اخبار روزاخبار قیمت ها

خبر مهم قیمت بنزین در سال جدید!

اگرچه دولت تاکید کرده است که قیمت بنزین در سال 1402 افزایش نمی یابد، اما برخی رسانه ها بر طبل گرانی بنزین می کوبند.

به گزارش پی ام آپ؛ اخبار مربوط به بنزین در کشور همواره با حساسیت بسیار بیشتری نسبت به سایر موضوعات از سوی جامعه و افکار عمومی دنبال می شود.

تا جایی که حتی هر شایعه ای که در فضای مجازی منتشر می شود تا چند روز واکنش های زیادی را در پی دارد.

شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی اعلام کرد: برخی رسانه ها برای دور ماندن از بازار داغ شایعات بنزین، هر روز به بهانه تایید و تکذیب بر طبل این شایعات می کوبند. این در حالی است که دولت همواره بر عدم افزایش قیمت بنزین در سال 1402 تاکید داشته است.

البته شایعات بنزین فقط در مورد قیمت نیست و هر زمان که افزایش قیمت بنزین تکذیب می شود، بلافاصله اخبار مربوط به کیفیت بنزین به تیتر اخبار تبدیل می شود.

البته بحث کیفیت بنزین آنقدر داغ است که حتی به دریای کارائیب هم کشیده شده است. و رسانه های خارجی کیفیت پایین بنزین صادراتی ایران را دلیل آتش گرفتن برخی خودروها در ونزوئلا می دانند و بر آن تاکید می کنند.

این در شرایطی است که طی ماه های اخیر به دلیل تعادل مصرف و تولید بنزین در کشور، صادرات بنزین عملا متوقف شده و هیچ محموله ای بنزین صادراتی از ایران به ونزوئلا یا هیچ کشور دیگری صادر نشده است.

افزایش قیمت بنزین در دستور کار نیست

اگرچه بحث کیفیت بنزین یکی از مواردی است که شایعات زیادی درباره آن مطرح می شود، اما شایعه اصلی در حوزه بنزین مربوط به شایعه سازی آن است.

به طوری که در برخی روزها چندین روزنامه به طور همزمان تیترهای خود را به گرانی بنزین و شایعات مربوط به آن اختصاص می دهند.

این شایعات همزمان با تصویب قانون بودجه و باز هم به بهانه ورود به سال جدید مطرح می شود. گاهی صحبت از مصرف بالای بنزین و لزوم توجه به بهینه سازی مصرف بهانه ای برای گرم شدن کوره شایعات بنزین می شود.

این در شرایطی است که دولت سیزدهم همواره اعلام کرده است که افزایش قیمت بنزین در دستور کار نیست و حتی تاکید شده که بر اساس قانون بودجه سال 1402 قیمت بنزین تغییر نخواهد کرد. البته در قانون بودجه امسال تاکید شده است که تا پایان 6 ماهه امسال استفاده از کارت سوخت شخصی به 90 درصد برسد.

کارت سوخت لوازم التحریر را سازماندهی کنید

در این راستا دولت پس از پایان تعطیلات نوروزی ساماندهی کارت سوخت رانندگان را با هدف نظارت بر مصرف سوخت و کاهش قاچاق سوخت همراه با اجرای طرح کدگذاری در استان ها اجرا کرد.مناطق مرزی مانند سیستان و استان بلوچستان.

البته همزمان با اجرای این طرح تاکید شد که کارت های ایستگاه به طور کامل جمع آوری نمی شود و بر حسب نیاز در هر ایستگاه تعدادی کارت باقی می ماند.

در واقع دولت با افزایش قیمت سوخت تلاش کرده مصرف بنزین را بدون اعمال فشار مضاعف بر معیشت مردم کنترل کند و علاوه بر اجرای صریح قانون استفاده از کارت‌های اعتباری شخصی سوخت، گام مهمی نیز در جهت رفع این مشکل برداشته است. کنترل مصرف بنزین

با توجه به این موارد مشخص نیست چرا برخی رسانه های رسمی و غیر رسمی علیرغم تاکید مکرر دولت بر عدم افزایش قیمت بنزین همچنان به شایعه سازی بنزین ادامه می دهند!

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا