اخبار روز

جاسوس خطرناک از موبایل حذف شد!


به گفته پی ام آپ، گوگل برنامه ضبط صفحه نمایش را از فروشگاه آنلاین Play حذف می کند و اقدامات امنیتی را برای جلوگیری از تهدیدات جاسوسی افزایش می دهد.

برنامه ضبط صفحه نمایش iRecorder برای اولین بار در سال 2021 در فروشگاه Play ظاهر شد و به کاربران امکان ضبط محتوا از صفحه نمایش خود را می داد. یک سال بعد، یک به روز رسانی نشان داد که بر اساس تحقیقات شرکت امنیتی ESET، بدافزاری معرفی شد که مخفیانه صدا را ضبط کرده و آن را به یک سرور راه دور (Ars Technica) ارسال می کند.

نسخه های قبلی این برنامه حاوی بدافزار نبود و بروزرسانی دریافتی آن را به یک ابزار جاسوسی تبدیل کرد. مجوزهایی که بدافزار برای انجام کار خود به آن نیاز داشت با مجوزهایی که برنامه قبلاً برای انجام عملکرد ضبط صفحه خود پذیرفته بود همپوشانی داشت.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که این نرم‌افزار جاسوسی با ظاهری عادی می‌تواند پس از به‌روزرسانی مخفیانه به بدافزار تبدیل شود.

گوگل در تلاش است تا راه های جدیدی برای جلوگیری از نفوذ بدافزار به اندروید 14 بیابد. این لزوما به این معنی نیست که می توان از بدافزار جلوگیری کرد، اما همچنان مهم است که گوگل امنیت برنامه ها را جدی بگیرد.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا