اخبار روز سینما

خاطره ای که برای رضا رویگیری زنده شد

پی ام آپ: رضا رویگیری برنامه «معرکه در معرکه» را تماشا کرد.

رضا رویگری بازیگری که سال ها پیش حضور چشمگیری در صحنه تئاتر داشت،  یکشنبه 17 اردیبهشت ماه ماه شاهد اجرای 30 سال پیش بود.

خاطره ای که برای رضا رویگیری زنده شد

نمایش «معرکه در معرکه» به نویسندگی داود میرباقری و کارگردانی سیاوش تهمورث این روزها دردر تالار استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه است. این نمایش برای اولین بار 30 سال پیش اجرا شد. اجرایی که یاد و خاطره اش هنوز در اذهان عموم آن روزگار زنده است. در آن زمان رویا تیموریان، سیروس گرجستانی، ماهایا پطروسیان، سیاوش تهمورث و رضا رویگری بازیگران نمایش بودند.

رویگری  که در آن اجرا نقش یک دانش آموز را بازی می کرد، سال هاست که از صحنه تئاتر دور بوده و حتی توانایی و فرصت کمتری برای دیدن نمایش ها دارد. با این حال دیشب به سالن اجتماعات ایرانشهر رفت و نمایشی را دید که 30 سال پیش در آن اجرای درخشانی داشت. در اجرای جدید مجید رحمتی نقش دانش آموز را بازی می کند.

گفته می شود که میر باقری نمایشنامه «معرکه در معرکه» را به درخواست تهمورث نوشته است. نمایشی درباره اخلاق و مسلک پهلوانان و لوطیان. تمهورث که بار دیگر این نمایش را برگزار کرده است، همچنان از این مرام و مسلک تمجید می کند، که امروزه چیز زیادی از آن باقی نمانده است.

 

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا