اخبار روز

دانشگاه ها و مدارس باید به موضوع حجاب بپردازند

امام جمعه یزد گفت: ترویج بی حجابی مقدمه ای برای دستیابی به اهداف دشمن در کشور است و دشمن با ترویج فساد و بی دینی سعی دارد جوانان ما را نسبت به ارزش ها بی تفاوت کند.

چیزی را گزارش کنید مهر، آیت الله محمدرضا ناصری در خطبه های نماز جمعه این هفته یزد با اشاره به اینکه در ماه مبارک رمضان امسال شاهد توجه روزافزون جوانان به قرآن بوده ایم، افزود: این امر ستودنی است و هم فرهنگی و هم فرهنگی. همچنین مسئولان قرآنی استان باید تلاش کنند تا این روند در طول سال ادامه یابد

وی تصریح کرد: خانواده ها نیز باید تلاش کنند تا در این مسیر حرکت کنند و زمینه آشنایی هر چه بهتر فرزندان خود را با قرآن کریم فراهم کنند چرا که قرآن هم تزکیه کننده و هم تغذیه کننده است.

خطیب جمعه یزد در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به داستانی از زمان امام صادق (علیه السلام) و شخصی به نام «داود روقی» گفت: امام صادق (علیه السلام) فرمودند هرکس می خواهد توجه کند. خطاب به یاران آن حضرت پس از ظهور: به داوود رقی نگاه کنید، داود رقی برای من مانند مرشد رسول خدا (ص) است و به من کمک می کند.

وی ویژگی های اصلی مقداد را از کلام امام صادق علیه السلام بیان کرد و افزود: بصیرت، هدایت و استقامت در راه حق از ویژگی های مقداد بود که این ویژگی ها در داود الرقی نیز وجود داشت.

جامعه امروز به افراد آینده نگر و آینده نگر نیاز دارد

آیت الله ناصری ادامه داد: امروز در این برهه نیاز به افرادی داریم که بصیر، دوراندیش، آینده نگر، آگاه و آشنا به نور خدا باشند، زیرا دشمن از هر سو و هر حرکتی موانع بسیاری بر سر راه ما قرار داده است. کاری که او انجام می دهد باعث می شود راه خود را گم کنیم.

وی گفت: دشمن با دروغ هایی که در فضای مجازی منتشر می کند، آنها را از اسلام و انقلاب دور می کند و در مسیر مه آلود قرار می دهد و در چنین فضایی بصیرت لازم است چرا که اگر به این امر آگاهی داشت، می شود. این…» فرق حق با اوست که دروغ را می شناسد و فریب دروغ های دشمن را نمی خورد.

آیت الله ناصری ادامه داد: انسان عاقل همه چیز را با دلیل و مدرک می پذیرد نه اینکه هیچ رسانه ای خبری منتشر کرده یا تحلیلی ارائه کرده باشد، آن را بپذیرد و مسیر خود را بر اساس گفته های آن رسانه ها تعیین کند.

وی تصریح کرد: مقداد در زمان رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و داوود الرقی در زمان امام صادق (علیه السلام) برای رسیدن به یاران امام صبور و پایدار بودند. زمان تعلق دارد.

ولی فقیه نماینده استان یزد در بخشی دیگر از سخنان خود در خصوص موضوع حجاب اظهار داشت: حجاب یک تکلیف الهی و شرعی است و کشف حجاب مقدمه و دریچه ای است که دشمن می تواند از آن وارد شود تا فساد ایجاد کند. در جامعه ما

وی تاکید کرد: این ورود شیطان است و فساد و بی دینی از راه برهنگی و چشمان شهوترانه در جامعه سرایت می کند و در نهایت جامعه ای بی خدا، بی رحم و بی خدا خواهیم داشت.

آیت الله ناصری ادامه داد: خود غربی ها در کشورهای خودشان برهنگی و برهنگی را تبلیغ می کنند و در این مسیر با مشکلات جدی مواجه هستند، اما می خواهند ما را هم آلوده کنند و اکنون شروع به برداشتن چادر و شال و روسری کرده اند.

وی تصریح کرد: مردم به ویژه زنان و دختران ما بدانند و آگاه باشند که این حرکت یک توطئه جهانی است چرا که اگر حجاب از بین برود و فساد جامعه را فرا گیرد هیچکس آن را نخواهد پوشید به فکر دین، خدا، جهاد و نماز باشید. این دقیقاً همان جامعه‌ای است که غرب از ما می‌خواهد.

مردم باید خوبی های حجاب را تجویز کنند و منکرات را ممنوع کنند

امام جمعه یزد تصریح کرد: علاوه بر اینکه مردم و خانواده ها موظف به اجرای احکام شرعی حجاب در جامعه هستند، دولت ها نیز وظیفه دارند از توطئه این دشمن جلوگیری کنند و از بی دینی و بی تفاوتی در جامعه جلوگیری کنند. ” جامعه.

آیت الله ناصری تاکید کرد: دولت ها باید روی موضوع کتمان در جامعه اسلامی کار کنند و اراده و توطئه دشمن را خنثی کنند و روحانیون نیز باید در این عرصه حضور داشته و تلاش کنند.

وی تصریح کرد: معلمان، والدین، روحانیون و افراد تاثیرگذار در جامعه وظیفه دارند جامعه را نسبت به مقوله حجاب و تبعات آن آگاه کرده و از انحراف جامعه به سمت فساد جلوگیری کنند.

خطیب جمعه یزد با تقدیر از پلیس در انجام وظایف محوله در این حوزه گفت: بقیه دستگاه ها اعم از دانشگاه، مدرسه و آموزش و پرورش نیز پای کار بیایند و به وظایف دینی و اجتماعی خود در این حوزه عمل کنند.

آیت الله ناصری تاکید کرد: مردم نیز باید با رویی باز، خوش چهره و سخنان مناسب امر به معروف و نهی از منکر را انجام دهند و مطمئن باشند که امر به معروف و نهی از منکر برای مردم اثرگذار خواهد بود.

وی افزود: بیشتر دختران جوان ما در این رشته پذیرفته شده اند و آنهایی که بداخلاقی دارند غالباً مزدور دشمن هستند و باید اهداف دشمن را اجرا کنند، بنابراین طبیعی است که رفتار ناهنجاری از خود نشان دهند. حق و حرام».

امام جمعه یزد در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به روز شهدای ورزشکار گفت: در ایران اسلامی ورزشکاران ما اکثرا متدین هستند و 5000 ورزشکار در دوران دفاع مقدس و دفاع مقدس به شهادت رسیدند. حرم، نشانه این دینداری و بیداری شهدای ورزشکار در همه دوران ها و عرصه هاست.

آیت الله ناصری در مورد دوم اردیبهشت ماه در سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: با تشکیل سپاه و بسیج و همچنین کسانی که می خواستند ارتش را منحل کنند، امام(ره) دست به کار شدند. یک فعل الهی و امروز به برکت این بینش الهی داریم.» ما ارتشی قوی و منظم و ارتشی شجاع و دلیر داریم و در تمام لحظاتی که گوش به فرمان رهبری بودیم، اسلام را تجلیل کردیم. انقلاب و ایران و به همه نشان دادیم که ایران قوی و مقتدر است زیرا خدا کشور پشتیبان ماست.

وی حادثه طبس را اولین گام آمریکا پس از پیروزی انقلاب در کشور برشمرد و افزود: آمریکا باید از این شکست و رسوایی درس می گرفت اما هرگز از این حادثه درس نگرفت و دوباره با شرمندگی رفت و آمد کرد. عمل کرد، او شهرت خود را از دست داد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا