اخبار روز

خریداران خودرو در مورد سیستم فروش سردرگم هستند.


به گزارش پی ام آپ، تعیین تخصیص بلاتکلیفی های خودرویی مربوط به دور دوم فروش با مکانیزم نوبت دهی می تواند نقشه راه متقاضیان حضور یا خروج از این طرح پیش فروش را مشخص کند.

متقاضیان خرید خودرو از دور دوم فروش بدون قرعه کشی شاهد اتمام مرحله دوم پیش فروش بودند. در مرحله دوم ثبت نام شدگان این امکان را داشتند که خودرو مورد نظر خود را انتخاب کنند.

فروش خودرو در ایستگاه ترمینال

اکنون قطار دور دوم فروش خودرو با مکانیزم شیفت به ایستگاه پایانی رفته است و احتمالا ابهامات دور جدید فروش خودرو در روزهای آینده برطرف خواهد شد.

هر متقاضی این فرصت را داشت که پنج خودروی مورد علاقه خود را انتخاب کند. اکنون با پایان فاز دوم، مشتاقان خرید خودرو به قیمت کارخانه باید منتظر بمانند، متولیان سیستم یکپارچه با مسئولان شرکت های خودروسازی حاضر در طرح پیش فروش خودروی صمت هماهنگ کنند تا اولویت عرضه محصولات فروخته شده در این طرح پیش فروش خودرو مشخص، مشخص و به متقاضیان اعلام نمی شود.

طبق برنامه ریزی انجام شده، اولویت ها در 3 خرداد تعیین و به ثبت نام کنندگان اطلاع رسانی خواهد شد، بنابراین متقاضیان خرید خودرو با مکانیسم نوبت دهی دو هفته پر التهاب در پیش رو دارند. البته آنچه که گذراندن این مدت زمان تا اعلام نتایج را برای متقاضیان سخت می کند، ابهامی است که دور دوم فروش خودرو برای ثبت نام کنندگان داشت.

ابهام اول مربوط به تعداد افرادی بود که علاوه بر افتتاح حساب پروکسی، در دور دوم فروش خودرو در سامانه یکپارچه خودرو را نیز انتخاب کردند. مدیر سیستم اکپاره طی چند روز آمار افرادی که وارد سامانه شده و خودروهای مورد نظر خود را انتخاب کرده اند را منتشر کرد.

اما مهدی تقدیسی در نیمه راه تصمیم گرفت آماری از تعداد متقاضیان اعلام نکند. آخرین آمار از حضور یک میلیون متقاضی در دور دوم فروش خودرو حکایت داشت. این آمار مربوط به 15 خرداد امسال بود در حالی که هنوز چهار روز تا مهلت تعیین ده باقی مانده و قطعا این رقم افزایش یافته است.

دور اول فروش خودرو صمت از طریق سامانه یکپارچه با حضور حدود 935 هزار متقاضی برگزار شد. البته در دور اول فروش محصولات شرکت های خودروسازی با مکانیزم بدون قرعه کشی علاوه بر ایران خودرو شاهد حضور بهمن موتور، ایلیا خودروسازی، آرین پارس موتور و ماکسات موتور بودیم. اما این خودروسازان در دور دوم غایب بودند و دور جدید فروش خودرو تنها توسط شرکت خودروسازی سایپا به همراه کرمان موتور، مدیران خودرو و فردا موتور انجام شد.

افزایش تعداد متقاضیان باعث طولانی شدن زمان تحویل محصولات ارائه شده می شود. دومین ابهام مربوط به قیمت محصولاتی است که خودروسازان خصوصی در این طرح فروش عرضه می کنند. همچنان درگیری بین خودروسازان خصوصی و شورای رقابت وجود دارد و مشخص نیست قیمت نهایی محصولات خودروسازان خصوصی در دور دوم پیش فروش با چه قیمتی برای متقاضیان فاکتور می شود.

تعیین تخصیص بلاتکلیفی های خودرویی مربوط به دور دوم فروش با مکانیسم نوبت دهی می تواند نقشه راه متقاضیان حضور یا خروج از این طرح پیش فروش را مشخص کند.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا