اخبار روز

تعویض سراتو وارد بازار شد!


به گزارش مانیبان به نقل از مگتو، خودروی کیا K4 مدل 2025 در چندین تیپ با طراحی شیک و موتور قدرتمند جایگزین سراتو عرضه شد. هفته گذشته کیا پیش نمایش خودروی مورد انتظار K4 را انجام داد و حالا شاهد رونمایی کامل از آن هستیم. سدان K4 مدل 2025 که به عنوان جایگزین سراتو در نظر گرفته می شود، قبل از پایان سال جاری وارد بازار ایالات متحده خواهد شد.

کیا قصد دارد خودروی K4 را در دو نسخه با موتورهای متفاوت روانه بازار کند. نسخه پایه به یک موتور 2.0 لیتری چهار سیلندر با 147 اسب بخار قدرت و 179 نیوتن متر گشتاور مجهز شده و از جعبه دنده CVT (گیربکس متغیر پیوسته) استفاده می کند.

نسخه دوم کیا K4 به یک موتور 4 سیلندر 1.6 لیتری توربوشارژ مجهز است که 190 اسب بخار قدرت و 264 نیوتن متر گشتاور تولید می کند و از جعبه دنده هشت سرعته اتوماتیک بهره می برد.

در نسخه دوم شاهد استفاده از تعویض دنده (دنده پشت فرمان) هستیم. در آینده کیا GT جدید خود را نیز عرضه خواهد کرد که فعلاً مشخصات آن مشخص نیست. مدل قبلی سری GT 201 اسب بخار قدرت داشت.

چهارمین سدان کامپکت کیا ابعاد بزرگ تری نسبت به نسل قبل دارد. به گفته کیا، K4 2025 با طول 4.7 متر و عرض 1.8 متر بزرگترین سدان کامپکت در کلاس خود است.

افزایش طول و عرض خودرو به این معناست که K4 نسبت به سراتو 97 سانتی متر فضای پای بیشتری برای سرنشینان عقب و 95 سانتی متر بیشتر برای سرنشینان عقب دارد. فضای صندوق عقب 413 لیتر است.

کیا می خواهد K4 را در پنج مدل LX، LXS، EX، GT-Line و GT-Line Turbo عرضه کند.

در کابین شاهد یک صفحه نمایش 30 اینچی هستیم که بر داشبورد غالب است و از سیستم های Apple CarPlay و Android Auto پشتیبانی می کند. این خودرو به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری آنلاین مانند خودروهای تسلا را دریافت می‌کند.

تعویض سراتو وارد بازار شد!

کابین خودروی کیا K4 در انواع LX، LSX و EX با رنگ خاکستری زیبا تزیین شده است، در حالی که در نوع GT-Line از رنگ های عقیق و مشکی استفاده شده است (خریداران می توانند کابین تیپ EX را با رنگ سبز نیز سفارش دهند).

نوع GT-Line مجهز به گرمکن صندلی جلو است و در صورت تمایل خریدار می تواند سیستم تهویه مطبوع و سیستم حافظه صندلی را به صورت آپشن به خودروی خود اضافه کند.

سدان K4 از سبک طراحی فست بک استفاده می کند که کیا آن را Opposites United می نامد. این خودرو دارای چراغ های LED جالب در جلو و چراغ های عقب الهام گرفته از EV9 است. کیا دستگیره های درهای عقب را در ستون C مخفی کرده است.

کیا سیستم های ایمنی متعددی را در K4 نصب کرده است. کیسه هوای عقب در تمامی تریم ها موجود است و خودرو دارای سیستم جلوگیری از برخورد ترافیکی و امکانات مشابه است.

قیمت K4 2025 جدید در مدل پایه هنوز مشخص نیست. قیمت پایه کیا فورته 2024 از 19990 دلار شروع می شود و ما انتظار داریم قیمت K4 چندین هزار دلار بیشتر باشد. در حال حاضر قیمت کیا K5 از 26745 دلار شروع می شود. جدیدترین خودروی کیا در نیمه دوم سال 2024 به بازار عرضه خواهد شد.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا