اخبار روز

ظرفیت تعداد مجاز واردات تلفن همراه در سال جاری!

به گزارش پی ام آپ، مهدی آبکاری با بیان اینکه در پایان هر سال سامانه جامع معاملات از اجرای واردات کالا خبر می دهد، اظهار کرد: در سال جاری واردکنندگان موبایل در هر دو ماه می‌توانند به اندازه یک ششم میانگین دو سال قبل، موبایل ثبت سفارش کنند. در کل سال می توانند به اندازه میانگین دو سال قبل گوشی موبایل وارد کنند. دلیل این تصمیم این است که بانک مرکزی باید بر مدیریت ارز نظارت داشته باشد و به طور ناگهانی درخواست ثبت سفارش و تخصیص ارز را ندهد.

وی افزود: اگر واردکننده در دو ماه اول بخشی از سهمیه خود را وارد نکند، مابقی آن باطل نمی شود. البته واردکنندگان از دو ماهی که در نظر گرفته شده حدود 38 روز در صف تخصیص هستند و یک ماه طول می کشد تا بانک مرکزی ارز را تامین کند. البته تامین ارز در برخی موارد تا 45 روز زمان می برد. بنابراین درخواست واردکنندگان تسریع در تخصیص و عرضه ارز است.

دبیر انجمن واردکنندگان تلفن همراه، تبلت و لوازم جانبی نیز گفت: علیرغم درخواست و ابلاغ دفتر تخصصی تلفن همراه در سال گذشته، ارز حاصل از صادرات آن همچنان برای واردات تلفن همراه بالای 600 دلار مصرف می شود. این در حالی است که بانک مرکزی نیز پذیرفته است که صادرکننده باید ارز خود را در سیستم بانکی بفروشد.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا