اخبار روز

افزایش قیمت خانه در تهران! / متری 150 میلیون تومان!

مهدی هدایت بیان کرد: در بحث مسکن شهر تهران بر بافت های ناکارآمد و فرسوده تمرکز کرده ایم. یکی از کارهای خیری که اخیرا در کارگروه ماده 5 انجام و تصویب شد، ایجاد حریم های جدید در راستای بازآفرینی شهر تهران بود.

وی تصریح کرد: این حدود با شاخص های جدید شورای عالی معماری و شهرسازی مشخص شده است که قبلا 3 شاخص بود و اکنون به 27 شاخص افزایش یافته است، بر این اساس پس از 18 ماه کار کارشناسی این نقشه ها به تصویب رسید. کارگروه هفته گذشته

هدایت افزود: مداخله در بافت های فرسوده در گذشته حدود 4427 هکتار بود که اکنون این عرصه ها به طور مستمر 7000 هکتار است. در حالت ناپیوسته و منفصل، 2000 هکتار دیگر به این بافت ها اضافه می شود و به حدود 9000 هکتار می رسد.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با یادآوری اینکه در تهران حدود 2000 هکتار بافت فرسوده و بعضاً تک پلاک داریم، افزود: در حال حاضر هدف بازآفرینی شهری در تهران افزایش است. در مقیاس 9000 هکتار، البته بازآفرینی متفاوت است، یک جا خدمات افزایش می یابد، در برخی دیگر مشکلات اجتماعی داریم.

هدایت با طرح این سوال که نتیجه این کار چیست و اظهار داشت: طرح مذکور طرحی تحول آفرین برای بازآفرینی شهر تهران است که از آن برای مکان هایی که مشکل داریم مسکن تولید می شود.

وی با اشاره به فروش موازی اوراق سلف اسلامی (فروش متر خانه) گفت: رای شورای فقیه اخذ شده و موضوع در هیات مدیره بورس در حال پیگیری است. شهرداری تهران به محض ابلاغ دستورالعمل مربوطه جزو اولین مجموعه هایی است که اولین پیشنهاد را در این نوع فروش اجرا می کند.

وی با اعلام اینکه در فروش هر متر زمین 3 هدف را دنبال می کنیم، گفت: کنترل تورم و جذب نقدینگی به جامعه، رشد تولید مسکن و ساخت مسکن ارزان قیمت سه هدف از فروش زمین توسط متر.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با بیان اینکه «منتظر موافقت بورس برای بهره برداری از فروش کنتورهای مسکن هستیم»، افزود: اولین پروژه را در هلال احمر (نواب) با این موضوع در نظر گرفته ایم. تعداد واحدهای این پروژه 200 واحد می باشد.

بر اساس تحقیقات انجام شده در سازمان نوسازی شهر تهران، کل قیمت هر مترمربع مسکن با احتساب هزینه های زیربنایی و روبنایی (خطوط انتقال آب، آماده سازی، درمانگاه، مدارس و…) برای دولت حدود 50 میلیون تومان است. .

هدایت با بیان اینکه دولت حدود 70 درصد از کل هزینه مسکن را پرداخت می کند، گفت: ظرفیت تولید چند صد هزار واحد مسکونی که دارای امکانات زیربنایی و روبنایی هستند وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه تهدید با تولید مسکن در محدوده هدف بازآفرینی شهر تهران به فرصت تبدیل می شود، گفت: باید با حمایت دولت از این فرصت استفاده کرد که تاثیر بسزایی در تعادل بازار مسکن خواهد داشت. و کنترل قیمت


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا