اخبار روز

خبر مهم یارانه تخم مرغ/ منظور از این خبر چیست؟

به گزارش پی ام آپ، سید جمال مدرسی دره سرپرست دفتر توسعه صادرات وزارت جهاد کشاورزی گفت: صادرات آن دسته کالا و محصول کشاورزی که مشمول ارز یارانه‌ای ۲۸ هزار و پانصد تومان می‌باشد، بدون پرداخت مابه‌التفاوت و ایفای تعهدات ارزی خلاف قانون است و صدور تخم‌مرغ و پولت تخمگذار از مصادیق آن است.

وی در عین حال افزود: صادرات این محصولات مشروط است رعایت قوانین و مقررات موضوع و محتوای تفاهم نامه و دستورالعمل الحاقی اتحادیه مرکزی بلامانع و مورد حمایت دفتر توسعه صادرات وزارت جهاد و کشاورزی می باشد.

مدرسی ادامه داد: تفاوت آمار اعطا کردن بر اساس بند ب ماده 23 قانون احکام دائمی کشور، صادرات این دو محصول و بازگشت آنها به خزانه بر عهده همگان است. همچنین کلیه مصوبات اعم از مشاوره قیمت، تفاهم نامه، دستورالعمل تکمیلی و سایر مصوبات را مشروط به رعایت قوانین بالادستی معتبر دانست و تصریح کرد: در غیر این صورت اجرای هر گونه مصوبه بدون رعایت بند (ب) ماده 23 قانون دائمی است. مصوبه کشور بدون قانونی و غیر شرافتی و عدم رعایت آن عواقب حقوقی و قضایی را در پی خواهد داشت.

رئیس دفتر توسعه صادرات وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد: تفاهم نامه امضا و بخشی از اختیارات تفویض شود. تنظیم بازار اتحادیه ها و بخش خصوصی هیچ گاه منکر نقش نظارتی و حاکمیتی این وزارتخانه و معاونت های تخصصی ذیربط نشده اند و طرف مقابل موظف به اجرای ضوابط و دستورالعمل های صادره بر اساس احکام دائمی است.

وی در پایان هشدار داد: مسئولیت صدور مجوز غیرقانونی صادرات بدون رعایت شرایط مندرج تفاهم‌نامه و دستورالعمل تکمیلی متوجّه اتحادیه مرکزی است و در صورت وقوع ، حقوق بیت‌المال از مجاری قانونی پیگیری و استیفا می‌شود.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا