندارند و تیم ایران قطعا این بازی را سوت خواهد زد.

گمانه زنی ها درباره داوری این دیدار آغاز شده و طبق شنیده ها 3 گزینه برای سوت زدن دربی بعدی روی میز کمیته داوران وجود دارد. امیر عرب براقی که برادر همسر علیرضا فغانی است یکی از گزینه های کمیته داوران فدراسیون فوتبال است. عرب براقی فصل خوبی را پشت سر گذاشت و یکی از پرکارترین داوران امسال بود. با این حال عرب براقی تا به حال دربی را سوت نزده و برای چنین دیدار مهم و سختی کمی بی تجربه است.

گزینه بعدی کمیته داوری اشکان سولار است. سهری که سال های پایانی داوری را سپری می کند، در نیم فصل در تست های مربوطه مردود شد و قضاوت نکرد. با این حال در نیم فصل دوم در لیگ قضاوت کرد و حالا یکی از گزینه های قضاوت دربی است. حتی شنیده شده در صورت انتخاب سهوری به عنوان داور دربی، این دیدار آخرین قضاوت این داور مازندرانی خواهد بود و سهوری پس از دربی از قضاوت خداحافظی خواهد کرد.

اینکه سهری مدت هاست از داوری دور بوده و بازی های کمتر مهمی را در نیم فصل دوم سوت زده است، شاید برای هواداران و اعضای تیم های پرسپولیس و استقلال نگران کننده باشد. سهوری در بازی برگشت لیگ هجدهم دربی زودتر سوت زد و در آن بازی پرسپولیس برونکو موفق شد با تک گل احمد نوراللهی شاگردان وینفرد شفر را شکست دهد. انتخاب سوم کمیته داوران کسی نیست جز دکتر بیژن حیدری. حیدری که همین چند روز پیش بازی بسیار حساس پرسپولیس و نساجی در قائم شهر را سوت زد، تجربه قضاوت چند دربی را دارد و کاملا باتجربه محسوب می شود.

دکتر حیدری جدا از فاکتور تجربه، وضعیت بدنی خوبی دارد و مشکلی در قضاوت ندارد. باید دید کدام یک از این داوران انتخاب نهایی کمیته داوران خواهند بود. با این حال هر لحظه می توان گزینه دیگری به این 3 داور اضافه کرد و داوری یکی از مهم ترین دربی های سال های اخیر را تغییر داد.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا