اخبار روز سینما

رئیس سازمان سینمایی: در برابر هر جریانی که باعث اهانت به باورهای ملی شود، سکوت نخواهیم کرد!

رئیس سازمان سینمایی گفت: بسیاری از اتفاقات اخیر پخش شده در واقع مربوط به سازمان سینمایی نیست و ناخواسته ما را درگیر مشکلات و چالش های آنها کرده است. اما قاطعانه می گویم: در مقابل جریاناتی که به باورهای ملی و مذهبی جامعه توهین و تحقیر می کنند، سکوت نخواهیم کرد.

بر اساس گزارش دریافتی، نشست مدیران روابط عمومی مراکز و موسسات فرهنگی سینمایی با حضور محمد خزایی رئیس سازمان سینمایی کشور در سالن شهید آوینی این سازمان برگزار شد. این نشست به بهانه روز «روابط عمومی و ارتباطات» با هدف تقدیر از فعالان این عرصه از سوی سازمان سینمایی برنامه ریزی شده است.

محمد خزایی در این دیدار ضمن تشکر از مدیران روابط عمومی نهادها و سازمان های فرهنگی و سینمایی، بر لزوم همدلی تاکید کرد و گفت: نهادهای فرهنگی همچون پازل هایی به هم پیوسته و منسجم هستند تا به رشد و شکوفایی عرصه فرهنگ و سینما کمک کنند. . همه ما اهداف مشترکی داریم و مهم ترین آن کمک به رشد، شکوفایی و اعتلای «سینمای ملی» است.

وی ادامه داد: شک ندارم همه دستگاه های فرهنگی با دلسوزی و دغدغه قصد دارند در رونق سینما، اقتصاد سینمایی، انتقال فرهنگ اصیل ایرانی-اسلامی به فراسوی مرزها و جلب رضایت جامعه نقش موثرتری داشته باشند.

خزاعی با بیان اینکه در یکی دو سال اخیر هجمه ها و فشارها به سینما به عنوان یک عرصه مهم و تاثیرگذار بسیار بیشتر از گذشته شده است، خاطرنشان کرد: واقعیت این است که دشمنان هیچ گاه بیش از این دغدغه تخریب حوزه حساس را نداشته اند. نقاط جامعه و نهادهای اعتمادساز بسیج نشدند و در این میان سینما یکی از عرصه هایی بود که برای آن صحنه طراحی کردند و بیش از یک دهه روی آن کار کردند و سعی کردند حقانیت و مسیر را خدشه دار و نادرست جلوه دهند. سینما

وی با اشاره به بحران های فراوان در داخل و خارج سینما در سال گذشته تصریح کرد: خوشبختانه سازمان سینمایی، نهادها و خانواده سینمایی از این چالش ها و بحران ها و مصیبت های سال گذشته سربلند بیرون آمده اند. و با کمک همه دستگاه های فرهنگی دشمنان را در اهداف پشت پرده ناکام گذاشتند.

خزاعی با اشاره به تلاش برای آسیب رساندن به عرصه سینما و استفاده از این عرصه برای آسیب رساندن به حاکمیت فرهنگی کشور، مواردی مانند تعطیلی جشنواره فیلم فجر را مقایسه کرد و به فیلم های «زن محور» در جشنواره های غربی امتیاز داد. جنبش “مای تو” و غیره. وی افزود: همه این چالش ها با حمایت و کمک خانواده سینما قطبه با وجود فراز و نشیب های فراوان مهار شد. البته متأسفانه برخی کم کاری ها و سکوت های برخی افراد در خاطره ها باقی می ماند. سکوت برخی از سینماگران و هنرمندان در برابر آزار و اذیت همتایان جنبش «من هم» به یادگار خواهد ماند.

به گفته وی بسیاری از اتفاقات اخیر واقعاً مربوط به سازمان سینما نیست و ناخواسته ما را درگیر مشکلات و چالش های آن می کند. اما قاطعانه می گویم: در مقابل جریاناتی که به باورهای ملی و مذهبی جامعه توهین و تحقیر می کنند، سکوت نخواهیم کرد.

رئیس سازمان سینمایی با اشاره به نقش روابط عمومی در کمپین های رسانه ای امروز گفت: روابط عمومی فقط خبر و اطلاع رسانی نیست، بلکه جریان جامعه و افکار عمومی رسالت مهم آن محسوب می شود.

وی همکاری نهادها با یکدیگر را توانایی موثر در کاهش و رفع مشکلات سینما دانست و بیان کرد: روابط عمومی حلقه وصل افکار عمومی و فرهنگ سازمانی و کل بدنه سینما است و باید شنونده خوبی برای مردم باشد. و مقامات روابط عمومی نباید جایگاه خود را دست کم گرفته و بر اطلاعات اولیه تمرکز کند. برای تبیین مسائل سینما نیازمند خلاقیت، نوآوری و روحیه جهادی برای صاحب روایت اول هستیم زیرا در غیر این صورت در جنگ روایی شکست خواهیم خورد. لازم است نهادهای فرهنگی از فرصت امروز زیر چتر یک گفتمان مشترک گرد هم آیند. خوشبختانه در شرایط کنونی نهادهای فرهنگی از چند صدا بیرون آمده اند و یک صدا شده اند. لازمه موفقیت این نهادها، گفتمان سازی، جهش و حرکت مضاعف، تبیین نیازها، عمومی کردن کارکردها و توجه به مشکلات و نیازهای پیش رو است.

وی ادامه داد: قطعا همه ما به دنبال تقویت سینمای ایران هستیم و خواهان رشد و اعتلای سینمای ملی هستیم و تلاش می کنیم آثاری را با توجه به افق نیاز تولید کنیم.

وی تخریب سینما را تخریب نهادهای فرهنگی و معیشت و اشتغال خانواده سینما عنوان کرد و ادامه داد: به عنوان مثال در پی اقدامات اجتماعی برخی از سینماگران در سال گذشته حمایت ها و تسهیلات بسیاری از جمله معافیت های مالیاتی و یا اراده سینماگران شد. سرمایه داران برای سرمایه گذاری در بخش خصوصی و ما دیگران را نیز از دست داده ایم.

همچنین مدیران روابط عمومی نهادها و سازمان‌های مختلف ضمن استقبال از این برنامه، بر لزوم تعامل با یکدیگر، تولید پیوست‌های رسانه‌ای برای رویدادهای مهم سینمایی، هم‌اندیشی در مورد چالش‌ها و نیازها، تعامل سازنده و مفید با منتقدان و… تاکید کردند. استفاده از توانمندی های مشترک برای تحقق آنها بر اهداف و اشتراک امکانات، توجه به منافع سینما، وحدت و همفکری در مواضع راهبردی سینما و حمایت از یکدیگر در موقعیت های مهم تاکید داشتند. همچنین مقرر شد این جلسات به صورت ماهانه ادامه یابد.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا