اخبار روز سینما

تلویزیون جدید کودک را تغییر می دهد و شبکه امید یکی می شود

شبکه های کودک و امید با هم ادغام می شوند و از این پس تلویزیون برای مخاطبان رده سنی خردسالان کودک و نوجوان یک شبکه واحد خواهد داشت.

به گزارش پی ام آپ، یک سال و نیم از آغاز ریاست پیمان جبلی در صداوسیما می گذرد و او در این مدت تغییرات زیادی در ساختار شبکه ها ایجاد کرده است.

پس از حذف شبکه وی و ایران کالا، ادغام بخش های خبری، حذف یا جابجایی برخی برنامه ها و قطع همکاری با بسیاری از برنامه سازان موفق، اکنون به گزارش روزنامه هفت صبح، یکی از تصمیمات جدی پیمان جبلی ادغام رد موزاد است. و امید البته امکان بازنگری در این تصمیم وجود دارد، اما این اراده تلویزیون است که هر چه زودتر آن را اجرایی کند.

به گزارش پی ام آپ: با توجه به تعدد شبکه های تلویزیونی، در نگاه اول حذف و ادغام برخی از آنها اتفاق مثبتی تلقی می شود. به عنوان مثال، برنامه های شبکه بهداشت و درمان که قرار بود سال گذشته حذف شوند، در شبکه های دیگر نیز موجود است و برنامه های خانواده محور بیشتر محتوای سلامت را پوشش می دهد. در عوض، شبکه ای مانند ورزش را نمی توان حذف کرد. زیرا بسیاری از رویدادهای ورزشی را پخش می کند که تحت پوشش شبکه سه قرار نمی گیرند.

سوال مهم اینجاست که آیا این ادغام صرفا برای کاهش هزینه تلویزیون است یا برای افزایش کیفیت محصولات؟ در سال های اخیر محصولات باکیفیت (به ویژه برای مخاطبان نوجوان) به ندرت تولید شده است. در همین زمان شبکه امید در مواردی شبیه به شبکه های دیگر شد و حتی شروع به بازپخش فیلم و سریال از شبکه های دیگر کرد. در رویکرد جدید، این فرصت برای شبکه امید فراهم شده است تا به جای نگرانی برای پرکردن راننده به هر قیمتی، به صورت تخصصی تری عمل کند. از طرفی فراموش نکنیم که شبکه کودک رقبای جدی زیادی دارد و اگر می خواهید مخاطب را با خود همراه کنید، باید جلوی روش های فوق را بگیرید. با کوتاه شدن سهم کانال های پویا و نهال آنتن، امیدواریم محصولات متنوع و جدیدی را پخش کنیم. ناگفته نماند که توجه به رده سنی کودک و نوجوان وظیفه غالب شبکه ها از جمله شبکه دو است که البته این روزها تکالیف خود را به خوبی انجام نمی دهد.

پیمان جبلی در مصاحبه اخیر خود با خبرگزاری تسنیم تلویحاً به این ماجرا اشاره کرده است. خبرنگار تسنیم در پاسخ به این سوال که آیا در طرح تحول سازمان صدا و سیما شاهد ساماندهی، ادغام یا راه اندازی شبکه های جدید صدا و سیما هستیم؟ پیمان جبلی اینگونه پاسخ داد: از ابتدا گفتیم که اساس ما تحول در محتوا و رویکرد است، اگر تغییر محتوا و رویکرد مستلزم تغییر در سازوکارها و ساختارها باشد، این کار را انجام خواهیم داد. این بدان معناست که تلویزیون برای تغییر دیگری آماده است. امیدوارم حداقل با این تغییرات وضعیت این رسانه کمی بهتر شود.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا