اخبار روز سینما

هومن سیدی بالاخره بهترین فیلمش را ساخت!

اولین جشنواره فیلم دانانگ ویتنام به پایان رسید و فیلم «جنگ جهانی سوم» به کارگردانی هومن سیدی برنده جایزه ویژه هیئت داوران و جایزه بهترین بازیگر مرد برای محسن تنابنده شد.

نوید نصرتی بازیگر این فیلم در این مراسم حضور داشت و جوایز سینمایی را دریافت کرد.

2 جایزه بین المللی دیگر برای “جنگ جهانی سوم”

این سی و ششمین حضور بین المللی فیلم «جنگ جهانی سوم» و هجدهمین جایزه بین المللی آن است. محسن تنابنده نیز پنجمین جایزه بین المللی خود را برای بازی در این فیلم دریافت کرد.

این فیلم پس از حضور موفق در جشنواره ونیز و کسب دو جایزه بهترین فیلم و بازیگر مرد در بخش افق، در سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو، هشتمین جشنواره جهانی فیلم آسیایی در لس‌آنجلس و جشنواره فیلم استکهلم نیز به پیروزی رسید. جشنواره در سوئد همچنین در فهرست نهایی فیلم پالم اسپرینگز 2023 قرار گرفت و اخیراً سه جایزه برتر بهترین فیلم، کارگردان و بازیگر (محسن تنابنده) را از جشنواره فیلم بلگراد صربستان دریافت کرد. این فیلم همچنین برنده جایزه ویژه هیئت داوران در سی و هفتمین جشنواره فیلم فریبورگ سوئیس و همچنین جایزه هیئت داوران جوان شد و اخیراً جایزه بهترین فیلم جشنواره استانبول و جایزه بهترین فیلم و بازیگر مرد نوزدهمین فیلم فانتاسپوآ را دریافت کرد.

«جنگ جهانی سوم» پس از «آفریقا»، «سیزده»، «اعترافات ذهن خطرناک من»، «خشم و هیاهو» و «مغزهای کوچک زنگ زده» ششمین فیلم بلند و از بهترین فیلم های هومن سیدی است و داستان «شکیب» روز بی خانمان است.کارگری با بازی محسن تنابنده) که هیچ گاه نتوانسته با از دست دادن همسر و فرزندش در زلزله سال ها پیش کنار بیاید. او در سال های اخیر با زنی ناشنوا به نام لادن در ارتباط بوده است.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا