اخبار روز سینما جهان

جشنواره فیلم پکن برندگانش را شناخت/تجلیل از چن کایگه با حضور ییمو

گزارش کردن بازتاب آنلاین برندگان جوایز چهاردهمین جشنواره بین المللی فیلم پکن (BJIFF) را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به گزارش ورایتی، هیئت داوران بین المللی 7 نفره به ریاست امیر کوستوریسا، کارگردان صربستانی جایزه بهترین فیلم را به «طلا یا خاک» ساخته فی لانگ از چین اهدا کردند. این جایزه با حضور کوستوریتسا و توسط ژانگ ییمو و جیانگ ون، 2 کارگردان برجسته چینی به برنده اهدا شد.

«طلا یا خاک» داستان مرد جوانی را دنبال می‌کند که پس از از دست دادن همه چیز به زادگاهش بازمی‌گردد و با حمایت خانواده و دوستانش به دنبال رویای ساخت فیلم می‌رود. در حالی که لحن فیلم سبک و طنز است، طلا یا خاک به موضوعات سنگینی مانند مرگ و شکست می پردازد. جیا هوانگ فیلمنامه نویس و فی لانگ کارگردان که از سال 2017 از فیلم پسر نیمکتی با هم همکاری داشته اند، دومین فیلم بلند خود را با این فیلم می سازند.

جایزه بهترین کارگردانی به کاران تجپال از هند برای فیلم «دزدیده شده» تعلق گرفت، فیلمی که درباره اپیدمی کنونی کودک ربایی در هند است که آن را با عناصر دراماتیکی مانند تعقیب و گریز هیجان انگیز و تعلیق ترکیب می کند. این فیلم اولین تجربه کارگردانی فیلم بلند این کارگردان است و او از فیلمبرداری دستی، صحنه های پر تعلیق شبانه و فضاهای پیچیده برای ایجاد حس شدید تنش استفاده کرده است. فیلم «دزدیده شده» نیز برای بازی میا میلزر عنوان بهترین بازیگر زن و جایزه فیلمبرداری جشنواره را دریافت کرد.

فن وی جایزه بهترین بازیگر مرد را برای فیلم چینی «غریبه‌ها وقتی ملاقات می‌کنیم» و «ایست و برو» جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن و بهترین فیلمنامه را از آن خود کردند.

جوآن چن بازیگر آمریکایی چینی که با بازی در سریال ها و فیلم های تلویزیونی «آخرین امپراتور» و «توئین پیکس» شناخته می شود، مهمان افتخاری این مراسم بود و از آنجایی که روز پایانی مصادف با 63 سالگی چن بود. یکی فیلم کوتاه ویژه ای با عنوان «جاودانه شیائو هوآ، بهترین جوانی» برای تجلیل از او ساخته شد که شامل مجموعه ای از کلیپ های نقش های شناخته شده او می شود.

در پایان این مراسم، چن کایگه کارگردان که بیشتر با فیلم «پدرخوانده محبوب من» شناخته می شود، جایزه یک عمر دستاورد هنری را دریافت کرد. کارگردانان، شاعران، بازیگران، آهنگسازان و دیگر افراد مشهوری که کایگ با آنها دوستی نزدیک و روابط کاری داشت، همزمان روی صحنه ظاهر شدند. دن لی، بازیگر نقش پسر مدرسه ای در فیلم پدرخوانده محبوب من و بیش از 30 سال بود که کایج را ملاقات نکرده بود، یکی از این افراد بود.

دیگر اعضای هیئت داوران بین‌المللی جایزه تیانتان در جشنواره بین‌المللی فیلم پکن امسال شامل دیوید وایت طراح صدای فیلم استرالیایی، جسیکا هاسنر کارگردان اتریشی، کارلوس سالدانا نویسنده، تهیه‌کننده و کارگردان برزیلی و بازیگران چینی، فی شیانگ، ژو ییلونگ و ما لی بودند. .

لیست کامل برندگان به شرح زیر است:

بهترین فیلم: «طلا یا خاک»، چین

بهترین کارگردان: کاران تجپال، هند «دزدیده شده»

بهترین بازیگر مرد: فن وی، چین برای «غریبه‌ها وقتی ملاقات می‌کنیم»

بهترین بازیگر زن: میا میلزر، هند برای «دزدیده شده»

بهترین بازیگر نقش مکمل مرد: یاری ویرمن، فنلاند برای «مرگ مشکلی برای زندگان است»

بهترین بازیگر نقش مکمل زن: هونگ یو، چین برای «طلا یا گه»

بهترین مشارکت هنری: شب‌های طولانی ژاپن

بهترین فیلمنامه: هوانگ جیا، چین برای «طلا یا گه»

بهترین فیلمبرداری: ایشان قوش، هند برای فیلم «دزدیده شده»

بهترین موسیقی: مارکو بیسکارینی، فنلاند برای «مرگ مشکلی برای زنده‌ها است»

۲۲۰۵۷

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا