اخبار ورزشی

ماجرای تلخ ترین شب علی دایی!

علی دایی در سال 1999 در آستانه قهرمانی اروپا بود. اگر بایرن در آن فصل قهرمان می شد، علی دایی به اولین بازیکن آسیایی تبدیل می شد که قهرمان لیگ قهرمانان اروپا می شود، اما یک معجزه این افتخار را از او گرفت  و یکی از تلخ‌ترین شب‌های فوتبالی شهریار را ساخت.

به گزارش  پی ام آپ ، روز گذشته سالگرد یکی از خاص‌ترین فینال‌های تاریخ لیگ قهرمانان اروپا در ورزشگاه نیوکمپ بود. جایی که منچستریونایتد با نتیجه ۲ بر یک بایرن مونیخ را شکست داد و به عنوان قهرمانی دست یافت. شاگردان سرالکس فرگوسن در شرایطی مقابل بایرن به برتری رسیدند که تا آخرین دقایق از حریف عقب بودند، ولی با گل‌های تدی شرینگام و اوله‌گونار سولسشایر قهرمان شدند.

علی دایی، مهاجم سابق تیم ملی ایران هم در آن مقطع عضو بایرن مونیخ بود و با شماره ۲۴ روی نیمکت تیمش قرار داشت، ولی فرصت بازی پیدا نکرد. در صورت قهرمانی بایرن در آن فصل علی دایی به اول بازیکن آسیایی فاتح لیگ قهرمانان اروپا تبدیل می‌شد، ولی یک معجزه این افتخار را از او گرفت و یکی از تلخ‌ترین شب‌های فوتبالی شهریار را ساخت.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا