اخبار روز

خبر خوش امسال برای مستمری بگیران تامین اجتماعی!

به گفته پی ام آپ، مصوبه هیات وزیران افزایش 27 درصدی مستمری بازنشستگان امنیت اجتماعی رابطه در پایان مارس 1401 توسط معاون اول رئیس جمهور اعلام شد.

برای سال 1402 افزایش 27 درصدی حداقل دستمزد، حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تصویب شد. در همین راستا، اواسط اردیبهشت ماه ماه، میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، تفاوت افزایش حقوق فروردین ماه را همزمان با حقوق اردیبهشت ماه ماه به بازنشستگان و مستمری بگیران عزیز پرداخت می شود.

همانطور که موسوی اعلام کرد برای سایر مقاطع بالاتر از حداقل مستمری، افزایش در سال 1402 معادل 21 درصد مستمری وی در پایان اسفند 1300 به اضافه مبلغ ثابت 2507880 ریال خواهد بود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: در راستای تامین معیشت مستمری بگیران، امسال مزایای ثانویه مستمری بگیران و میزان کمک هزینه و یارانه مستمری بگیران افزایش زیادی یافته است. محل اقامت تعداد بازنشستگان و مستمری بگیران 21 درصد افزایش یافته است.

این در حالی است که پایه حقوق سال 1402 کارگران برای آخرین بار محقق شد شورای عالی کار در سال 1401 بدون توجه به مزایا و بدون سابقه کار حداقل پنج میلیون و 308 تومان تعیین شد.

در حالی که در روزهای آخر سازمان تامین اجتماعی اعلام کرده بود که روند پرداخت حقوق اردیبهشت ماه ماه به بازنشستگان و مستمری بگیران این نهاد طبق روال معمول و اعلام قبلی از 30 اردیبهشت ماه ماه با افزایش حقوق آغاز شده است. پایگاه اطلاع رسانی دولت افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی تا معاون اول گزارش کرده است.

همانطور که اعلام شد از 1/1/1402 کلیه مستمری های بازنشستگی، مستمری های از کارافتادگی و کل مستمری بازماندگان. قانون تامین اجتماعی که تا پایان سال 1401 برای مشمولان حداقل مستمری چهل و یک میلیون و هفتصد و نود و هفت هزار و پانصد (41.797.500) ریال و مشمولان ازکارافتادگی جزئی و سایر افرادی که مستمری آنها به نسبت سنوات پرداخت حق بیمه تعیین شده در پایان اسفند ماه 1401 به میزان 27 درصد مستمری شما افزایش می یابد.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا