اخبار روز

ترکیبی گیاهی برای کاهش وزن، تقویت سیستم ایمنی و کاهش اضطراب

دوسین ترکیبی از سیاه دانه (دانه ریحان) و عسل طبیعی است. برای تهیه این معجون باید 3 قاشق غذاخوری عسل طبیعی را با یک قاشق غذاخوری سیاه دانه له شده ترکیب کنید.

به گزارش همشهری آنلاین، از این معجون برای کاهش وزن و سایر بیماری های عفونی استفاده می شود. معجون دوسین حاوی ترکیبات آنتی اکسیدانی زیادی است که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند. سایر خواص این ترکیب دارویی عبارتند از:

کاهش اضطراب و استرس

مصرف سیاه دانه و عسل کمک زیادی به کنترل استرس و افزایش انرژی بدن می کند. شاید تعجب کنید، اما مصرف این ماده به طور قابل توجهی به افزایش گردش خون در بدن کمک می کند و این عامل به طور قابل توجهی به کاهش هورمون آدرنالین (استرس) کمک می کند. هنگامی که خون و اکسیژن بیشتری به مغز می رسد، توانایی آن برای کنترل استرس در واقع افزایش می یابد.

از سوی دیگر یکی یکی از خواص دانه سیانه و عسل افزایش سطح آهن در خون است که نقش زیادی در مدیریت تنش و استرس دارد.

تسکین دهنده درد و رفع خستگی

در بسیاری از موارد اگر بی جهت خسته شد، می توانید با مصرف معجون دوسین مقدار آن را کاهش دهید. یکی یکی از خواص سیاه دانه با عسل تسکین درد و آرامش اعصاب است. سردردهای میگرنی بسیار آزاردهنده هستند و می توانید از این ترکیب برای کنترل آنها استفاده کنید.

استفاده از زیره سیاه و عسل برای درمان سردردهای میگرنی باید یکسان باشد. ابتدا زیره سیاه را آسیاب کنید و سپس به همان مقدار عسل طبیعی اضافه کنید. نیازی به نگهداری نیست و می توانید روزانه 3 قاشق غذاخوری از آن را در فواصل زمانی معین مصرف کنید.

خواص سیاه دانه و عسل برای کاهش وزن

یکی یکی دیگر از خواص زیره سیاه و عسل کاهش وزن است. هضم سریع غذا باعث دفع چربی از بدن می شود. از طرفی حرکات روده را نیز درمان می کند و به نوعی در درمان یبوست موثر است. یکی یکی دیگر از دلایل خواص سیاه دانه و عسل کاهش وزن، کنترل اشتها و افزایش انرژی بدن است.

وقتی معجون دوسین را به عنوان میان وعده مصرف می کنید، از خوردن تنقلات و خوردن غذاهای پرکالری و چاق کننده دست می کشید. اگر این معجون را صبح مصرف کنید تاثیر زیادی در کاهش وزن خواهد داشت.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا