اخبار روز

خوابیدن در غزه مانند دراز کشیدن در تابوت است

سخنگوی صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) با اشاره به شرایط وخیم نوار غزه تاکید کرد: خوابیدن در این منطقه مانند دراز کشیدن در تابوت است.

به گزارش ایرنا، جیمز الدر با اشاره به بمباران شبانه رژیم صهیونیستی در نوار غزه، خواستار آتش بس در این منطقه از جمله در شهر رفح شد.

وی تصریح کرد: در پی تصویب قطعنامه اخیر شورای امنیت سازمان ملل متحد، امیدها برای برقراری آتش بس در این منطقه زنده شده است.

سخنگوی یونیسف خاطرنشان کرد: بمباران شبانه غزه این امیدها را از بین می برد. در این میان کودکان غزه امیدوارند که روزی این کابوس پایان یابد.

راه حل فوری آتش بس در غزه، سرانجام پس از تقریباً شش ماه جنگ در غزه، در روز دوشنبه 6 ژوئن به وقت محلی فروردین ماه 1403 در 25 مارس 2024 توسط شورای امنیت سازمان ملل متحد تصویب شد. این قطعنامه خواستار آتش بس فوری در غزه در ماه رمضان شده است تا به آتش بس دائمی منجر شود.

14 عضو از 15 عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد به قطعنامه ارائه شده توسط اعضای غیردائم این شورا برای برقراری آتش بس فوری در غزه رای مثبت دادند و ایالات متحده آمریکا به عنوان یکی از اعضای دائم این شورا رای ممتنع داد. از رای دادن به این ترتیب قطعنامه برقراری آتش بس در غزه به تصویب رسید.

آمریکا پیش از این سه قطعنامه آتش بس را وتو کرده بود، اما این بار از این قطعنامه خودداری کرد و بدین ترتیب در غیاب مخالفت اعضای دائم شورای امنیت، این قطعنامه بدون مخالفت به تصویب رسید.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا