اخبار ارز دیجیتال

جهش بیت کوین به‌دنبال سقوط سهام یک بانک آمریکایی دیگر؛ شرایط به نفع ارزهای دیجیتال است؟

در پی کاهش ۵۰درصدی ارزش سهام «فِرست ریپابلیک بنک» و ایجاد موجی از ترس نسبت به ورشکستگی قریب‌الوقوع یک بانک دیگر، قیمت بیت کوین شاهد رشد ۳.۷درصدی در ۲۴ ساعت گذشته بود.

به گزارش کوین تلگراف، سرپرست بخش تحقیقات پلتفرم آموزشی ارزهای دیجیتال استرال یایی “کالکتیو شیفت” عقیده دارد که قیمت بیت کوین بالافاصله پس از آن افزایش یافتن چارلز گاسپرینو، گزارشگر فاکس نیوز بیزینس اعلام کرد بانکدارانی که با فِرست ر ژاپن بنک کار می کنند، می کنند. انتظار دارند که این مؤسسه تحت مدیریت یک نهاد تصفیه‌حساب دولتی قرار گیرد.

انتشار خبر احتمال ورشکستگی فِرست ریپابلیک بنک بر رشد قیمت بیت کوین

امکان بازپرداخت بدهی طلبکاران را فراهم می کند.

داده‌های شرکت تحلیل آن‌چین سنتی‌منت نشان می‌دهد که با گسترش مجدد این نگاه که «بیت کوین در بحبوحه بحران بانکی یک دارایی امن است»، هم‌بستگی میان بیت کوین و اساندپی ۵۰۰ احتمالاً رو به کاهش است.

جهش بیت کوین به‌دنبال سقوط سهام یک بانک آمریکایی دیگر؛ شرایط به نفع ارزهای دیجیتال است؟
مقایسه عملکرد قیمت بیت کوین با اتریوم، طلا و شاخص اساندپی 500

مشکلات فِرست ریپابلیک بنک در او ماه مارس (اسفند) به سرمایه گذاری ۳۰ میلیون دلاری ۱۱ غول بانکی ایالات متحده آمریکا، از جمله جیپی مورگان و بنک آف مریکا در این مورد انجام می شود.

بلومبرگ در 26 مارس (6 فروردین) گزارشی را داد که ایالات متحده آمریکا برای کمک به این بانک در رفع چالش‌های ساختاری در ترازنامه‌اش وجود دارد.

به منابع ناشناس، باوجود گفته است که فِرست ریبلیک بنک درمورد ذخایرینگ ی‌اش، منتقدان آمریکایی در آن زمان اعلام کردند که این بانک در حال تثبیت هستند و این بانک در خطر بانک‌گریزی قرار ندارد. رویدادی که به تعطیلی بانک سیلیکن‌ولی توسط نهادهای نظارتی برگزار می‌شود.

اما متأسفانه، مشخص شد که این اطمینان‌بخشی‌ها نادرست بوده است.

انتشار گزارش درآمدی سه‌ماهه فِرست ریپابلیک بنک در روز دوشنبه، ۲۳ آوریل (۳ اردیبهشت) است و فِرست ریپابلیک برای تقویت هرچه سریع‌تر وضعیت مالی خود به‌دنبال گزی نه‌های استراتژیک مختلف است.

جهش بیت کوین به‌دنبال سقوط سهام یک بانک آمریکایی دیگر؛ شرایط به نفع ارزهای دیجیتال است؟
گزارش درآمد سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ فِرست ریپابلیک بنک

در حالی که این بانک هنوز مشخص نیست این گزینه‌های استراتژی دقیقاً چه حقوقی از مدیران، کا هش اجاره دفاتر و اخراج ۲۰ تا ۲۵درصد از کارمندان خود در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۳، تراز نامه خود را کوچک و هزینه‌هایش را کاهش می‌دهد.

بحران بانکی سال جاری خسارات سنگین را بر مؤسسه مالی در ایالات متحده وارد کرده است. بانک سیلورگیت در ۸ مارس (۱۷ اسفند) اعلام کرد که از هجوم مشتریان برای برداشت سپرده‌هایشان تعطیل می‌شود.

دو روز پس از این اتقاق، بانک سرمایه‌گذاری سیلیکن‌ولی توسط دپارتمان حفاظت م الی کالیفرنیا تعطیل شد.

جانت یلن (Janet Yellen)، وزیر خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا با بحران‌های اخیر، بارها تغییر کرد که بخش بانکی آمریکا قوی و باثبات است. یلن در نشست شورای نظارت بر ثبات مالی در ۲۱ آوریل (اول اردیبهشت) گفت:

سیستم بانکی ما با وجود سرمایه و نقدینگی بالا، همچنان باثبات است.

تحریریه بازتاب آنلاین

من امیر هستم از کرمان و خیلی خوشحالم که میتونم از طریق بازتاب آنلاین صدای رسای اخبار ایران و جهان باشم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا