اخبار روز

خریداران طلا مراقب باشند، این طلا 18 عیار نیست!

به گزارش پی ام آپ، امیرمحمد پرهام فر درباره افزایش ۲۱۳ درصدی ارزش کشفیات طلا و جواهرات قاچاق ادعایی در سال ۱۴۰۱ گفت: ابتدا ضوابط ماده ۱۸ تبصره ۴. قانون مبارزه با قاچاق نظارت بر قوانین خرید و فروش و هر نوع نگهداری کالا در صورت این قوانین خرید و فروش و نگهداری و جابجایی هر کالایی باید اطلاع رسانی شود، تخلف از این قوانین جزو تخلفات مندرج در قانون محسوب می شود. مبارزه با قاچاق کالا و ارز رسیدگی خواهد شد. البته عنوان شما قاچاق نیست و در تبصره 4 به عنوان تخلف خاص درج شده است و این قوانین به طور مرتب به اصناف ابلاغ می شود تا در هنگام خرید و فروش دچار این تخلفات نشوند.

وی ادامه داد: بنابراین بخشی از این افزایش 213 درصدی کشف قاچاق طلا مربوط به کشف است فیزیکی طلاها حین قاچاق بوده که عمدتاً کشفیات قاچاق طلا در مرزهای هوایی بوده و بخشی دیگر از تخلفات مربوط به عدم رعایت مفاد تبصره 4 ماده 18 قانون مبارزه با قاچاق کالا بوده است.

معاون رئیس ستاد مبارزه با قاچاق و نشان کیشور گفت: ما با قاچاق طلا در داخل و خارج سروکار داریم، اما سال گذشته طلاهای داخل و خارج از کشور شرایطی داشت که پرونده قاچاق طلا را کشف کردیم و بیشتر کشفیات قاچاق مربوط به صدور طلای خروجی بود. کشور و عمدتاً طلای مرغوب، شمش و طلای مذاب که به صورت قاچاق از کشور خارج می شود.

پرهام فر تاکید کرد: در حال حاضر 150 گرم طلا می تواند به صورت مصنوعی از کشور خارج شود و لازم به ذکر است بخشی از طلا از ایران به عنوان خروجی زمینه از کشور ما انجام می شود و عده ای دارایی خود را به طلا تبدیل می کنند و از کشور خارج می شوند.

وی با اشاره به قاچاق طلا به کشور گفت: طلای قاچاق وارد شده به کشور عمدتاً به صورت طلای مصنوعی است که عیار آن از عیار طلای رایج در کشور ما کمتر است و از کیفیت پایین تری نسبت به طلا برخوردار است. ایرانی بوده و عمدتاً منشا این کالای قاچاق می باشد. ترکیه کمتر از 18 عیار است و طلای 16 و 14 به صورت قاچاق وارد کشور می شود و این موضوع به مراجع ذیربط گزارش شده و قطعا خرید طلای خارجی برای مردم مضر است زیرا طلاهای با عیار کمتر از 18 قیراط می توانند آن را با قیمت کمتری بفروشند، به شرطی که در زمان خرید از ارزش پایین آن آگاه نباشند.

معاون ستاد رزم. قاچاق کالا و ارز کشوری با تاکید بر اینکه خریداران خارجی طلا باید به این نکته توجه داشته باشند که کالای قاچاق خریداری کرده اند و خطر خرید کالای قاچاق متوجه آنها می شود، گفت: به طور کلی واردات مصنوعات طلا به کشور ممنوع است و این امری نیست. شماره جدید و از آنجایی که ایران تولید کننده انواع مصنوعات طلا می باشد. وارد كردن مصنوعات طلا قبلاً ممنوع شده است و هر گونه مصنوعاتی که وارد کشور شود کالای قاچاق محسوب می شود.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا