اخبار روز

خبر خوش برای مصرف های آب در تهران

توجه: این خبر با عنوان : خبر خوش برای مصرف های آب در تهران
که اکنون درحال مطالعه آن هستید به نقل از رسانه اقتصاد نوشته شده است

پی ام آپلود- با تصویب هیئت وزیران به منظور ایجاد امکان استفاده از مصرف‌های مصرفی، مصرف رکان خانگی که مصرف آن‌ها در الگوی مصرف و پایین‌تر از آن وجود دارد، می‌توانند دریافت کنند.

وزارت نیرو مکلف در شهر‌های دارای تنش آبی و یا شهر‌هایی که دچار وضعیت بحرانی می‌شوند، به طور مشترک در خانه‌هایی که مصرف آب آن‌ها در حد معمول مصرف آب مصرف می‌شود و کمتر از آن مصرف آب خود را نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش می‌دهد، میزان مصرف آب را کاهش می‌دهد. نسبت به الگوی مصرف یا مصرف دوره مشابه سال قبل (هر کدام کمتر باشد)، صرف هزینه معادل درصدی از قیمت غیر یارانه‌ای آب پرداخت می‌شود.

در این بین الگوی مصرف آب در استان تهران ۱۴ مترمکعب برای هر خانوار در ماه، آنط ور که محسن اردکانی شرکت آب و استان تهران اعلام کرده مشترکانی که کم تر از الگو و حد مجاز آب مصرف کنند، مشمول مصرف، رعایت الگوی است. مصرف آب برای کمک به تامین آب مورد نیاز استان تهران است و همه باید این مهم را مدنظر قرار دهند.


بیشتر بخوانید: آب تهران در وضعیت هشدار!


وی به تشکیل مرکز آب در شرکت آب و استان تهران برای مدیریت بهتر آب اشار ه و اظهار کرد: قرارگاه آب دارای سه کمیته تامین، توزیع و مدیریت مصرف آب است. کمیته مدیریت مصرف بهینه در زمینه ارائه آموزش‌های لازم به مردم برای درست مصرف کردن فعالیت‌ها، برای تامین بخشی از آب تهران به دنبال منابع با کیفیت هستیم و در همین راستا برخی منابع آب زیرزمینی شهرداری‌ها، مراکز نظامی، مراکز دولتی و بخش خصوصی را ارائه می‌کنند. در حال بررسی و کیفیت سنجی هستیم.

“همیاران آب استان تهران” آغاز به کار کرد

در ۱۲۰ مدیریت مصرف نیز گروه همیاران آب استان تهران در قالب کارشناس و با ب یش از ۳۰ خودرو فعالیت‌های آموزشی و ترویجی خود را در سطح تهران و سایر شهرهای این استان آغاز کردند، فعالیت‌های گروه همیاران آب در مرحله آزمایشی از اثر مثبت مثبت نشان داد. آن ها دارد در اسفندماه گذشته ۴۰درصد از مشترکان آبفای استان تهران الگوی آب را رعایت کنید و ۵۵درصد بیش از الگوی مصرف کرده‌اند.

علاوه بر این بر اساس مصوبه شورای مدیریت بحران استانی تهران همه دستگاه‌های ادار و اجرایی ملزم شده‌اند و ۲۵درصد از مصرف آب شرب خود را نسبت به گذشته کاهش می‌دهند و آبفای استان را در این زمینه ملزم می‌کنند دستگاه‌های اجرایی را رصد کند.

قرار گرفتن در هر ساختمان یک نفر به عنوان «شهردار آب» تعیین مواردی مانند استفاده از اقلام کاهنده مصرف آب به دلیل اثرگذاری در کاهش 50 درصدی مصرف آب، نشتی یابی شیرهای آب، استفاده از آب‌های خاکستری در صورت وجود تأسیسات لازم، تأسیسات آب خاکستری در صورت نبود آن، آبیاری‌نکردن فضای سبز با آب شرب و … را به درمان گیر ند.

بارندگی‌های متوالی نباید این تصور را ایجاد کند که تهران دیگر مشکلی را به نام آب ند ارد، از یک سو نشان از کاهش ۲۵درصدی فعالیت‌های استان تهران نسبت به میانگین در بلندمدت دارد. از سوی دیگر سالانه در استان تهران یک میلیارد و 500 میلیون مترمکعب آب شرب مصرف می‌شود که میزان افزایش‌ها کفاف تأمین این حجم از آب را نمی‌دهد. از این رو علاوه بر فنی و مهندسی آبفای استان تهران، استاندارد مصرف آب از سوی مشترکان و دستگاه‌های اجرایی و اداری کشور در کاهش ۲۵درصدی مصرف آب در کنار هم می‌تواند در مدیریت منابع آبی اثرگذار باشد.

منبع: ايسنا

تحریریه بازتاب آنلاین

من امیر هستم از کرمان و خیلی خوشحالم که میتونم از طریق بازتاب آنلاین صدای رسای اخبار ایران و جهان باشم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا