اخبار ارز دیجیتال

اولین جلسه دادگاه پرونده ارزهای دیجیتال تقلبی کینگ مانی برگزار شد!/ جزئیات خبر

جلسه رسیدگی به پرونده ارزهای رمزنگاری شده کینگ مانی در شعبه دوم دادگاه ویژه جرائم اقتصادی استان تهران برگزار شد که این پرونده بیش از 4 هزار شاکی دارد و مبلغ 107 هزار و 305 هزار یورو کلاهبرداری شده است.

به گزارش پی ام آپ؛ جلسه محاکمه پرونده موسوم به کینگ مانی به اتهام کلاهبرداری صبح و عصر با حضور متهمان، جمعی از متهمان و وکلای آنها به ریاست قاضی جواد غیاثی در شعبه دوم ویژه برگزار شد. دادگاه رسیدگی به جرایم اقتصادی استان تهران.

قاضی غیاثی در ابتدای جلسه دادگاه گفت: در موعد مقرر، رسیدگی به پرونده موسوم به رمزارز کینگ مانی در شعبه دوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی برگزار شد.

رئیس دادگاه بیان کرد: در این جلسه دادگاه متهم ردیف اول قربانیان مشهد فریدون، متهم ردیف دوم قربانیان مشهد سیده شهر موسوی، متهم ردیف پنجم قربانیان مشهد شیدا و وکلای آنان در دادگاه حضور دارند. 2 متهم ردیف اول و متهم ردیف دوم از زندان روانه دادگاه شدند و متهم ردیف پنجم با قرار وثیقه آزاد است.

ادامه داد: متهمان فرشید و فرنوش، مالباختگان مشهدی، سید محمدرضا مشکوه رضوی، مسعود قربانی و معصومه ابراهیمی متواری شده و برای این افراد اتهاماتی صادر شده است.

سپس در ادامه جلسه دادگاه با دستور قاضی توسط محمد صمدی نماینده دادستان قرائت شد.

نماینده دادستان با قرائت کیفرخواست گفت: متهمان به مشارکت در کلاهبرداری شبکه ای اخلالگر در نظام اقتصادی کشور از طریق ایجاد ارز تقلبی به نام کینگ مانی و توزیع ارز تقلبی بین مردم (پرونده شکایت) و متهمان متهم هستند. ساخت کارت عدم اعتبار به نام Boost Card و گرفتن حداقل 200 یورو برای دریافت این کارت جعلی برای خرید در فروشگاه های ادعایی که در خارج از کشور حضور ندارند برای عرضه کالاهای ارائه دهنده Boost Card.

نماینده دادستان تصریح کرد: متهمان ضمن ایجاد سکه جعلی کینگ مانی و تبلیغ آن برای مشتریان، سکه مذکور را در صرافی جعلی یوبیت به سکه رایج تبدیل کرده و اسامی کاربران خریدار سکه را در گرجستان ثبت کردند. متهمان سپس به طور گسترده سود بالای خرید کینگ مانی تقلبی را تبلیغ کردند و بنابراین تا آنجا پیش رفتند که در میان فعالیت متهمان، این تقلبی بالاتر از قیمت تقلبی است. ارز دیجیتال بیت کوین. که مانند ارز واقعی در سراسر جهان خرید و فروش می شود. مشتریان این ارز تقلبی را با جابجایی بیت کوین، یورو یا دلار و واریز وجه نقد به حساب شرکت بادران گستر به مدیر عامل متهمان ردیف دوم و رئیس هیئت مدیره متهمان ردیف اول خریداری می کردند. ، آنها ارز دیجیتال King Money را خریداری کردند. متهمان ردیف سوم تا هشتم علیرغم آگاهی و اطلاعاتی که دارند، در اقدامات کلاهبرداری متهمان ردیف اول و دوم حضور فعال داشته و از این اطلاعات کسب درآمد کرده اند.

صمدی گفت: با عنایت به کلیه مستندات و محتویات پرونده و با عنایت به وجود دلایل از جمله شکایت از شکایات مشروحه در برگه های پیوست 4 هزار و 146 نفر، نظر هیئت کارشناسان این حوزه. از کامپیوترها و فناوری اطلاعات و جرایم رایانه ای مورخ 16 آوریل 1401 که به دلیل عدم اصالت ارز رمزنگاری شده کینگ مانی و جعل آن، متهمان ردیف اول و دوم سهامداران اصلی شرکت بودند (رئیس هیئت مدیره و مدیر کل) . Director) در زمان شروع فعالیت صرافی جعلی Ubite.

نماینده دادستان تصریح کرد: دلیل چهارم این است که شرکت بادران و صرافی جعلی یوبایت کاملاً به هم متصل و همسو هستند و صرافی جعلی یوبیت که ارز جعلی کینگ مانی را تبدیل می کند کاملاً توسط شرکت بادران گستران متولد و ایجاد شده است. متهم ردیف اول و دوم بوده است. همینطور نظریه کارشناسی مدیرکل امور حقوقی قضایی وزارت اطلاعات در 24 اردیبهشت ماه 1401 حاکی از کذب بودن سکه کینگ مانی است. متهمان ردیف اول، دوم و پنجم نقش اصلی در تهیه ارز تقلبی و متهم ردیف ششم برنامه‌ریزی کینگ مانی تقلبی و مجموعاً 107 میلیون و 305 هزار یورو از طریق تولید و توزیع کینگ مانی تقلبی را بر عهده داشتند. . شکات گرفته شده توسط متهم.

صمدی تصریح کرد: ششمین دلیل نظریه تکمیلی هیات کارشناسان حوزه فناوری اطلاعات و جرایم سایبری این است که متهمان با تهیه و توزیع ارز کینگ تقلبی مبلغ 107 میلیون و 305 هزار یورو را از شکات به سرقت برده اند.پول و کلاهبرداری در شبکه در بدین ترتیب. ، توقیف ارز تقلبی. کینگ مانی از زمان دستگیری متهمان ردیف اول و دوم و عدم عرضه و تقاضای این ارز تقلبی که حاکی از ایجاد آن توسط شرکت بادران گستران است، تحت مدیریت متهمان ردیف اول و دوم و آن قرار دارد. توزیع بین قطعات نام برده شده

نماینده دادستان در ادامه گفت: توسعه کلاهبرداری شبکه ای توسط متهمان ردیف اول و دوم در کشورهای همسایه و همچنین ایجاد کینگ مانی تقلبی و توزیع آن بین اتباع این کشورها و ایجاد بوست کارت جعلی و توزیع آن. . در میان افرادی که نامشان برای خرید از فروشگاه های زنجیره ای تقلبی نیم بها بود، وجود خارجی آنها غیر از تبلیغات چند روزه محقق نشد.

پس از قرائت کیفرخواست، نماینده دادستان در توضیح بیشتر گفت: ابتدا با شکایت 10 نفر پرونده تشکیل شد اما پس از اطلاع از کلاهبرداری اینترنتی شرکت بادران گستر، پرونده ارجاع شد. از شعبه دادیاری به شاخه پژوهشی.

وی ادامه داد: پس از شروع رسیدگی به شکایات روز به روز بیشتر شد که این روند ادامه دارد.

صمدی با اشاره به افزایش تعداد شکایات و کیفرخواست دوم این پرونده گفت: شکایت کیفری فعلی 4100 شاکی و شکایت کیفری دوم 1300 شاکی دارد و برای افزودن شکایات می توان یک کیفرخواست دیگر نیز به آن اضافه کرد.

نماینده دادستان تصریح کرد: در حال حاضر دارایی های متهمان شناسایی و اقدامات لازم انجام شده است. اموال متهمان توقیف می شود، بنابراین این احتمال وجود دارد که متهمان بتوانند اموال خود را بدست آورند.

وی درباره کذب بودن ارز رمزپایه کینگ مانی تصریح کرد: پرونده به دلیل چند جانبه بودن و اختلاف بر سر کذب بودن یا نبودن آن بررسی شد و در این زمینه از نهادهای مختلف از جمله کارشناسان رسمی استعلام شد. وزارت دادگستری و وزارت اطلاعات، و پس از بررسی های هر دو نهاد تایید کردند که این ارز دیجیتال نادرست است.

صمدی تصریح کرد: با مانورها و اعلامیه های فراوان متهمان پرونده، قیمت ارز رمزپایه کینگ مانی افزایش یافت و مردم اقدام به خرید کلان کردند، اما متأسفانه پس از مشخص شدن جعلی بودن این ارز، ارزش آن به لحاظ اقتصادی کاهش یافت. باعث تاسف شد، به مالکیت بسیاری از مردم تبدیل شد.

وی در پایان گفت: با توجه به شرایط ایجاد شده از دستگاه قضایی خواستار مجازات اشد متهمان این پرونده هستیم.

همچنین در این جلسه دادگاه 29 وکیل از مشهد و 18 نفر (12 مرد و 6 زن) از سومین پرونده کینگ مانی در جایگاه قرار گرفتند و درخواست های خود را در خصوص رسیدگی به این پرونده بیان کردند.

شکات در این جلسه دادگاه خواستار حضور سایر متهمان پرونده و پاسخگویی آنان و تسریع در رسیدگی به پرونده شد.

یکی از شاکیان پرونده با توجه به اینکه اطمینان داد در روند کارشناسی پرونده ایراداتی وجود دارد، خواستار رسیدگی بیشتر به موضوع کارشناسان شد.

شاکی دیگری در دادگاه حاضر شد و از منشی دادگاه خواست تا دارایی های از دست رفته مالباختگان را با توجه به تورم موجود به نرخ روز محاسبه کند.

از دیگر درخواست های شاکی حاضر در جلسه دادگاه این بود که برای جلوگیری از کلاهبرداری در حوزه ارزهای رمزنگاری شده، لازم است برای متهمان این نوع پرونده ها مجازات های سنگینی در نظر گرفته شود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی قوه قضائیه، اولین جلسه دادگاه در دو نوبت صبح و بعدازظهر و حدود 5 ساعت به طول انجامید. قاضی قیاشی با اعلام اینکه زمان برگزاری جلسه بعدی متعاقبا اعلام می شود، پایان جلسه امروز را اعلام کرد.

تحریریه بازتاب آنلاین

من امیر هستم از کرمان و خیلی خوشحالم که میتونم از طریق بازتاب آنلاین صدای رسای اخبار ایران و جهان باشم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا