اخبار روز

توصیه های مهم و فوری برای مشتریان در بازار خودرو.


به گزارش مانیبان به نقل از انتخاب، بازار خودرو در وضعیت آشفته ای به سر می برد. برخی منتظر خودروهای وارداتی و خرید محموله هستند و برخی دیگر منتظر تصمیم ایران خودرو و سایپا برای سال جدید و خودروهای جدید. این وضعیت باعث افزایش رکود بازار شده و اتفاقات غیرعادی در حال وقوع است. خرید و فروش تصادفی خودرو بخشی از این اتفاقات غیرعادی است که هیچ انگیزه مثبتی در پشت خود ندارند.

سیروس پورخدایار کارشناس خودرو درباره خرید و فروش تصادفی خودرو گفت: در خودروهای تصادفی خریدارانی هستند که به بیمه دسترسی دارند و پس از تعمیر خودرو، آن را می فروشند و خسارت بیمه می گیرند. استفاده از بیمه با ارتباطاتی که برخی افراد دارند باعث شده عده ای تمایل به خرید خودروی تصادفی داشته باشند. تعداد افرادی که این کار را انجام می دهند در بازار افزایش یافته است. خرید و تعمیر خودروی دست دوم برای استفاده برای فرد اصلا به صرفه نیست.

وی در ادامه درباره گران شدن خودروها گفت: بازاری هست که بخواهد قیمت بالا و پایین شود؟ مردم شب عید هیچ ماشینی نخریدند و خیلی کم خریدند. اکثر خودروهای داخلی از جمله شاهین سایپا و برخی از محصولات ایران خودرو به بازار عرضه شد. بعید میدونم قیمت ها بعد از عید تغییر کنه. در نهایت، البته اردیبهشت ماه خودروسازان داخلی قیمت ها را افزایش داده اند.

پورخدایار در مورد خودروهای وارداتی گفت: اکنون صحبت از واردات در بازار زیاد است و محموله ها در بازار خرید و فروش می شود. اصلا ماشین موجود نیست ولی بین 500 تا 3 میلیارد حواله رد و بدل می شود. تویوتا تا راوفور بخشی از این خودروها هستند. مردم کمی صبر می کنند و نمی خرند، اما در نهایت مجبور به خرید هستند. یک سری خودروهای وارداتی با قیمت دلار گران می شوند. اگر مدیران خودرو را متوقف کنند، مردم احساس راحتی بیشتری می کنند.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا