اخبار ورزشی

آیا استعداد جوان فولاد خوزستان در تیم سابق ژاوی حضور دارد!

طبق هفته های گذشته برترین اخبار ورزشی جهان در هفته گذشته به شرح زیر است.

* فیبا آسیا حضور تیم ملی بسکتبال بانوان ایران برای حضور در رقابت‌های کاپ آسیا دیویژن B در تایلند را تأیید کرد. بر این اساس تیم‌های ملی قزاقزستان، اندونزی ،ایران، اردن،سریلانکا، مغولستان، مالزی و تایلند در این رقابت‌ها حضور دارند. تیم‌های مالدیو و قرقیزستان هم به عنوان تیم‌های جانشین برای این رویداد انتخاب شده‌اند. آسیا از ۲۳ مردادماه تا ۲۹ مردادماه در بانکوک تایلند برگزار می‌شود.

* هفته ششم (آخرین) پانزدهمین دوره سوپرلیگ کاراته بانوان در سالن شهید کبکانیان تهران برگزار شد و در پایان تیم دانشگاه آزاد اسلامی با 48 امتیاز تیمی بر سکوی نخست ایستاد. تیم صنعت مس رفسنجان با 39 امتیاز دوم شد، صنعت چادرملو و معدن با 36 امتیاز سوم و آکادمی نریمان با 30 امتیاز چهارم شدند.

* احسان حدادی پرتاب کننده دیسک کشورمان که خود را برای حضور در بازی های آسیایی هانگژو آماده می کند به آمریکا سفر کرد تا زیر نظر مربی آمریکایی خود مک ویلکینز تمرین کند. اردوی حدادی در آمریکا 2 ماه است و برای آمادگی در بازی های آسیایی در مسابقات بین المللی مختلف شرکت خواهد کرد.

* تیم های والیبال زاکسا و یاسچوسکی لهستان در سوپرفینال لیگ قهرمانان اروپا در تورین به مصاف هم رفتند که این دیدار با نتیجه 3 بر 2 به سود زاکسا و سومین قهرمانی این تیم به پایان رسید.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون هندبال، علیرضا پاکدل در حکمی علی اکبر خوشنویس رئیس فدراسیون هندبال را به عنوان دبیر موقت فدراسیون هندبال منصوب کرد. خوشنویس بازیکن سابق تیم های ملی هندبال پیش از این رئیس کمیته استعدادیابی فدراسیون هندبال بود و طی چهار سال حضور در این سمت کارنامه بسیار مطلوبی از خود به جای گذاشت.

* در فینال مسابقات تنیس 1000 امتیاز مسترز رم، دانیل مدودف از روسیه به مصاف هولگر رون دانمارکی رفت و در پایان با برتری 2 بر صفر جام قهرمانی را از آن خود کرد. مدودف در این دیدار در ست های متوالی با نتیجه هفت بر پنج پیروز شد و اولین قهرمانی خود را در مسابقات تنیس زمین خاکی به دست آورد. مرد سوم جهان با کسب عنوان قهرمانی این دوره از مسابقات در رده بندی جدید بهترین های تنیس جهان جای نواک جوکوویچ از صربستان را خواهد گرفت.

* رضا میرزایی در حالی فصل را به تلخ ترین شکل ممکن به پایان رساند که در بازی تراکتورسازی دچار پارگی رباط صلیبی شد و حالا باید 6 تا 9 ماه دور از میادین باشد. میرزایی قصد دارد در اسرع وقت این عمل را انجام دهد و پزشکان به او گفته اند که تا 2 هفته دیگر و پس از کاهش تورم پایش انجام می شود.

* نامه ای به سربرگ فدراسیون فوتبال با امضای هدایت ممبینی، دبیرکل فدراسیون فوتبال به باشگاه پرسپولیس رسید. این کارت حکایت از حضور پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا دارد. هدایت ممبینی در این نامه تاکید کرده است که کمیته صدور مجوز اولیه پرسپولیس موافقت کرده و این باشگاه را واجد شرایط دریافت مجوز تشخیص داده است.

* باشگاه یوونتوس به دلیل افزایش غیرواقعی هزینه های نقل و انتقالات برای افزایش سود سرمایه مجرم شناخته شد. در واقع، به نظر می‌رسید که آنها کل دارایی‌های بسیار بزرگ‌تری را نسبت به آنچه که واقعاً بودند، جابه‌جا می‌کردند و بنابراین با کسر 10 امتیاز مواجه می‌شدند.

* لبرون جیمز، فوق ستاره 38 ساله تیم بسکتبال لس آنجلس لیکرز، مطمئن نیست که برای فصل آینده به حرفه خود در NBA ادامه دهد یا خیر و حتی گزینه بازنشستگی نیز روی میز است. هنوز 2 سال از قرارداد 97 میلیون دلاری جیمز با لیکرز باقی مانده است که البته حضور او در سال پایانی به نظر خودش بستگی دارد.

* در حالی که مسابقات جهانی تنیس روی میز در آفریقای جنوبی در حال برگزاری است، فدراسیون جهانی تنیس روی میز آخرین رده بندی خود را اعلام کرد. در بخش مردان نیز نوشاد عالمیان با 356 امتیاز و 2 رتبه کمتر در رده 57 جهان قرار دارد و بهترین رتبه را در بین بازیکنان تنیس روی میز ایران دارد.

* پس از بوسکتس، حالا یک کاپیتان دیگر بارسلونا جدا خواهد شد و با اعلام رسمی باشگاه، دوران جوردی آلبا در جمع آبی و نارنجی ها نیز به پایان رسیده است.

* استقلال توانست در یک بازی کاملا برتر با چهار گل نساجی را شکست دهد و نمایشی تحسین برانگیز به نمایش بگذارد و به فینال جام حذفی راه یابد. مهدی مهدی پور، هافبک استقلالی ها کارت زرد گرفت و فینال جام حذفی را از دست داد.

* با تصمیم هیات مدیره سازمان لیگ و کمیته مسابقات، فینال جام حذفی چهارشنبه 19 خرداد ساعت 18:30 در ورزشگاه آزادی تهران برگزار می شود.

* به نقل از روزنامه الوطن قطر؛ باشگاه السد دوحه در نظر دارد مراحل پایانی قرارداد خود را با محمدامین حزباوی، مدافع 20 ساله باشگاه فوتبال خوزستان و تیم فوتبال جوانان ایران به پایان برساند. حزباوی 20 ساله یکی از برجسته ترین استعدادهای جوان فوتبال ایران و قاره آسیا محسوب می شود و کاپیتان تیم جوانان زیر 20 سال ایران است.

* مراسم قرعه کشی مرحله مقدماتی قهرمانی زیر 23 سال آسیا در مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) در مالزی برگزار شد. تیم فوتبال امید ایران در این قرعه کشی با مالزی، میانمار، کامبوج، سوریه، هند و سنگاپور در جایگاه دوم قرار گرفت.

* آن درس اینیستا ستاره اسبق بارسلونا و تیم ملی اسپانیا که در پنج سال اخیر در تیم ژاپنی ویسل کوبه حضور داشت، با پایان قراردادش از این تیم جدا شد.

* تیم فوتبال پرسپولیس در مرحله نیمه نهایی جام حذفی فوتبال ایران به مصاف هوادار رفت که با نتیجه 3 بر یک پیروز شد و در فینال حریف استقلال تهران بود.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا