اخبار ارز دیجیتال

تصمیم احتمالی فدرال رزرو به افزایش نرخ بهره، چه تاثیری بر قیمت بیت کوین خواهد گذاشت؟

در این گزارش‌ها، نیمی از بانک‌های ایالات متحده در آستانه ورشکستگی ق رار دارند، تصمیم می‌گیرند که فدرال رزرو درمورد افزایش یا کاهش نرخ بهره را داشته باشند، می‌تواند در هر زمانی که رویداد در تعیین روند قیمت بیت کوین باشد.

به گزارش نیوزبی‌تی‌سی، در ماه مارس (اسفند)، فدرال رزرو نرخ بهره را 0.25 واحد دصد افزایش داد. این افزایش در آن زمان، راه را برای تصمیم گیری در آینده بانک های مرکزی آمریکا باز می گذارد. جروم پاول، رئیس این بانک نیز تصریح کرده است که احتمال افزایش بهره وری را دارد، اما این تصمیم به داده ها خواهد بود.

احتمال افزایش 0.25 واحد درصدی نرخ بهره باوجود مخالفت‌ها

در حالی که شاخص قیمت مصرف کننده در ماه مارس (اسفند) 5درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است (کمترین افزایش در حدود 2 سال گذشته)، اما ثابت شده است که تورم اصلی بسیار چسبنده است. با این همه، بازار انتظار دارد که 0.25 واحد درصدی نرخ بهره امروز، آخرین ر وند افزایشی در این چرخه باشد.

با توجه به داده‌های فدواچ (FedWatch)، ۸۶درصد از فعالان بازار معتقدند که فدرال از سیاس ت‌مداران ایالات متحده به شدت مورد توجه قرار گرفته است. اعضای کنگره به رهبری دموکرات‌ها از فدرال رزرو خواستند تا روند افزایش نرخ را کاهش دهد.

پیش بینی بازار از نرخ بهره فدرال رزرو در ماه آوریل

دوشنبه، 10 سناتور و نماینده به رهبری الیزابت وارن (الیزابت وارن) در نامه‌های به جرو م پاول، رئیس فدرال رزرو، نسبت به سیاست پولی فعلی آن‌ها اقدام می‌کنند و می‌خواهند از ایجاد رکودی جلوگیری کنند که به افراد متخصص و کسب و کار آسیب‌های کوچک تبدیل شوند. میزند .

دوشنبه، 10 سناتور و نماینده به رهبری الیزابت وارن (الیزابت وارن) در نامه‌های به جرو م پاول، رئیس فدرال رزرو، نسبت به سیاست پولی فعلی آن‌ها اقدام می‌کنند و می‌خواهند از ایجاد رکودی جلوگیری کنند که به افراد متخصص و کسب و کار آسیب‌های کوچک تبدیل شوند. میزند .

مخالفان سیاست‌های تهاجمی استدلالی می‌سازند که سریع‌ترین چرخه افزایش در تاریخ فدرال باعث ایجاد شکاف‌هایی در سیستم بانکی ایالات متحده آمریکا می‌شود. پس از سقوط بانک‌های سیلیکونولی، سیگنچر بنک و فرست ریپابلیک بانک، تعداد زیادی از بانک‌های دیگر ایالات متحده در خطر ورشکستگی قرار دارند.

علاوه بر این، یک بار دیگر فرست ریپابلیک بنک بحرانی را تشدید می‌کند: کاهش در وام دهی بانک‌ها به‌دلیل کوچک‌شدن بانکی است. بر اساس گزارش روز گذشته ایپی (AP)، دارای ارزش های نیمی از 4800 بانک ایالات متحده از بدهی آن ها کمتر است.

تصمیم احتمالی فدرال رزرو به افزایش نرخ بهره، چه تاثیری بر قیمت بیت کوین خواهد گذاشت؟
قرار دارند

پروفسور آمیت سرو (Amit Seru)، متخصص بانکداری در دانشگاه استنفورد دراینباره گفت:

این حقیقت که هزاران بانک تحت فشار هستند، ترسناک است. نباید وانمود کنیم که این مسئله تنها به بانک سیلیکون ولی و فرست ریپابلیک مربوط است. بخش بزرگی از سیستم بانکی ایالات متحده آمریکا به‌طور بالقوه در آستانه ورشکستگی است.

در نتیجه، بر اساس گزارش فدواچ، بازار معتقد است که روند افزایش نرخ بهره نه تن ها پس از جلسه امروز خواهد شد، بلکه در سال جاری دو بار کاهش پیدا خواهد کرد. این پیش‌بینی نظر فدرال رزرو که در آخرین گزارش خود، نرخ بهره ۵درصدی تا پان سال ۲۰۲۳ را پیش‌بینی می‌کند.

قیمت بیت کوین چگونه واکنش نشان خواهد داد؟

به نظر می‌رسد که 0.25 واحد درصدی بهره را افزایش می‌دهد، هم‌اکنون تأثیر خود را بر قیمت‌های بازار اعمال می‌کند و انتظار نمی‌رود که قیمت بیت کوین را تحت‌تاثیر قرار دهد. در نتیجه، هنگام اعلام نرخ بهره در ساعت 21:30 به وقت تهران، نباید انتظار نوسا ن قیمتی زیادی داشت. بعید می‌رسد که فدرال تصمیم به توقف زودهنگام نرخ بهره گرفته شود، تنها تصمیمی است که می‌تواند بر بازار تأثیر بگذارد.

به همین دلیل، همه نگاه‌ها به کنفرانس مطبوعاتی پاول در ساعت ۲۳:۰۰ امشب به و قت تهران خواهد بود. احتمالاً بیانات پاول نیز خواهد بود که آیا فدرال رزرو در ماه ژوئ ن (خرداد) روند افزایش نرخ بهره را خواهد کرد یا خیر. در این صورت انتظار می‌رود که قیمت بیت کوین فوراً واکنشی نشان می‌دهد. اگر گفته شود پاول این باشد یا بیان شود که تصمیم گیری به داده ها بستگی دارد، احتمالاً نزولی خواهد بود.

موضوع مهم دیگر برای بیت کوین، موضوع کاهش در سال آینده خواهد بود. BHAH‌خصVHص EQUREOL THADEHANE کAHEHADRALARU TATA SASALE ۲۰۲۴ SENRQHAHAی BEHAREHAHAHE BEAYAHAHEHAHE MEHADADAREDHADARE اما اکنون سؤال این است که پائول اشتباه می‌کند یا بازار و اینکه چه کسی اول به خود اعتراف خواهد کرد.

اظهارات پاول در مورد بحران بانکی ایالات متحده و انتظارات از فرود نرم (رکود) بخش مهم دیگر اظهارات امروز او خواهد بود. هر دوی این مسائل پتانسیل نیز تغییر قیمت بیت کوین را دارند.

تصمیم احتمالی فدرال رزرو به افزایش نرخ بهره، چه تاثیری بر قیمت بیت کوین خواهد گذاشت؟
نمودار ۴ ساعته قیمت بیت کوین

در همین حال، تلاش‌گران باید مراقب حرکت اولیه قیمت و شکست جعلی باشند. تد (tedtalksmacro) تحلیلگر ارزهای دیجیتال توضیح می دهد که در مورد نظر مشخص می شود. زمانی که این موقعیت‌ها باز می‌شوند، یک نوسان ایجاد می‌شود و پس از بازخرید موقعیت‌ها حرکت واقعی آغاز می‌شود. به همین دلیل است که قیمت پس از آن دوباره دچار نوسان می‌شود.

در نهایت، با بسته‌شدن موقعیت‌های بیانی کوتاه، بازار نقدی کنترل حرکت واقعی را به دست می‌گیرد. تد توصیه کرد:

در این شرایط باید دلتای حجم انباشتی (CVD‌) بازار اسپات را دنبال کنید و بررسی کنید که آیا یا متفاوت از روند حرکت قراردادهای پرپچوال است یا نه… زیرا نرخ پوشش باز می‌شوند.

تحریریه بازتاب آنلاین

من امیر هستم از کرمان و خیلی خوشحالم که میتونم از طریق بازتاب آنلاین صدای رسای اخبار ایران و جهان باشم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا