اخبار ارز دیجیتال

الزامی شدن ثبت دستگاه های استخراج ارز دیجیتال در سامانه جامع معاملات!

صاحبان دستگاه های ماینینگ موظفند ثبت دستگاه های استخراج ارز دیجیتال در سامانه جامع معاملات تا پایان خرداد 1402 جهت دریافت کد کالا و پیگیری.

بر اساس آخرین تصمیمی که در جلسه 10 خرداد با حضور کارشناسان نهاد نظارتی، کارشناسان دفتر فناوری اطلاعات وزارت حراست، انجمن فناوران زنجیره بلوکی و اتحادیه رایانه کشور به تصویب رسید. سازمان، ثبت دستگاه های استخراج ارز دیجیتال در سامانه معاملات پایانی، این افراد ملزم به دریافت شناسه کالا و کد رهگیری هستند.

الزام ثبت دستگاه های استخراج ارز دیجیتال در سامانه جامع معاملات

در واقع این طرح شامل افرادی می‌شود که در زمینه خرید و فروش، استفاده از ماینرها یا ذخیره‌سازی، واردات و تولید دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال فعال هستند و تمامی این افراد باید هنگام ثبت نام در سامانه کد رهگیری دستگاه شما را دریافت کنند. همچنین سالم یا خراب بودن دستگاه های استخراج اهمیت خاصی در این مورد ندارد و تمامی دستگاه ها باید رجیستر شوند.

ثبت دستگاه های استخراج ارز دیجیتال

ثبت نام دستگاه های ماینینگ در این سامانه طبق اعلام قبلی تا 9 خرداد 1402 مهلت دارد. پس از این مدت با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

این تصمیم بر اساس تبصره 4 ماده 18 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز اتخاذ شده است. در بخش مذکور این قانون بر غیرقانونی بودن خرید، فروش، حمل و نقل و نگهداری کالای قاچاق تاکید شده است. بر اساس مصوبه اخیر دستگاه هایی که قبل از تصویب این قانون تهیه شده اند نیز باید در سامانه یکپارچه بازرگانی ثبت شوند.

نظر شما در مورد ثبت دستگاه های استخراج ارز دیجیتال چیست؟ نظرات خود را در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

تحریریه بازتاب آنلاین

من امیر هستم از کرمان و خیلی خوشحالم که میتونم از طریق بازتاب آنلاین صدای رسای اخبار ایران و جهان باشم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا