اخبار روز

خبری مهم در مورد حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی!

به گزارش پی ام آپ، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: عدم تطابق منابع و هزینه ها و انباشت بدهی دولت تامین اجتماعی یکی از مهم ترین مسائلی است که نباید از آن غافل شد.

در مراسمی با حضور قائم مقام وزیر تعاون، رفاه و اقتصاد کار و رفاه مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، اعضای هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی و جمعی از معاونان و مدیران مافوق این سازمان یوسف نوری به عنوان عضو جدید هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی معرفی شد. سازمان امنیت در این مراسم علاوه بر تجلیل از سیدعلی موسویجام رئیس سابق هیات نظارت سازمان تامین اجتماعی، فرهاد ثلاث به عنوان رئیس جدید هیات نظارت این سازمان معرفی شد.

علیرضا عسگریان، معاون اقتصادی رفاه و تعاون کار و رفاه اجتماعی وی در این مراسم گفت: تامین اجتماعی بزرگترین نهاد اجتماعی کشور است خاورمیانه و بازوی قدرتمندی برای کشور و نظام است.

معاون رفاه و اقتصاد، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی وی با تاکید بر اینکه در صورت وفادار و متعهد مدیران به اهداف و برنامه ها، ساختارها کارآمد خواهند بود، گفت: در ساختار سازمان تامین اجتماعی که ساختاری برای خدمت رسانی به مردم و ارائه خدمات مختلف با عملیات مالی سنگین و مجموعه ای است تا بیش از نیمی از جامعه موجود، هیئت مدیره و هیئت نظارت جایگاه بسیار مهمی دارند.

وی افزود: برای تحول سازمان تامین اجتماعی باید همدلی عمیقی بین هیات مدیره و هیات نظارت با سازمان تامین اجتماعی وجود داشته باشد. هیأت نظارت چشمی است که باید به عملکرد سازمان احترام کامل داشته باشد و این منافاتی با همدلی هیئت نظارت و هیئت مدیره با مدیریت سازمان ندارد. برای مشخص شدن این موضوع در حال برنامه ریزی هستیم و اصلاحاتی را در عملکرد شوراهای نظارت انجام خواهیم داد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برنامه راهبردی وزارت در حال طراحی است. برنامه های 12 سال گذشته را بررسی کردیم و متوجه شدیم که بخش مهمی از برنامه ها و آیین نامه های اجرایی در این سال ها تکرار شده و بروکراسی سنگین اداری که وجود دارد مجموعه را تحت تأثیر قرار داده و اراده مردم را نفی کرده است. در بسیاری از موارد برنامه های بسیار خوبی طراحی شده اما نظارت بر اجرای این برنامه ها به اندازه کافی انجام نشده است. باید گذشته را به دقت بررسی کنیم و از تجربیات گذشته بهترین استفاده را ببریم تا بهترین طرح تحول را طراحی کنیم.

عسگریان افزود: هیات مدیره و هیات نظارت سازمان تامین اجتماعی اعضای خود را تشکیل داده اند و انتظار داریم این هیات ها موثر باشند. ترکیب مدیریت و هیئت مدیره سازمان تامین اجتماعی بسیار امیدوارکننده است و امیدواریم عملکرد موفق این مجموعه موجب تحول در خدمات سازمان شود.

بر اساس این گزارش، میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از زحمات و تلاش های سیدعلی موسویجام رئیس سابق هیات نظارت سازمان تامین اجتماعی در زمان انجام این مسئولیت تشکر کرد و برای فرهاد ثلاث آرزوی موفقیت کرد.

موسوی همچنین با اشاره به سوابق یوسف نوری، عضویت وی در هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی را فرصت جدیدی برای خدمت به جامعه تحت پوشش دانست. پوشش این سازمان متوجه شد و انتصاب او را تبریک گفت.

بهترین خدمات تامین اجتماعی به مشمولان در سال جاری

موسوی با تاکید بر اینکه امسال روند بهبود فعالیت های سازمان تامین اجتماعی محسوس است، گفت: پیش بینی ما این است که در آینده شاهد شرایط بهتری در زمینه ارائه خدمات تامین اجتماعی به اقشار مختلف جامعه باشیم. گستره فعالیت سازمان در حوزه اقتصادی و ارائه خدمات سازمان در حوزه پزشکی و بیمه می تواند فرصت ارزشمندی را برای سازمان فراهم کند. مقام معظم رهبری می گویند: توقف در راه ترقی حرام است; گفتگوی داخلی ممنوع است. سهل انگاری ممنوع؛ اشرافیت ممنوع است. لذت طلبی حرام است.» اگر در این سال ها به این موارد توجه می شد، شرایط امروز کشور بسیار بهتر از وضعیت فعلی بود.

کنترل هزینه های ماهیانه 1000 میلیارد تومانی تامین اجتماعی

و افزود: مقام معظم رهبری در حوزه تامین اجتماعی سیاست های کلی را ابلاغ کرده اند که باید مبنای اصلی فعالیت همه ارکان سازمان باشد. فرصت های تامین اجتماعی داخلی بسیار مهم است. هنوز وارد اصلاحات ساختاری و پارامتریک نشده ایم و با برنامه های تحولی که از سال گذشته شروع کردیم فرصت هایی را ایجاد کردیم و امسال شرایط سازمان نسبت به سال قبل بهتر شده است. استخدام 1 میلیون و 700 هزار بیمه گذار جدید اثرات مالی مثبتی بر عملکرد سازمان داشته است. تلاش برای کنترل مخارج و کنترل مخارج حداقل 1000 هزار میلیارد تومانی در ماه و پرداخت بدهی بانکی 106 میلیارد تومانی که 25 میلیارد تومان در سال هزینه مالی داشته است، کارهای بسیار مهمی است و آثار اینها. مشاغل بر اساس عملکرد سازمان تعیین می شوند.

مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی واقع گرایی در رسیدگی به مشکلات صندوق ها را یک اصل دانست و گفت: در حوزه صندوق های بیمه ای مشکل داریم اما باید این مشکلات را به درستی بررسی و تبیین کنیم. ما معتقدیم که در کوتاه مدت امکان مدیریت وجود دارد مشکلات و در دراز مدت، امکان غلبه بر آنها وجود دارد.

موسوی بیان کرد: عدم تعادل منابع و مصارف و انباشت بدهی های عمومی از مهمترین مشکلات تامین اجتماعی است که نباید از آن غافل شویم. از سوی دیگر شرایط اقتصادی کشور بر منابع و مصارف تامین اجتماعی موثر است و برخی از مشکلات ما ناشی از پیامدهای آن است. شرایط اقتصادی این کشور است به طور خلاصه بهبود وضعیت اقتصادی که در شعار سال مقام معظم رهبری نیز هست، رونق تولید و کنترل است. تورم تاکید شده است، سازمان تامین اجتماعی را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی ادامه داد: تحولی که در همه دستگاه های دولتی در حال انجام است فرصت بسیار مهمی برای سازمان تامین اجتماعی است که باید مورد توجه قرار گیرد. فرصت مهم دیگری که برای سازمان تامین اجتماعی وجود دارد، فرصت ابلاغ سیاست های کلی تامین اجتماعی است که راهکارهایی برای رفع بسیاری از چالش ها و نارسایی های نظام تامین اجتماعی و رفاهی ارائه کرده است.

موسوی بیان کرد: در سازمان تامین اجتماعی کار و تلاش ارزشمندی انجام می شود، اما برای غلبه بر چالش های اصلی نظام تامین اجتماعی نیازمند تصمیم گیری های مهم هستیم.

به گزارش روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی دوره جاری را بهترین زمان برای ایجاد نقطه عطفی در ساختار تامین اجتماعی و رفاهی کشور ارزیابی کرد و گفت: در حال حاضر فرصت مغتنمی برای پیشبرد برنامه های راهبردی در حوزه تامین اجتماعی وجود دارد، نه دولتی که نگاه تحول آفرین دارد، این کار بزرگ را به پایان برسانیم و فرصت را مغتنم شمرده و سیاست های کلی تامین اجتماعی را از سوی مقام معظم رهبری به نحو مطلوب و مطلوب ابلاغ کنیم. در برنامه هفتم توسعه باید با پیگیری سیاست های مقام معظم رهبری و پیگیری رفع چالش های حوزه تامین اجتماعی.

موسوی ادامه داد: باید در حاکمیت تامین اجتماعی از یک سیستم ساختارمند و به هم پیوسته پیروی کنیم و این نگاه را در تمامی ارکان سازمان با جدیت دنبال کنیم. در این مدت سعی کرده ایم به مسائل روزمره سازمان پاسخ دهیم. درگیر زندگی روزمره نشوید. 44 میلیارد تومان در ماه گذشته حقوق حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران را داریم و تلاشمان بر این است که با هر تدبیری از بدهکاری پرهیز کنیم و در آینده با ظرفیتی که این سازمان در اختیار دارد علاوه بر اقدامات و انجام تعهدات فعلی برای فراهم آوردن آینده ای خوب از فرصت ها استفاده کنیم. برای نسل های آینده

دکتر حجت الله دامیاد رئیس هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی نیز با تقدیر از خدمات موسویجام برای رئیس جدید هیات نظارت و عضو جدید هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی آرزوی موفقیت کرد. برای مردم منشأ خیر و اثر است و برای نظام ماندگار خواهد بود.

سید علی موسویجام رئیس سابق هیات نظارت سازمان تامین اجتماعی نیز از همکاری اعضای هیات نظارت و همچنین مدیرعامل محترم سازمان تامین اجتماعی قدردانی و برای اعضای جدید سازمان تامین اجتماعی آرزوی موفقیت کرد. هیات نظارت و هیات مدیره تامین اجتماعی. خوشبختانه مدیریت جدید سازمان در دولت سیزدهم عملکرد بسیار خوب و همکاری ارزنده ای با شورای نظارت داشت و تسویه بدهی 106 میلیارد تومانی به سیستم بانکی که در این مدت رخ داده بود، نبود. سوابق در تاریخ سازمان و در تاریخ نظام بانکی.

فرهاد ثلاث رئیس جدید هیات نظارت سازمان تامین اجتماعی نیز در این مراسم گفت: مسئولان نظام اسلامی همانطور که مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با نمایندگان تشریح کردند، باید از ورود و خروج سالم و حفظ روحیه انقلابی خود اطمینان حاصل کنند. در نظام دینی مسئولیت اگر به معنای فرصت خدمت به مردم باشد، نعمت است و باید تلاش کنیم در خدمت به مردم و نظام از یکدیگر پیشی بگیریم.

یوسف نوری عضو جدید هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی نیز گفت: تامین اجتماعی یکی از نهادهایی است که در ارائه خدمات به اقشار مختلف جامعه نقش موثری دارد و در صورت عملکرد صحیح و رضایت مندی از آن. مردم، می تواند مردم و دولت را به هم نزدیکتر کند. رضایت مردم از خدمات سازمان تامین اجتماعی، آنها را به سمت نظام تشویق می کند. در صورت برنامه ریزی برای اجرای کامل سیاست های کلی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، می توان انتظار شکل گیری نظام تامین اجتماعی کارآمد و جامعی را داشت که پاسخگوی نیازهای آحاد جامعه باشد.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا