اخبار روز

جایگزین جدید کارت سوخت/ اعمال کار بانکی به جای کارت سوخت از هفته جاری تایید شد!

به گزارش پی ام آپ، جلیل سالاری درمورد جایگزین شدن کارت های بانکی به جای کارت سوخت برای پرهیز و جلوگیری کردن از واردات تراشه کارت سوخت بدون تغییر سهمیه بنزین، گفت:

در زمینه تأمین تراشه های لازم برای تولید کارت سوخت مشکلی نداریم. اما زمانی که دولت 13 شروع به کار کرد، تنها 9035 کارت در بازی پالایش و بازی وجود داشت.

اگرچه سالانه حدود یک میلیون خودرو به چرخه حمل و نقل اضافه می شود و برخی از مردم نیز به کارت های دوم نیاز دارند، اما همیشه باید ذخیره دو تا سه میلیونی از کارت خام داشته باشیم.

 تعداد زیاد کارت سوخت در دفاتر پست

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی با بیان اینکه سال گذشته بیش از سه میلیون کارت سوخت تولید و به شرکت پست تحویل دادیم، اما اکنون تعداد زیادی کارت در دفاتر پست باقی مانده است، گفت:

ساماندهی سوخت، کارت ها با هدف مدیریت مصرف بنزین ساخته می شوند، دیدگاه ما این است که علاوه بر خودروهایی که وارد چرخه می شوند، تعدادی خودروی فرسوده را نیز حذف کنیم. زیرا در سال ۹۲ حدود 19 میلیون خودرو در تردد داشتیم اما اکنون این رقم به 30 میلیون رسیده است.

سالاری با تاکید بر اینکه این میزان خودرو سالانه حدود یک میلیارد لیتر سوخت مصرف می‌کند، یعنی باید تولید بنزین را روزانه سه و نیم میلیون لیتر که معادل پالایشگاهی مثل تبریز است افزایش دهیم تا کسانی که کارت سوخت فعال دارند شناسایی شوند.

وی در گفت و گوی تلویزیونی با تاکید بر اینکه در این طرح اگر فردی کارت سوخت خود را جا گذاشت می تواند به سامانه کارت باقی مانده در جایگاه های سوخت مراجعه کند، گفت:

همچنین سامانه پشتیبانی را تقویت کرده ایم تا خرابی کارت هوشمند سامانه سوخت کاهش یابد. این اتفاق افتاد و حتی برای اولین بار در کشور با کمک یک شرکت دانش بنیان دستگاه کارتخوان را جانمایی کردیم.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی با بیان اینکه اطلاعاتی درباره خودروها برای جایگزینی کارت های بانکی با کارت سوخت نداریم، گفت: اطلاعات خودرو در اختیار ناجا و پلیس راهور است. آنها باید آن را در اختیار ما قرار دهند تا بتوانیم ادغام را انجام دهیم. همانطور که در سامانه سپهتن (ردیابی هوشمند تردد ناوگان) نیز به جای بارنامه های رسمی سهمیه سوخت با این سامانه اختصاص یافت.


جایگزین جدید کارت سوخت/ اعمال کار بانکی به جای کارت سوخت از هفته جاری تایید شد!

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا