اخبار روز

شرایط گرفتن وام ازدواج و نحوه دریافت وام ازدواج 1402

به گفته پی ام آپ، این دستورالعمل که در تاریخ 21 اردیبهشت ماه ماه سال جاری به شماره 02/27341 صادر شده است پیرو بخشنامه شماره 02/451 مورخ 14 فروردین 1402 به شبکه بانکی ارسال شده است.

در این دستورالعمل آمده است: بر اساس بند (1) بند (الف) تبصره (16) قانون بودجه سال 1402 کل کشور در خصوص پرداخت تسهیلات قرض الحسنه زوجیت، دستورالعمل اجرایی مربوطه. لازم به ذکر است بر اساس بند (ب) مقررات نظارتی تبصره مذکور مقرر شده است: «بانک مرکزی موظف است گزارش عملکرد بند «الف» این تبصره را هر سه ماه یکبار به شورای اسلامی شهر ارائه کند. بر این اساس بانک ها موظفند رعایت بند فوق را به صورت سه ماهه برای ارسال به مراجع ذیربط اعلام کنند.

در بخشنامه مذکور، بانک ها تاکید شده است حداکثر ظرف مدت یک هفته از تاریخ وصول این نامه، مراتب را به واحدهای اجرایی مربوطه در سراسر کشور اعلام و رونوشتی از ابلاغیه مربوطه را ارسال کنند. به صورت فوری به بانک مرکزی

«آیین نامه اجرایی (دستورالعمل) قسمت (1) بند «الف» تبصره (16) قانون بودجه سال 1402 کل کشور» (تسهیلات وام ازدواج)

الف- شرایط عمومی متقاضیان تسهیلات ازدواج

دارای تابعیت جمهوری اسلامی ایران.

180 میلیون تومان کمک هزینه ازدواج به هر زوج تعلق می گیرد.

تبصره 1: بر اساس بند قانونی فوق به هر یک از زوجین 180 میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه ازدواج تعلق می گیرد.

تبصره 2- بر اساس بند قانونی فوق به متقاضیانی که سن ازدواج آنها برای زوجین کمتر از 25 سال و برای همسران کمتر از 23 سال باشد، مبلغ 220 میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه ازدواج اعطا می شود.

تبصره 3: کلیه اتباع ایرانی خارج از کشور که گواهی ازدواج آنها توسط سفارت جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور صادر شده باشد می توانند ثبت نام کنند و گواهی ازدواج خود که ممهور به مهر کنسولگری ایران در آن کشور باشد، ازدواج محسوب می شود. گواهی .

تبصره 4: سند ازدواج یا هر مدرک مشابهی که در سایر ادیان رسمی مورد تایید مراکز اقلیت‌های دینی داخل کشور باشد، معادل سند ازدواج محسوب می‌شود و این متقاضیان نیز می‌توانند ثبت نام کنند.

3- داشتن کارت ملی (موقت یا دائم) و کد پستی محل سکونت متقاضی.

4- با توجه به امکان اعطای تسهیلات ازدواج به هر ایرانی، در صورتی که متقاضی وام ازدواج از تسهیلات ذکر شده استفاده نکرده باشد (با وجود ازدواج دوم یا بیشتر)، می تواند از تسهیلات قرض الحسنه ازدواج بهره مند شود. (توجه: به هر متقاضی فقط یک بار وام ازدواج قرض الحسنه اعطا می شود)

5- تسهیلات قرض الحسنه ازدواج طبق بند قانونی فوق به زوجینی که تاریخ ازدواج آنها بعد از 1397/01/01 بوده و تاکنون وام ازدواج دریافت نکرده اند، پرداخت می شود.

مدارک مورد نیاز برای وام ازدواج 1402

اصل سند ازدواج

اصل شناسنامه ضامنین.

اصل کارت ملی (موقت یا دائم) زوجین.

اصل کارت ملی (موقت یا دائم) ضامن.

کد پستی 10 رقمی و آدرس کامل محل سکونت زوجین.

کد رهگیری ده رقمی دریافت شده از سایت پس از مرحله ثبت نام.

وام ازدواج 1402 با شرایط جدید + جزئیات پرداخت می شود

شرایط ضامنین

تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوجین به مبلغ یکصد و هشتاد میلیون (180.000.000) تومان با مدت بازپرداخت ده ساله با اعتبار قبلی متقاضیان تسهیلات مذکور و در صورت عدم پرداخت اعتبار آنها. بانک ها برای ارائه ضامن موظفند حساب یارانه یا سهام سرمایه متقاضیان یا بستگان درجه یک آنها یا سایر دارایی های مالی آنها را اعتبارسنجی کنند و یا برای پرداخت تسهیلات فقط سفته و ضامن دریافت کنند.

روش ثبت وام ازدواج 1402

کلیه متقاضیان وام ازدواج که واجد شرایط فوق می باشند ابتدا باید از طریق سایت ve.cbi.ir ثبت نام کرده و فرم مربوطه را پر کنند که در صورت موفقیت آمیز بودن مراحل ثبت نام، کد رهگیری ده رقمی کاملا محرمانه و مرتبط دریافت خواهند کرد. به یک متقاضی است، به ثبت نام کننده تحویل داده می شود.

متقاضیان برای اطلاع از وضعیت ثبت نام خود و همچنین نام شعبه مربوطه جهت درخواست وام ازدواج باید به سایت ve.cbi.ir مراجعه کنند. در صورت نیاز در بازه زمانی اعلام شده توسط سایت باید با شعبه مربوطه مراجعه و مراحل وام را تکمیل کنند. بدیهی است در صورت عدم مراجعه متقاضیان در مهلت تعیین شده، ثبت نام آنان باطل تلقی خواهد شد.

مدت بازپرداخت وام ازدواج قرض الحسنه 10 سال و نرخ کارمزد آن 4 درصد است.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا