اخبار روز

جزئیات واگذاری سهام به فرهنگیان/ اولین مرحله واگذاری تا آخر این ماه

حمیدرضا نجف پور کردی در حاشیه مراسم افتتاحیه طرح ارزش املاک که در اردوگاه دانش آموزی بهنار تهران برگزار شد، جزئیات این طرح را تشریح کرد. اظهارنامه ارزش اموال یک میلیون و 600 هزار نفری تشریح شده و از امروز قابل مراجعه است. همزمان، ابر اپلیکیشن صندوق پس‌انداز فرهنگیان را معرفی می‌کنیم تا معلمان بتوانند به راحتی وارد سیستم شوند و ببینند بر اساس نرخ تورم، جریان‌های نقدی و ارزش فعلی در 27 سال پیش در چه وضعیتی قرار داشتند. این یک فرآیند بسیار پیچیده از برنامه ریزی سهام بود که انجام شد.

مدیرعامل صندوق پس انداز فرهنگیان با بیان اینکه با سازمان بورس تعامل داشتیم و لیست دریافت کنندگان کد سجام ارائه شد تا کار تحویل آنها ادامه پیدا کند.

نجف پور ادامه داد: یک اقدام اجرایی دیگر انجام دادیم و علاوه بر تهیه و ارائه صورت وضعیت، طرح ما چند بعد بود، بعد اول تعیین ارزشی بود که محاسبه شد و معلمی میزان مشارکت شرکت خود را در یک میلیون و یک میلیون مقایسه کرد

وی با اشاره به اینکه فرآیند عرضه چند شرکت در بورس را انجام دادیم، سه شرکت به پایان رسید و مجوز قطعی برای تخصیص سهام این شرکت ها در این فرآیند گرفتیم، گفت: در این فرآیند گام های بزرگی برداشته شد.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان ادامه داد: یکی از بحث های جدی که در روزهای اخیر در هیات مدیره مطرح شد این بود که حالا که می خواهیم بعد از 27 سال سهام منتشر کنیم، سه شرکت موجود به اضافه شرکت های دیگر و درصد اضافه شده را با هم تلفیق می کنیم. پس از د برای تحویل طی مراحل قانونی و در نتیجه تهیه حجم و ارزش بیشتر دارایی ها و پس از انجام مراحل اداری نهایی با بورس، تعداد ملموس تری سهام در قالب اوراق سهام برای معامله در اختیار اعضا قرار می گیرد.

نجف پور افزود: پیش بینی می شود این کار در ماه های آینده و حداقل چهار تا شش ماه آینده انجام شود. قبلاً قول داده بودیم که کار حداقل یک سال طول بکشد، اما کار شش ماه تاخیر داشت و امروز افتتاحیه را شش ماه زودتر داشتیم.

وی با بیان اینکه تلاش می کنیم شرکت های بیشتری را وارد بورس کنیم تا بتوانیم سهام بیشتری را تحویل دهیم، اظهار داشت: احتمالا سه شرکت دیگر وارد بورس شده و به سه شرکت حاضر در بورس و 10 تا 30 درصد سهام آنها اضافه خواهد شد. به 875 هزار فرهنگی بازنشسته تحویل داده می شود. زمانی که کارمندان بازنشسته می شوند، این هدایا به آنها داده می شود.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا