اخبار روز

بازار سهام اولین روز هفته را منفی آغاز کرد / شاخص دوباره اصلاح می‌شود؟

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با اصلاح 23 هزار و 324 واحدی مواجه شد و به جایگاه 2 میلیون و 298 هزار واحدی رسید.

نمادهای فولاد، فملی، حکمتی، تاپیکو، کگل، پارسان و خودرو بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند و نمادهای پی پاد، خساپا، وبملت، ثابت، خساپا و خگستر از پرمعامله ترین ها در بورس اوراق بهادار تهران بودند. .

همچنین نمادهای آریا، شوان، شگویا، هرمز، زاگرس، کغار، دی بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس داشتند و نمادهای د، گدنا، خاور، شاروم، فربورس از منفی ترین ها بودند. نمادهای پیشخوان

ارزش معاملات خرد 13 میلیون و 613 هزار تومان را به ثبت رسانده است که نسبت به میانگین هفتگی 7 درصد و نسبت به میانگین ماهانه 19 درصد کاهش داشته است. در هفته های گذشته نتیجه معاملات خرد به محدوده 20 هزار میلیارد تومان رسید که به دلیل نگرانی سرمایه گذاران از سقوط ارزش معاملات خرد، بیش از 7 هزار میلیارد تومان کاهش داشته است.

در هفته گذشته، نتایج معاملات بورسی خروج نقدینگی واقعی (فروش واقعی به حقوقی) را به مبلغ 4 میلیون و 746 هزار تومان نشان می دهد. حتی امروز نیز روند واقعی خروج نقدینگی با رکورد 841 میلیارد تومان ادامه دارد. در هفته گذشته شدت برداشت نسبت به میانگین ماهانه افزایش یافته است.

نتایج معاملات صندوق های با درآمد ثابت در هفته گذشته حاکی از ورود 3 هزار و 188 میلیون تومان نقدینگی واقعی به این صندوق ها است. اما امروز صندوق های اوراق قرضه ۴۳۷ میلیارد تومان خروج نقدینگی داشته اند.

ارزش صف های خرید 572 میلیارد تومان است که نسبت به میانگین هفتگی 324 میلیارد تومان کاهش نشان می دهد. همچنین ارزش صف های فروش نسبت به میانگین هفتگی ۷۶۹ میلیارد تومان کاهش یافته و در محدوده ۳۸۳ میلیارد تومان قرار دارد.

امروز اما تعداد نمادهای منفی بیشتر از نمادهای مثبت بازار سرمایه بود به طوری که نمادهای مثبت 138، صف خرید 104، منفی 304 و صف فروش 94 نماد بود.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا