عمومی

ترکیه 19 شهرک در شمال سوریه را گلوله باران کرد

به گزارش خبرگزاری فیرات، نیروهای ترکیه 545 گلوله شلیک کردند. این گلوله به یک پاسگاه نیروهای سوری اصابت کرد و سه سرباز کشته شدند.

پنج نظامی دیگر دولت سوریه روز یکشنبه کشته شدند. به طور کلی، نیروهای سوری در مجموع 22 نظامی خود را از آغاز عملیات پنجه شمشیر ترکیه از دست داده اند. نیروهای سوریه دموکراتیک (SDF) 35 جنگجو را از دست دادند.

پیش از این فرماندهی ارتش سوریه نیروها و 20 خودروی زرهی را به منظور دفع حمله احتمالی ترکیه به حلب منتقل کرده بود. نیروهای دولتی مواضعی را در مناطق منبج، تل رفعت و عین العرب که در حال حاضر تحت کنترل نیروهای کرد است، اشغال کردند.

به گزارش الاخبار، در همین حال، چندین کاروان با سلاح و مهمات از طریق ایست بازرسی باب السلام به منطقه امنیتی تحت کنترل آنکارا در شمال سوریه منتقل شدند. منابع اپوزیسیون به این روزنامه گفتند که شبه نظامیان طرفدار ترکیه مستقر در مناطق اعزاز، جرابلس و الباب در حالت آماده باش کامل قرار گرفتند.

این خبر در حالی منتشر می شود که نیروهای دموکراتیک سوریه برای میانجیگری برای توافق با دولت سوریه برای هماهنگی تلاش ها در شمال شرق این کشور با روسیه تماس گرفته اند.

ما (SDF) از نمایندگان روسیه خواسته ایم تا توافقی را در مورد هماهنگی تلاش ها آغاز کنند. [with the official government] سخنگوی نیروهای دموکراتیک سوریه روز دوشنبه به شبکه تلویزیونی الحدث گفت: در دمشق برای محافظت از خاک خود.

او گفت که جلسه ای با نمایندگان روسیه برگزار شد که در آن «آنها (روس ها) مطالب را ارائه کردند [to the SDF] شرایط ترکیه.» سخنگوی نیروهای دموکراتیک سوریه این شروط را رد کرد.

سخنگوی نیروهای دموکراتیک سوریه گفت: «واشنگتن مجدداً تأیید کرد که عملیات نظامی را تأیید نمی‌کند. [by Turkish forces in the northeast of Syria]با این حال، ایالات متحده هیچ حرکت جدی برای حل مناقشه انجام نداده است.

شبکه الجزیره قطر دوشنبه شب به نقل از یک مقام دولتی ترکیه گزارش داد که این کشور عدم انجام عملیات نظامی در شمال سوریه را منوط به خروج شبه نظامیان کرد از این مناطق می داند.

بر اساس این گزارش، ترکیه برای تحقق شرایط خود مهلت داده است در غیر این صورت در شهرهای منبج، عین العرب و تل رفعت عملیات زمینی انجام خواهد داد.

MNA/


Source

تحریریه بازتاب آنلاین

من امیر هستم از کرمان و خیلی خوشحالم که میتونم از طریق بازتاب آنلاین صدای رسای اخبار ایران و جهان باشم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا