اخبار روز سینما

“کوکتل بندری تو چقدر نازی”؛ عنوانی از شرکت گوشتیران که با واکنش تند کاربران همراه بود!

انتشار تصویر تبلیغاتی یکی از محصولات شرکت فرآورده های گوشتی گوشتیران جنجال به پا کرده است. این تصویر تبلیغاتی که طرحی از کوکتل بندری با پوشش زنان بندری ایرانی است، خشم کاربران شبکه های اجتماعی را برانگیخته است که این تصویر را توهین به زنان می دانند. انتشار گسترده این تصویر در فضای مجازی و اعتراضات به آن واکنش گوشتیران را به دنبال داشت و روز گذشته این شرکت با انتشار بیانیه ای در صفحه رسمی اینستاگرام خود توضیحاتی در این خصوص ارائه کرد.

ماجرای تبلیغ جنجالی سوسیس گوشتیران و واکنش ها به آن.

واکنش ها به اطلاعیه جنجالی گشتیران

برخی از واکنش ها به تصویر تبلیغاتی منتشر شده توسط شرکت گوشتیران در شبکه های اجتماعی:

  • گوشتیران باید به خاطر این پوستر گستاخانه و توهین آمیز مجازات شود. گشتیران به خاطر تشبیه زن بندری به کوکتل باید از سوی ارباب رجوع و نهادهای مرتبط مجازات شود.
  • تبلیغ توهین آمیز گوشتیران برای تبلیغ کوکتل بندری با استفاده از عکس زن بندری نمونه ای از تحقیر زنان و استفاده از آن در تبلیغات موثر برندهای مختلف برای فروش محصولاتشان است.
  • کتاب‌های درسی و میزگردهای صدا و سیمای ایران، پُر است از ادعاهایی مثل «کالا انگاری زنان در غرب» و «استفاده ابزاری از زن در تبلیغات کالاها». اما زن ستیزی در تبلیغات داخل ایران، هر روز ابعاد جدیدی پیدا می‌کند.
  • وقتی مبدا منطقه ای از کشور تبدیل به اسباب بازی اجاره ای از کارخانه می شود. توهین گوشتیران به جایگاه زن و پوشش سنتی زنان بندری و مردم هرمزگان.
  • تحقیر در تبلیغات یعنی توسل به هر چیزی برای فروش بیشتر! اینکه جناب آقای گوشتیران به قومیت و شخصیت زنان جنوب ایران توهین کردید قطعا بی پاسخ نمی ماند…!
  • کار زشت شرکت گوشتیران در وام گرفتن استعاره حجاب زنانه برای تبلیغ کوکتل بندری توهین آشکار به باربران و جنوبی های بافرهنگ است. گرافیست، طراح، بنگاه تبلیغاتی، ایده پرداز و مدیران صنعت و تجارت باید حد و حدود خود را بدانند و در پوشش تبلیغات به سنت های مردم بی احترامی نکنند.

ماجرای تبلیغ جنجالی سوسیس گوشتیران و واکنش ها به آن.

پاسخ شرکت گوشتیران به انتقادات

گوشتیران در بیانیه خود اشاره کرد که این تصویر تبلیغاتی مورد تایید این شرکت نبوده و توسط طراح آن در صفحه شخصی خود در یکی از شبکه های اجتماعی بدون اجازه شرکت گوشتیران قرار گرفته است. شرکت گوشتیران نیز بر پیگیری قضایی این موضوع تاکید کرده است.

ماجرای تبلیغ جنجالی سوسیس گوشتیران و واکنش ها به آن.

بیانیه شرکت گوشتیران به شرح زیر است:

با توجه به مسائل مربوط به انتشار طرح تبلیغاتی و انتساب آن به شرکت گوشتیران به اطلاع مخاطبان گرامی می رساند که طرح تبلیغاتی مذکور به هیچ وجه مورد تایید این شرکت قرار نگرفته و در هیچ یک از صفحات رسمی منتشر نشده است. از گشتیران در ۳ خرداد؛ واحد تبلیغات مخالفت خود را با این موضوع به طراح شرکت تبلیغاتی که این طرح برون سپاری را پیشنهاد داده بود، اعلام کرد و متأسفانه طراح مورد نظر بدون کسب مجوز از شرکت از این طرح برای نظرسنجی از مخاطبان استفاده کرد. در صفحه شخصی خود شبکه اجتماعی لینکدین آن را منتشر کرد که باعث شد در شبکه های اجتماعی دیگر بازنشر شود.

گوشتیران مجددا با تاکید بر مخالفت خود با این طرح تبلیغاتی این موضوع را برای حفظ حقوق و آبروی شرکت در مراجع ذیصلاح قضایی پیگیری خواهد کرد.

توهین به زنان با تبلیغ جنجالی سوسیس گوشتیران/ واکنش شدید کاربران

این اولین بار نیست که استفاده از زنان در تبلیغات برای شرکت های ایرانی مشکل ساز شده است. در سال‌های اخیر پس از انتشار کلیپ‌های تبلیغاتی محصولات یک شرکت ملی بستنی با حضور زنان، این شرکت متهم به استفاده از ارجاعات شهوانی و سوء استفاده از زنان برای تبلیغ محصولات خود شد و حتی ستاد امر به معروف و نهی از منکر به دلیل انتشار این تبلیغات حاشیه ساز علیه این شرکت اعلام جرم کرد.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا