اخبار روز

در جلسه دیروقت شورای اقتصاد دولت، چه موارد مهمی بررسی شد؟

به گزارش پی ام آپ؛ جلسه چهارشنبه شب شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا به ریاست حضرت آیت الله العظمی سید ابراهیم رئیسی رئیس شصت و نهمین مصوبه این شورا در رابطه با احکام تنبیه حکومتی با هدف تنظیم بازار یک سال دیگر تمدید شد و وزارت دادگستری متن پیشنهادی الزامی بود صورت حساب تهیه در رابطه با این مصوبه و تصویب قبلی هیأت وزیران، برای مجلس ارسال همچنین در این جلسه رئیس کل بانک مرکزی گزارش کاهش 8.2 درصدی تورم نقطه به نقطه شاخص قیمت تولید کننده در اردیبهشت ماه امسال نسبت به سال قبل.

محمدرضا فرزین مدیر عامل بانک مرکزی وی با اشاره به کاهش مهم تورم ماهانه بخش مولد در اردیبهشت ماه 1402 نسبت به اردیبهشت ماه 1401-1400، گفت: تورم ماهانه اردیبهشت ماه 1402 به 3.2 درصد رسید در حالی که این رقم در سال 1401 تا 1400 به ترتیب 5.8 درصد بوده است. 9.7 درصد بود.

وي افزود: تورم نقطه به نقطه شاخص بهاي توليدكننده در ارديبهشت ماه سال جاري با كاهش 8.3 درصدي نسبت به ماه قبل به 32.4 درصد رسيد. به نوبه خود، تورم نقطه به نقطه در اردیبهشت ماه 1400 103.1 درصد بود.

رئیس کل بانک مرکزی بخشی از این کاهش را ناشی از مدیریت منابع و مصارف ارزی و جلوگیری از ورود نظام تولیدی به تنش نرخ ارز در چارچوب سیاست تثبیت بانک مرکزی دانست و پیش‌بینی کرد که با ادامه در سیاست های حمایتی بانک مرکزی این بانک، در ماه های آینده شاهد کاهش هزینه های تولیدکنندگان خواهیم بود که گفته شد این اتفاق تاثیر بسزایی در کاهش تورم قیمت کالاها و خدمات در ماه های آینده خواهد داشت.

بازنگری آیین نامه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا از دیگر موضوعاتی بود که اعضای این جلسه به بحث و تبادل نظر پرداختند.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا