اخبار روز

فوری: سخنان وزیر نفت درباره افزایش قیمت بنزین!

به گزارش پی ام آپ، وی افزود: از ابتدای شروع کارمان یکی از موضوعات بحث انحلال بدهی واردات گاز ترکمنستان در دوره های قبل بود و با اقدامات خوبی که اندیشیده شد ظرف مدت 20 ماه در سه قسط به طور کامل پرداختیم. پرداخت تمام مطالبات طرف ترکمن یعنی اصل بدهی اصل بدهی تسویه شده است.

وزیر نفت در ادامه یادآور شد: زمانی که دولت شروع به کار کرد با طرف ترکمنی جلسات و مذاکراتی داشتیم و بحث تبادل گاز در سال 1400 و در اولین سفر خارج از کشور به کشور دوست و برادرم شکل گرفت. ترکمنستان . . و در سال گذشته خوشبختانه این مقدار از خاک جمهوری اسلامی ایران به سمت آذربایجان دو برابر شده است. همچنین مذاکراتی برای احیای قرارداد قبلی خود که قرارداد واردات و تجاری سازی گاز بود، داشتیم.

اوجی در عین حال خاطرنشان کرد: با وجود داشتن رتبه دوم ذخایر گازی جهان، متاسفانه درصد تجارت گاز در کشورمان کمتر از 2 درصد است که این امر به دلیل مذاکرات و تفاهمات و امضای قراردادهای جدید با ترکمنستان است. و کشورهای همسایه بحث تجارت گاز اعم از واردات، صادرات، مبادله و ترانزیت درصد آن را افزایش می دهد.

به گزارش پی ام آپ، وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره افزایش قیمت بنزین گفت: هر جا صحبتی در صحن دولت، در سخنرانی و یا در مصاحبه داشته ام، اعلام کرده ایم که دولت برنامه ای برای افزایش قیمت بنزین نخواهد داشت.

همچنین وزیر نفت در پاسخ به سوال دیگری درباره سهمیه بندی بنزین تاکید کرد: سهمیه ها همان سهمیه هایی است که یک سال است روی کارت بوده و به همین شکل باقی مانده است.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا