اخبار ارز دیجیتال

تعادل گاوها و خرس ها در طلا / ادامه نوسانات بیت کوین و اتریوم

به گزارش پی ام آپ، قیمت طلا در هفته گذشته به 1945 دلار رسید و بیش از یک و نیم درصد از ارزش خود را از دست داد. تحلیلگران بر این باورند که بزرگترین عاملی که باعث شده طلا از سقف 2050 دلاری خود به این سطح سقوط کند، تغییر در انتظارات بازار در مورد عملیات انقباضی فدرال رزرو است.

انتشار آمارهای اقتصادی بهتر از حد انتظار ایالات متحده و همچنین داده های تورم بالاتر از حد انتظار، باعث شده است که بازارها در حال حاضر 64 درصد شانس داشته باشند که فدرال رزرو در نشست بعدی نرخ بهره را 25 درصد افزایش دهد.

علاوه بر این، نتایج نظرسنجی این هفته در سایت کیتکو نیز حاکی از تردید تحلیلگران بازار طلا، سرمایه گذاران و معامله گران است.

در بخش وال استریت این نظرسنجی که در میان تحلیلگران انجام شده است، 43 درصد از کارشناسان بازار معتقدند طلا در هفته آینده صعودی خواهد بود، در حالی که دقیقا 43 درصد طلا را نزولی ارزیابی می کنند. علاوه بر این، در بخش خیابان اصلی این نظرسنجی که بین سرمایه‌گذاران خرد انجام می‌شود، 49 درصد از سرمایه‌گذاران معتقدند طلا در هفته آینده صعودی خواهد بود، در حالی که 36 درصد به قیمت طلا رای دادند تا گیتاریست باس باشد. نسبت بین معامله گران صعودی و نزولی نسبت به هفته های گذشته کاهش یافته است.

به همین ترتیب امروز قیمت بیت کوین 30 درصد کاهش یافت و به سطح 26 هزار و 660 دلار رسید. با این حساب عملکرد هفتگی بیت کوین از ابتدای هفته تا امروز منفی 1.6 درصد بوده است. بیت کوین هفته ها بین کانال های قیمتی 26، 27 و 28000 دلاری گیر کرده است. اتریوم نیز امروز نزولی بود و تقریبا نیم درصد قیمت خود را از دست داد. با این حال، اتریوم از ابتدای هفته جاری تقریباً 0.2 درصد افزایش قیمت داشته و توانسته در محدوده مثبت باقی بماند.

تحریریه بازتاب آنلاین

من امیر هستم از کرمان و خیلی خوشحالم که میتونم از طریق بازتاب آنلاین صدای رسای اخبار ایران و جهان باشم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا