اخبار روز

خبر خوب برای مربیان در زمینه نقل و انتقال سهام

به گفته پی ام آپ، بر اساس اعلام مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان، نقل و انتقال سهام از 10 اردیبهشت ماه ماه میلاد حضرت معصومه (س) آغاز می شود و فرهنگیان در خصوص جزئیات سهام دریافتی اطلاعات لازم را دریافت خواهد کرد.

حمیدرضا نجف پور کردی به سوالات و ابهامات پاسخ داده است:

در اساسنامه صندوق مقرر شد اعضا علاوه بر وجوه دریافتی از محل سود و غیره از ارزش جاری دارایی های صندوق نیز بهره مند شوند. این امر یکی از ضروریات دوران باستان مربیان شده بود. برای پاسخگویی به این تقاضای 12 ساله در دوره های گذشته اقدامات خوبی انجام شد اما عوارض و مخاطرات فراوانی داشت و اجرای آن چالش های زیادی را به همراه داشت.

در نهایت از نظرات نخبگان بازار سرمایه استفاده و کارگروه علمی تشکیل دادیم. به 10 مدل علمی رسیدیم و در نهایت به یک روش ترکیبی رسیدیم که اجرای آن طبق هدف تا دو سال به طول می انجامد، البته در کمتر از شش ماه گام مهمی در اجرای طرح برداشتیم. و به مرحله عملیاتی رسید.

سال گذشته قول داده بودیم فاز اول این طرح در اردیبهشت ماه ماه به بهره برداری برسد که اکنون محقق شده است. در مرحله اول عملیات مالی 27 سال گذشته صندوق برای کلیه شرکت های تابعه اجرا شد. کلیه اطلاعات سامانه ها بازطراحی شده و تابعی از ارزش وجوه هر معلم با صندوق به دست آمده و در قالب فرمول های مدیریت مالی مشارکت هر معلم در ارث تعیین شده است.

مدت عضویت هر معلم در صندوق، مدت تصدی وی، میزان درآمدهای حاصل از فعالیت های اقتصادی در صندوق های وی و میزان سپرده های دولت به وی، همگی در تعیین این مشارکت موثر بودند.

آیا همه اعضای صندوق تامین سرمایه از این ماه سهام دریافت خواهند کرد؟

در مجموع 1600000 نفر مشمول این طرح هستند. صندوق ذخیره فرهنگیان دارای 4 هلدینگ و انبوهی از شرکت هاست که باید تکلیف همه آنها مشخص و تعیین تکلیف می شد. پس از محاسبه ارزش واقعی هر شرکت و سهم، سهم هر معلم را به آن اختصاص می دهیم. لذا جهت تخصیص سهام به هر استادکار اقدامات لازم صورت می گیرد و تمامی شرکت ها در راه بورس هستند.

بازنشستگان، انصرافی ها، از کار افتادگان و در یک جمله همه کسانی که امروز شاغل نیستند و در اولویت اول هستند و 800 هزار نفر هستند ارزش ملک را دریافت می کنند و سهامدار می شوند.

ارزش فعلی دارایی های صندوق 70 هزار تریلیون تومان است که اگر آن را بر 1 میلیون و 600 هزار تومان تقسیم کنیم تقریباً و میانگین آن حدود 40 میلیون تومان می شود و این عدد تقریبی به تدریج با ورود شرکت ها به اشخاص حقیقی و حقوقی در اختیار افراد قرار می گیرد. در قالب سهام

کدام شرکت ها به فرهنگیان سهام می دهند و سهم هر یک از اعضا چقدر است؟

در گام اول سهام شرکت های بورسی بیمه معلم، بازرسی مهندسی و ماشین سازی اراک به این 800 هزار نفر واگذار می شود. در مرحله اول به طور متوسط ​​به هر نفر از یک میلیون تا یک میلیون و 200 هزار تومان سهام واگذار می کنیم که بسته به اجزای ذکر شده سهام متفاوت است.

روند واگذاری سهام به کارکنان چگونه است؟

سهام کارکنان در زمان بازنشستگی به صندوق ذخیره سپرده می شود.

روند تحویل سهام در هر مرحله از بورس شرکت ها چگونه است؟

هر یک از اعضای فرهنگی صندوق در هر مرحله از انتقال، نسبتی از دارایی های هر شرکت را دریافت می کند. بنابراین بحث تحویل دارایی جذاب و سودآور به گروه خاصی نیست، بلکه در هر مرحله از واگذاری، سهام به همه اعضا واگذار می شود.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا