عمومی

تهران از آمریکا به خاطر ریختن اشک تمساح برای ایرانیان انتقاد کرد

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه روز چهارشنبه در توییتی نوشت: آمریکا که حامی شورش و تروریسم و ​​اعمال تحریم و فشار حداکثری علیه مردم ایران است، در شب یلدا برای ایرانیان اشک تمساح می‌ریزد.

پیش از این، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، از فرصت فرا رسیدن انقلاب زمستانی که در سراسر ایران به عنوان «شب یلدا» جشن گرفته می‌شود، استفاده کرد تا بار دیگر واکنش جمهوری اسلامی به شورش‌های اخیر مورد حمایت خارجی‌ها را زیر سؤال ببرد.

ند پرایس مدعی شد: ما با مردم ایران عزادار هستیم و بر تعهد خود به مردم ایران تاکید می‌کنیم و از مقامات ایرانی می‌خواهیم به حرف‌های مردم گوش کنند.

کنعانی گفت که ایالات متحده – در میان کشورهای غربی – از “آنارشی و تروریسم” حمایت کرده است.

این مقام ایرانی با اشاره به رژیم صهیونیستی گفت: «همپیمانان و حامیان تروریست های شناخته شده بهتر است دهان خود را ببندند و به فکر حل بحران های شدید پیش روی مردم خود، کشور خود و همچنین رژیم صهیونیستی باشند». که متحد اصلی منطقه ای آمریکاست.

ایران در هفته‌های گذشته صحنه ناآرامی‌های مرگبار بوده است و شورشیان تحت حمایت خارجی به دنبال ربودن اعتراضاتی بودند که پس از کشته شدن یک زن جوان ایرانی به نام مهسا امینی به وجود آمد.

او در اواسط شهریور ماه در بازداشتگاه پلیس جان خود را از دست داد، اتفاقی که ثابت شده بر اثر بیماری و بدون تقصیر نیروهای انتظامی ایران اتفاق افتاده است.

تعداد زیادی از غیرنظامیان و نیروهای امنیتی ایرانی در این شورش ها کشته شدند.

نیروهای امنیتی و ماموران اطلاعاتی ایران از زمان شروع شورش ها، تلاش های شبانه روزی و جدی برای شناسایی آنارشیست ها و عناصر قاتل و محاکمه آنها انجام داده اند.

کنعانی همچنین یادآور شد که آمریکا مدعی اهمیت دادن به مردم ایران است، در حالی که جمهوری اسلامی را تحت “تحریم و فشار حداکثری” قرار داده است.

ایالات متحده کمپین «فشار حداکثری» را علیه ایران در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا آغاز کرد. به عنوان بخشی از این کمپین، ایالات متحده از توافق هسته ای 2015 خارج شد و تحریم های شدیدی را که این توافق لغو کرده بود، بازگرداند.

دولت جو بایدن، جانشین ترامپ، مدعی شده بود که تمایل دارد اشتباهات ترامپ را با پیوستن مجدد به توافق برطرف کند، اما تحریم ها را به عنوان اهرم فشار حفظ کرده و حتی تعدادی از اقدامات اقتصادی قهری خود را علیه جمهوری اسلامی اعمال کرده است.

MNA/PR


Source

تحریریه بازتاب آنلاین

من امیر هستم از کرمان و خیلی خوشحالم که میتونم از طریق بازتاب آنلاین صدای رسای اخبار ایران و جهان باشم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا