اخبار روز سینما

اولین جایزه کن به یک فیلم ترسناک رسید! /جایزه 10000 یورویی به فیلم مالزی«راه راه های ببر» تعلق گرفت.

مهر: فیلم ترسناک مالزیایی برنده جایزه هفته هنر 2023 کن شد.

فیلم ترسناک “Tiger Stripes” ساخته آماندا نل آیو کارگردان مالزیایی برنده جایزه 10000 یورویی شصت و دومین بخش موازی هفته سالمندان کن شد.

این فیلم که اولین فیلم نل آیو است، دگردیسی و شورش دختر نوجوانی را بررسی می‌کند که بدنش با سرعتی نگران‌کننده در حال تغییر است، اما یادش می‌رود که خود واقعی‌اش را ببیند. این فیلم مشترک مالزی، تایوان، سنگاپور، فرانسه، آلمان، هلند، اندونزی و قطر است.

این منتقد سینما درباره این فیلم گفت: این فیلم واقعاً در به تصویر کشیدن ماهیت بی رحمانه دوستی بین دختران و تأثیر مسخ بلوغ ماهر است.

«راه راه ببر» نه تنها اولین فیلم مالزیایی کشف شده در سال های اخیر است، بلکه کارگردان آن نیز کارگردان مالزیایی برگزیده جشنواره است. این فیلم در فرانسه نیز اکران خواهد شد.

آدری دیوان، داور این هفته درباره این فیلم گفت: فیلمی سازش ناپذیر است که سعی نمی کند کسی را راضی کند.

امسال نیز در دومین سال جایزه 8000 یورویی هیئت داوران فرانسوی تاچ، این جایزه به فیلم «باران در خانه» ساخته پالوما سرمون دای، فیلمساز بلژیکی تعلق گرفت. این فیلم درباره خواهر و برادری است که به دنبال علت آبگرفتگی خانه و خالی بودن حساب های بانکی شان هستند.

جووان گینیک برنده جایزه بهترین بازیگر مرد در حال ظهور که توسط بنیاد لوئیس رودرر برای فیلم کشور گمشده ولادیمیر پریشیچ اهدا شد. «ال بولرو» ساخته نانس لابورد-جوردا هم برنده جایزه دیسکاوری برای بهترین فیلم کوتاه و هم جایزه فیلم کوتاه کانال پلاس شد.

جایزه بنیاد اسلحه برای توزیع به توزیع کننده فرانسوی «پیرامید فیلمز» برای فیلم «انشالله یک پسر» ساخته امجد الرشید، اولین فیلم کارگردان درباره مادری بیوه که به عنوان کارگر خانه کار می کند و برای استقلال خود می جنگد، تعلق گرفت. مونا حوا بازیگر فلسطینی نقش این زن را بازی کرد.

آیریس کالتنبک همچنین برای نوشتن فیلمنامه فیلم «ترنس» که کارگردانی آن را نیز بر عهده داشت، برنده جایزه SACD شد. این تریلر روانشناختی به مضامین دوستی زنانه و مادری می پردازد و ستارگانی چون هافسیا هرزی، نینا موریس، الکسیس مانتی و یونس بوسیف را در آن بازی می کند.

امسال برای دومین سال آوا کان مدیر هنری هفته ها را مدیریت کرد. در هفته اول امسال 11 فیلم اکران شد که 7 فیلم در رقابت بودند. همه این فیلم ها اولین نمایش جهانی خود را تجربه کردند. 6 فیلم این بخش را بانوان کارگردانی کردند که 4 فیلم در بخش رقابتی حضور داشتند.

سال گذشته جایزه بزرگ این بخش به فیلم «بسته» به کارگردانی رامیرز پولیدو تعلق گرفت و «پس از آن»، درام درباره رابطه پدر و دختری شارلوت ولز کارگردان بریتانیایی، پیش از جشنواره‌های بین‌المللی برنده جایزه لمسی شد. قرار گرفتن در مدار جوایز مختلف اخذ شده.

شرکت کنندگان در این دسته هنوز واجد شرایط دریافت دوربین طلای کن هستند. این جایزه به بهترین فیلم اول توسط کارگردانی از هر بخش جشنواره تعلق می گیرد.

Recent search terms:

  • https://baztabonline com/blog/جایزه-اول-کن-برای-یک-فیلم-ترسناک-بود/

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا