اخبار روز

افزایش حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی! /جدول

در تعریف مستمری یا حقوق بازنشستگان در زبان رایج می توان گفت مبلغی است که ماهانه، مستمر و تا پایان عمر به افراد دارای شرایط بازنشستگی تحویل داده می شود. امنیت. قانون تامین اجتماعی و قانون مدیریت خدمات کشوری و بر اساس مصوبات جدید مستمری بگیران کشوری و تامین اجتماعی صادر می شود. سه میلیون و 600 هزار بازنشسته منتظر اجرای مصوبه قانونی برای همسان سازی حقوق بازنشستگان هستند، حقوق بازنشستگان در سال 1401 برای افراد مختلف متفاوت است، پاداش بازنشستگی نیز متفاوت است. 1401 حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی کمتر از حقوق بازنشستگان کشوری است.

حقوق بازنشستگان یک موضوع چالش برانگیز برای همه دولت ها بوده است. میزان حقوق مستمری بگیران همیشه باعث نارضایتی گروه بزرگی از بازنشستگان می شود زیرا معتقدند میزان حقوق بسیار ناچیز است. تعیین میزان حقوق بازنشستگان در پایان هر سال با تنش همراه است. به گفته کارشناسان با فرمول جدید حقوق بازنشستگان افزایش می یابد.

جزئیات جدید حقوق بازنشستگان را بخوانید، بر این اساس حقوق بازنشستگان، لشکری ​​و مشترکان صندوق های بازنشستگی کشوری و لشکری ​​و سایر صندوق های بازنشستگی مرتبط با دستگاه های اجرایی بیست درصد (20%) افزایش می یابد. آخرین حقوق مصوب 1401. ضوابط حداقل حقوق بازنشستگان، مستخدمین و مشترکین صندوق های بازنشستگی مذکور در سال 1402 معادل (1/2) حداقل حقوق سال 1401 با رعایت بند (2) بند (الف) تبصره (الف) 12) قانون بودجه سال 1401 با الحاق جزء (2) قانون اصلاح قانون بودجه سال 1401 و اعاده حقوق کارمندان و بازنشستگان کشوری و لشکری.

مبنای پرداخت بازنشستگان و حقوق بازنشستگان، ادامه داد: بازنشستگان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و مسافران از محل درآمدهای سرمایه گذاری صندوق طبق ضوابط و مقررات صندوق و بر اساس مصوبه هیات مدیره تامین مالی شده اند. مدیران صندوق

شریعتی گفت: به کلیه بازنشستگانی که حکم بازنشستگی آنها تا تاریخ 13/06/1301 اجرا شده است مبلغ 7 میلیون ریال و به بازنشستگانی که پس از تاریخ مذکور مشمول تعهدات مختلف صندوق شده اند 50 درصد مبلغ تعیین شده پرداخت شده است. لازم به ذکر است کلیه افرادی که تا پایان سال 1401 واجد شرایط بهره مندی از تعهدات بلندمدت صندوق هستند یا خواهند بود از مبلغ عیدی بهره مند خواهند شد.

ردیف حقوق ماهانه سال 1400 (بر اساس ریال) حقوق ماهانه سال 1401 (بر اساس ریال) میزان افزایش

۱۳،

پاسخ

۳۴ ۰، ۰ ۰ ۰، ۰ ۰ ۵۵، ۸ ۰ ۰ ۰ ۳۹، ۵٪

۴۴۳، ۰ ۰ ۰، ۰ ۰ ۵۵، ۸ ۰ ۰ ۰ ۲۹، ۸٪

پاسخ

پاسخ

۷۵،

پاسخ

۱ ۰ ۷ ۰, ۰ ۰ ۰, ۰ ۰ ۸ ۳, ۵ ۰ ۰ ۰ ۰ ۱ ۹, ۳%

۱۱ ۷۵,۰۰۰,۰۰۰ ۸۹,۰۰۰,۰۰۰ ۱۸.۷%

پاسخ

پاسخ

۱۴ ۹۰,۰۰۰,۰۰۰ ۱۰۵,۵۰۰,۰۰۰ ۱۷.۲%

۱ ۵۹۵، ۰ ۰ ۰ ۰ ۰ ۱ ۱ ۰ ۰ ۰ ۰ ۰ ۱ ۶.۸%

%

۱۷۱۱۰، مختلف

%

۱ ۹ ۱ ۴ ۰ ۰ ۰ ۰ ۰ ۰ ۰ ۱ ۵ ۴

بر اساس اخبار منتشر شده از سوی هیات وزیران، مقرر شد حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از حداقل حقوق کارگران در همان سال کمتر نباشد. دستمزد کارگران در سال 1401 5 میلیون و 580 هزار تومان بوده است.

بر اساس این مصوبه مقرر شد حداقل دستمزد مستمری بگیران تامین اجتماعی برای سال 1401 و مجموع مستمری بیکاران و بازماندگان از حداقل دستمزد کارگران در همان سال کمتر نباشد. بر اساس قوانین 96 و 111 تامین اجتماعی و بر اساس مصوبات شورای عالی کار، مبلغ دریافتی برای این فقره نباید کمتر از 5 میلیون و 580 هزار تومان باشد و حداقل 57 و 4 درصد افزایش یافته است. به مفاد قانون بودجه در خصوص صندوق های بازنشستگی مبنی بر افزایش 10 درصدی حقوق این گروه و به منظور هماهنگ سازی پرداخت حقوق این گروه برای افرادی که بیش از حداقل دستمزد دریافت می کنند، 10 درصد افزایش یافته است. اعمال شده و ماهانه مبلغ 650 هزار تومان برای حمایت از این فقره اعمال شده است. این مبلغ برای همه افراد حداکثر تا سقف 10 میلیون تومان اعمال می شود، بر این اساس مزایای حقوقی بازنشستگان به شرح زیر است:

ردیف مبلغ ریالی

حق حمایت از 2,000,000

حقوق خانواده 3700000

حق فرزندان 970000

هزینه مسکن 1500.00

بر این اساس به نظر می رسد مزایای قانونی بازنشستگان تامین اجتماعی در سال جاری نیز طبق روال گذشته و بر اساس ضوابط سازمان تامین اجتماعی تامین شود.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا