اخبار روز

ورود بانک های روسی به تهران ! منتظر شعبات مختلف روس ها در ایران باشید!

اخیرا بانک وی تی بی روسیه نمایندگی خود را در کشورمان راه اندازی کرده است که در گزارش بعدی تاثیرات مثبت ورود بانک های بزرگ خارجی به کشورهای در حال توسعه بیایید پرداخت کنیم این بانک دومین بانک بزرگ روسیه است و در واقع این اقدام از معدود دفعاتی است که شاهد شروع فعالیت یک بانک بزرگ خارجی در کشورمان هستیم. تا سال 2009 بانک های خارجی به فعالیت در ایران بیش از 50 درصد سهام آن باید متعلق به یک حزب ایرانی باشد و در واقع محدودیت های زیادی در این زمینه وجود داشت، اما امسال این محدودیت توسط مجلس لغو شد تا شرایط فعالیت بانک های خارجی در کشورمان راحت شود. . .

در آگوست 2014 بانک مرکزی لایحه تسهیل فعالیت بانک های خارجی در کشورمان دولت وی به مجلس فرستاد که بانک های خارجی می توانند 40 درصد از سهام یک بانک ایرانی را خریداری کنند یا یک موسسه بانکی با مالکیت 40 درصدی ایجاد کنند. انجام موجودی در کشور ما فعالیت کنند. حداقل در آن زمان زمینه برای تاسیس بانک در ایران 25 میلیون یورو و برای افتتاح شعبه 5 میلیون یورو نیاز است یورو مشخص شد.

پس از این اصلاحات البته برخی بانک های خارجی نیز به روی کشورمان باز شدند از جمله کسب و کار ایران و اروپا استاندارد دانشگاهی، بانک متقابل ایران و ونزوئلا و حتی فیوچر بانک اشاره کرد که ورود بانک وی تی بی به فضای بانکی کشورمان در واقع اولین گام در توسعه همکاری کشورمان با یک کشور دوست و یک بانک بزرگ است که سابقه فعالیت در اروپا، آسیا، آفریقا را دارد. و حتی آمریکا همانطور که گفته شد، بانک VTB دومین بانک بزرگ روسیه است و از نظر رتبه جهانی، طبق گزارش موسسه فایننشال تایمز، در بین 500 بانک برتر، رتبه 236 را دارد. جهان قرارداد.

خوان کاردناس، اقتصاددان و یکی از مقامات ارشد بانک مرکزی مکزیک، خوان پابلو گراف، مقام سابق وزارت دارایی مکزیک، و پاسکوال اودوگورتی، دبیر کل انجمن تحلیلگران بانکی قاره آمریکا، ASBA، در مقاله‌ای با عنوان «ورود بانک‌های خارجی به بازارهای اقتصادهای نوظهور» «نگاهی از منظر کشور میزبان» می‌گویند: طی چند سال گذشته، اقتصادهای نوظهور و کشورهای در حال توسعه محدودیت‌های ورود بانک‌های خارجی را کاهش داده‌اند. و ورود سرمایه گذاری مستقیم خارجی.

در این مقاله آمده است: ورود بانک های خارجی به کشورهای در حال توسعه مزایای مختلفی را برای آنها به همراه دارد که از آن جمله می توان به ورود فناوری ها، محصولات و تکنیک های نوین مدیریتی همراه با افزایش اشاره کرد. صلاحیت او با ورود بازیکنان جدید، سیستم بانکی کشورها را هدف قرار داد. از طرفی بانک های بزرگ خارجی می توانند پول دسترسی قابل توجهی به خارج از کشور میزبان دارند و متعاقباً الگوی تامین سرمایه با ثبات تری نسبت به بانک های داخلی دارند. از سوی دیگر، از آنجایی که این بانک ها در سایر نقاط جهان فعالیت می کنند، کمتر تحت تأثیر شوک های مالی در جریان بحران های اقتصادی در کشورهای میزبان قرار می گیرند.

کارشناسان اقتصادی مذکور در مقاله خود می گویند: بررسی های اخیر نشان می دهد که ورود بانک های خارجی به کشورهای در حال توسعه می تواند منجر به افزایش بهره وری سیستم بانکی این کشورها شود و البته این موضوع تقریبا به زودی رخ خواهد داد. ورود او و ربط زیادی به آن دارد. مشارکتی که بانک های خارجی در سیستم بانکی کشورهای میزبان می گیرند را ندارد.

نتایج نظرسنجی ها در مورد حضور بانک های خارجی در کشورهایی مانند ترکیه، آرژانتین، کلمبیا، فرانسه و اسپانیا همراه با برخی از کشورهای دیگر، نتایج مشابهی را نشان می دهد. ورود بانک های خارجی باعث افزایش بهره وری و رقابت پذیری سیستم بانکی کشور میزبان می شود. اولاً با ورود یک رقیب جدید و واقعی، شاهد گرم شدن بیش از حد رقابت در سیستم بانکی کشورها خواهیم بود و ثانیاً بهره وری در همین ساختار به دلیل ورود بازیگران جدید به منظور کسب افزایش می یابد. سود بیشتر

اگرچه ممکن است ورود بانک های خارجی به کشورهایی که عمق صنعتی کمی دارند، تبعات منفی داشته باشد، اما در کشورهای دارای حمایت صنعتی، ورود این بانک ها منجر به گسترش رقابت می شود. نویسندگان مقاله مذکور معتقدند وجود شعب بانک های خارجی در یک کشور می تواند فشار و فشار منجر به ساختار اقتصادی کشورهای میزبان در زمان بحران مالی می شود. از سوی دیگر این بانک ها می توانند در تامین مالی بنگاه های کوچک و متوسط ​​در کشورهای میزبان نقش آفرینی کنند که این خود تاثیر مثبتی در زمینه سرمایه گذاری مستقیم یا غیرمستقیم خارجی دارد. رشد اقتصادی کشورهای در حال توسعه.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا