اخبار روز سینما

تمام دکورسریال «رهایم کن» را از ابتدا و صفر انجام دادیم!

ایرنا: طراح صحنه سریال «رهایم کن» گفت: تمام دکور این سریال را از ابتدا و با خاک درست کردیم. طراحی این فضا حدود سه ماه به طول انجامید و دو ماه کامل برای ساخت آن در جاجرود صرف شد.

سهیل دانش اشراقی درباره نحوه طراحی دکور سریال رحیم کن توضیح داد: اساسا این طراحی با توجه به تاریخ و روزهای مشخصی که اتفاقات در آن رخ می دهد و لوکیشن هایی که در تهران بوده طراحی و اجرا شده است.

طراح صحنه فیلم بی مادر (مرتضی فاطمی 1400) ادامه داد: ابتدا می خواستیم پروژه را به شهر ببریم و در آنجا اجرا کنیم، اما طرحی که در ذهن داشتم و شهری که در ذهن داشتم وجود نداشت، بنابراین ما تصمیم گرفتیم که برای این طراحی دکوراسیون کار می کند و بیایید کار را روی آن دکوراسیون اجرا کنیم.

وی افزود: برای این منظور نیاز زیادی با جاده برای رفت و آمد داشتیم و مهمتر از آن عمارتی بود که این افراد و خانواده «نایب سرخی» در آن زندگی می کردند و میدانی که کافه و همه چیز داشت. این مکان ها در فیلمنامه بود و اتفاقات زیادی در این چند فضا رخ داد، به همین دلیل گفتیم این فضا باید آراسته شود.

طراح صحنه فیلم خانه کشی (مسعود کیمیایی 1399) اظهار کرد: جایی شبیه به این که بگویم لوکیشن اصلی باشد و دکور را در کنار آن اضافه کنم پیدا نکردیم و مجبور شدیم این همه دکوراسیون را از ابتدا بسازیم. . و زمین، و ما آن را در دو ماه انجام دادیم.

دانش اشراقی در پاسخ به این سوال که برای ایجاد این تزیین چه فکری داشته است، گفت: تاریخ روایت داستان سال 1352 است و از آن سال تا به امروز در شهرها و جاهای مختلف چند کار پخش شده است. در نتیجه نمی توان مکان کاملا ایده آلی برای این داستان پیدا کرد. همچنین، می توانید به یک شهر بروید و راهی پیدا کنید، اما آن عمارت در کنار آن نیست. این را هم اضافه کنید که رفت و آمد به شهر برای بازیگران سخت است، به دلیل فشرده بودن و زمان کوتاهی که می خواهید یک پروژه را به پایان برسانید.

طراح صحنه فیلم سینمایی مسخره باز (همایون غنی‌زاده 1397) گفت: در نتیجه لازم بود کمپی مانند دنیا ساخته شود که فضاهایی را در حوزه سینما طراحی و اجرا کند و نام آن را کمپ بگذارد.

وی افزود: طراحی این فضا حدود سه ماه به طول انجامید و دو ماه کامل برای ساخت آن در جاجرود صرف شد.

دانش اشراقی تاکید کرد: نیاز به فیلمنامه و داستان مشخص می کند که چه فضایی طراحی، ساخت و اجرا شود. مثلا سریال خاتون و زمان روایت آن به گونه ای بود که نیاز به فضاسازی و اجرا داشت و صحنه و لباس و موارد دیگر برای آن تولید می شد اما برای سریالی که در فضا روایت می شود. . امروزه و امروز نیازی به صرف هزینه های زیادی نیست و دکوراسیون خاصی ندارد.

طراح صحنه روز صفر (سعید ملکان 1398) در پاسخ به این سوال که آیا شخصیت تهیه کننده و شادابی او ربطی به کیفیت طراحی صحنه دارد، گفت: به همه چیز ربط دارد. تهیه‌کننده‌ای که نمی‌خواهد هزینه کند، به دنبال تولید چنین اثری نخواهد بود و کار ساده و تخت انجام می‌دهد. تهیه کننده ای که به دنبال کار سخت می رود، همه چیز را سرلوحه کار خود گذاشته است، می داند که چه می خواهد و از همان ابتدا متعهد به کار سخت بوده است.

وی ادامه داد: همه می دانیم که پروژه های تاریخی همیشه هزینه دارد. لباس‌ها، صحنه‌ها، فیلم‌برداری، تدارکات، و یافتن مکان‌های عجیب و غریب متناسب با دوران، همه برای پروژه‌های تاریخی ضروری هستند.

برنده سیمرغ بلورین طراحی صحنه سی و نهمین جشنواره فیلم فجر برای فیلم روزی روزی آبادان (حمیدرضا آذرنگ 1399) با تشریح نقش طراحی صحنه در موفقیت یک فیلم، خاطرنشان کرد: به هر حال امروز مردم تمام تولیدات جهانی را تماشا می کنند. و چشم انسان نیاز به دیدن زیبایی دارد. مردم امروز به راحتی می توانند تفاوت بین تولید خوب و بد را درک کنند. اما نکته اینجاست که زیبایی در طراحی صحنه، لباس و فیلمبرداری خوب مانند یک دکوراسیون زیباست و مهم و اصلی داستان خوب است.

وی ادامه داد: چیزهای دیگر فقط به درد می خورد و داستان خوب آن چیزی است که در نهایت مخاطب را نگه می دارد. چیزهای دیگر فقط به دیدن داستان و جهت از طریق آن کمک می کند.

طراح صحنه فیلم روشن (روح الله حجازی 1399) در پاسخ به این سوال که آیا داستان رحیم کن را جذاب می‌داند یا خیر، گفت: بله، او داستان خوبی دارد. البته اینکه قسمت هایی از داستان را دوست دارید یا نه، سلیقه ای است. این سریال رابطه دو برادر و روایت دو اختلاف است. داستان دو برادر که عاشق دختری می‌شوند و در زندگی‌ای که سعی می‌کنند داشته باشند مشکلاتی پیش می‌آید. باید بپذیریم که ژانر این سریال عاشقانه است و به همین دلیل پارامترهای عاشقانه دارد.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا