اخبار روز سینما

رفتارهای اشتباهی که باعث نابودی زندگی مشترک می شود!

نابودی زندگی مشترک با این رفتارهای بد.

همزیستی مثل گلی است که نیاز به مراقبت و توجه دارد. گاهی با رفتارهای بد زندگی مشترکشان را به سوی نابودی می کشانند. رفتارهای نادرستی که ممکن است حتی ندانید که اشتباه هستند.
هیچ کس قصد ازدواج سمی را ندارد و اغلب ما حتی نمی دانیم که این ازدواج در حال انجام است. ازدواج ما می تواند به تدریج از سعادت به رنجش کامل تبدیل شود. ما به گذشته نگاه می کنیم و متعجبیم که کجای کار اشتباه شده است. با توجه به اینکه آمار طلاق در دنیا حدود 44 درصد است، به جرات می توان گفت که رفتارهایی وجود دارد که زوجین انجام می دهند که برای ازدواج آنها سمی است. دیدن علائم سمی بودن این رفتارها برای ازدواج نسبتاً آسان است، اما علائم اغلب دیر ظاهر می شوند.

ممکن است کارهایی وجود داشته باشد که برای ازدواج شما سمی باشد و حتی متوجه آن نباشید زیرا بخشی از رابطه شما شده است. به ما یاد نمی دهند که در یک رابطه چگونه رفتار کنیم. هیچ کس راه درست ازدواج را به ما نشان نمی دهد. ما باید یاد بگیریم که ارتباط برقرار کنیم، به یکدیگر احترام بگذاریم و رفتارهای سمی را قبل از اینکه ازدواج ما را نابود کنند، شناسایی کنیم.


 

نابودی زندگی مشترک با این رفتارهای بد.
موارد زیر برخی از کارهای رایجی است که می توانید انجام دهید، اما برای ازدواج شما سمی هستند و می توانند مشکلات بزرگی ایجاد کنند.

1. با یکدیگر رقابت کنید

کمی رقابت دوستانه همیشه سرگرم کننده است، اما وقتی همه چیز به یک مسابقه تبدیل می شود، دیگر سرگرم کننده نیست و ممکن است اوضاع زشت شود. این چیزی است که وقتی بچه دار می شوید و مشغول هستید برای شما آشکار می شود. مگر اینکه آنها انتظارات، خواسته ها و نیازهای خود را در مورد این تغییر جدید به وضوح بیان کرده باشند.

استدلال هایی مانند “من سخت تر کار می کنم” یا “من از شما خسته تر هستم” اغلب ظاهر می شود. وقتی خسته هستید، وقتی از نوزاد یا بچه مراقبت می کنید، یا مدتی استراحت نکرده اید، همه چیز باید با همدیگر باشد و همیشه به حمایت متقابل نیاز است. اما شما باید مطمئن شوید که از طرفین و به شیوه ای محترمانه از طرفین حمایت می شود. مواقعی وجود دارد که شخصی بیشتر از دیگری کار می کند یا زمانی که کسی از دیگری خسته تر است. اما با این حال، هر کاری که می توانید برای حمایت از یکدیگر انجام دهید، یک رقابت نیست، یک مشارکت است.

نابودی زندگی مشترک با این رفتارهای بد.

2. مبارزه

همه زوج ها با هم دعوا نمی کنند و تفاوت بسیار بزرگ و بسیار مهمی بین دعوا و مشاجره وجود دارد.

ویژگی های بحث عبارتند از:

  • اختلاف نظر در یک موضوع خاص.
  • گاهی اوقات بحث داغی پیش می آید که معمولاً با آرامش انجام می شود.
  • به صحبت های یکدیگر گوش دهید و نظرات یکدیگر را بشنوید.
  • زمانی که طرفین ممکن است احساساتی یا خسته باشند، بین مشاجرات استراحت کنید.
  • بحث و جدل احترام آمیز است و گاهی هر دو طرف در وسط بحث یکدیگر را در آغوش می گیرند.
  • معلوم می شود که می تواند سازش یا اختلاف باشد.

نابودی زندگی مشترک با این رفتارهای بد.

اما ویژگی های تقاضا عبارتند از:

  • فریادها و اعتراضات بلند.
  • بحث همیشه داغ است.
  • توهین و نفرین.
  • حملات شخصی
  • احساس ناراحتی، ترس یا تهدید.
  • تمرکز روی راه حل نیست، فقط روی «حق» است.

نابودی زندگی مشترک با این رفتارهای بد.

این غیر معمول نیست که زوج ها در یک ازدواج با هم مشاجره کنند، گاهی اوقات وقتی احساسات یا ناامیدی زیادی در میان است، نمی توانند بفهمند چگونه خود را ابراز کنند و به درستی ارتباط برقرار کنند.

با این حال، دعوا برای ازدواج شما سمی است. زیرا مبارزه بر اساس ارعاب و تهدید است. شما قصد دارید طرف مقابل را تحقیر کنید و باعث آسیب (اعم از جسمی و روحی) شوید. یادگیری برقراری ارتباط موثر می تواند به شما کمک کند تا اختلافات خود را در سطح «مراقب» نگه دارید و اجازه ندهید که به «دعوا» تبدیل شوند.

نابودی زندگی مشترک با این رفتارهای بد.

3. اولویت ندادن یکدیگر

من همیشه وقتی به مردم می گویم شوهرم از بچه هایم برایم مهم تر است، نگاه خنده داری به خودم می اندازم. به نظر می رسد در جامعه این باور وجود دارد که زنان به عنوان مادر باید برای فرزندان خود فداکاری کنند تا «مادر خوبی» باشند. مادر برای ایفای نقش خود به عنوان «مادر» باید فرزندان خود را در اولویت قرار دهد. شما افرادی را پیدا خواهید کرد که می گویند شما باید همیشه بچه ها را در اولویت قرار دهید، اما من کاملاً به این اعتقاد دارم که “شما او را در اولویت قرار می دهید، او شما را در اولویت قرار می دهد و شما از فرزندان خود مراقبت می کنید.”

حتی اگر هنوز بچه ندارید یا بچه نمی خواهید، اولویت دادن به همراهی تضمین می کند که هر دوی شما به ابراز عشق و محبت در زندگی ادامه می دهید. این کاری نیست که بتوان یک طرفه انجام داد. هر دو باید با هم باشند و هر دو باید برای مراقبت از دیگری تلاش کنند.

نابودی زندگی مشترک با این رفتارهای بد.

4. منتظر تغییر یکدیگر باشید

یکی از چیزهایی که من را آزار می دهد این است که می شنوم زوج هایی که مدت طولانی با هم بوده اند از برخی ویژگی ها یا ویژگی های شریک زندگی خود شکایت می کنند که آنها را آزار می دهد. به عنوان مثال، من با زوجی آشنا شدم که بیش از 10 سال با هم بودند.

مثلا یکی از آنها می گفت همسرش برونگراتر است و او بیشتر درونگرا است. همسرش دوستان زیادی داشت و گهگاه دوستان صمیمی را می دید. در سالهای اولیه رابطه آنها مشکلی نبود، اما وقتی آنها ازدواج کردند و دوستانش بیشتر درگیر شدند، او شروع به شکایت کرد که او می خواهد هر هفته با دوستانش برای شام بیرون برود و او می خواهد در خانه بماند.

او مدت ها قبل از ازدواج همسرش را می شناخت. اما او انتظار داشت که او تغییر کند، و وقتی او این کار را نکرد، به طور فزاینده ای از ازدواج آنها ناراضی شد. اگر رفتار یا خصیصه‌ای در فرد مورد علاقه‌تان وجود دارد که نمی‌توانید با آن زندگی کنید، انتظار نداشته باشید که فقط به خاطر ازدواج او با شما تغییر کند.

نابودی زندگی مشترک با این رفتارهای بد.

5. برای خودتان وقت بگذارید

یکی دیگر از تصورات غلط اصلی که باعث ایجاد اضطراب در ازدواج می شود این است که قرار است تمام وقت خود را با هم بگذرانیم. این درست نیست! تنهایی نه تنها برای شما خوب است، بلکه ضروری است. شما قبل از اینکه در یک رابطه قرار بگیرید یک فرد کاملاً کارآمد بودید و وقتی ازدواج کردید هنوز هم یک فرد کاملاً کارآمد هستید.

گاهی اوقات برای شارژ مجدد نیاز به زمان تنهایی دارید. شما باید در ازدواج خود این کار را انجام دهید، حتی اگر بچه دارید. زمان تنهایی برای هر دو طرف بسیار مهم است. واضح است که زمان تنهایی شامل رفتن به محل کار و خرید نمی شود. زمان تنهایی یعنی زمانی برای انجام کاری که به تنهایی می خواهید. این می تواند نشستن و خواندن کتاب، رفتن به ماهیگیری، رفتن و نشستن در یک کافه، بیرون رفتن با دوستان و… هر چیزی که برای شما مهم است و می توانید به تنهایی انجام دهید. انتظار اینکه آنها تمام وقت خود را با هم بگذرانند، حتی اگر بخواهند و یکدیگر را دوست داشته باشند، آنها را در معرض فرسودگی شغلی قرار می دهد.

اگر هر یک از این رفتارهای سمی را در زندگی زناشویی خود تجربه می کنید، به این معنا نیست که شما آماده طلاق هستید. این فقط به این معنی است که باید به آنها توجه کنید و نحوه حذف آنها را بیابید تا در دراز مدت مشکلات بزرگی ایجاد نکنند. هر ازدواجی منحصر به فرد است و ازدواج شما می تواند هر چه می خواهید باشد. تشخیص رفتارها و اعمال آشکاری که برای ازدواج شما سمی است آسان است، اما برخی چیزها ظریف تر هستند و مورد توجه قرار نمی گیرند.

 

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا