اخبار روز

خبر مهم رئیس سازمان بورس: زمان پرداخت سود سهام عدالت

به گزارش پی ام آپ، مجید عشقی در حاشیه نشست با مدیران واحدهای صنعتی و تولیدی مازندران در مرکز تجارت بین‌الملل و پایانه صادراتی برنج ایران در آمل اظهار داشت: برای پرداخت سود سهام عدالت، شرکت‌هایی که در سال 1401 به مرحله سودآوری رسیده‌اند. و همچنین سهام عدالت 1400 شرکت سرمایه گذاری و طبق برنامه زمان بندی پرداخت شد. امسال شرایط و مهلت های واریز سود سهامداران معمولا 4 تا 6 ماه پس از برگزاری جشن مجامع اجتماعی است که سعی می شود در کمترین زمان ممکن پرداخت شود.

وی با اشاره به مشکلات عدم نقدینگی در خرید برنج که اکنون در مازندران به وجود آمده است، گفت: در این راستا مرکز تجارت بین الملل و پایانه صادرات برنج ایران اقدامات و پیگیری های لازم را از طریق شرکت های سازمان سرمایه گذاری و بورس اوراق بهادار انجام خواهد داد. در بازار فرابورس با انتشار اوراق خرید برنج می توان بخشی از مشکلات نقدینگی تجار و دلالان در زمینه خرید برنج را برطرف کرد.

عشقی افزود: جلسه ای با برخی از فعالان اقتصادی شهرستان عامل برگزار شد که درخواست مدیران واحدها با توجه به برنامه های توسعه ای که داشتند نیاز به حمایت و تامین مالی داشت. یکی از مشکلاتی که ما داریم ناآگاهی شرکت‌های اقتصادی از ابزارهای مالی بازار سرمایه است و برای این منظور مدیران واحدهای تولیدی و صنعتی نیازها و برنامه‌های توسعه‌ای خود را اعلام کردند و قرار شد برای هر یک از واحدها با توجه به اینکه شرایط و ویژگی های آنها متفاوت است، انتشار اوراق نیز در حال تحلیل است، آمادگی خود را برای انتشار اوراق بدهی در بازار سرمایه برای برخی از این شرکت ها اعلام می کنیم.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا