اخبار روز سینما

با این فیلم ها تابستانی متفاوت را تجربه کنید

اکران تابستان 1402 پس از تعطیلات نیمه خرداد با اکران پنج فیلم از جمله فیلم توقیفی مصلحت و کمدی جدید کریم امینی به نام شهر هرت آغاز می شود و فیلم کت چرمی با بازی جواد به نمایش در می آید.

اکران تابستان ۱۴۰۲ قرار است از اواسط خردادماه با نمایش ۵ فیلم سینمایی جدید آغاز شود. فیلم های توقیف شده «مصلحت»، «شهر هرت»، «عروسی مردم»، «عامه پشند» و «کت چرمی» اولین اکران تابستانی را انتخاب می کنند که احتمال قریب به یقین در این بازه زمانی اکران خواهد شد.

فیلم مصلحت با حذف از توقیف حالا برای اکران تابستانی درخواست داده است.

فیلم «مصلحت» محصول مشترک حوزه هنری و سازمان اوج است که به تهیه کنندگی حسین دارابی در سال ۱۳۹۸ در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر عرضه شده است. این فیلم تاریخچه آتش زا دارد که مربوط به وقایع سیاسی اوایل دهه 60 است و پس از نمایش در جشنواره فیلم فجر، فیلم مصلحت به محق رفت و به دلیل مخالفت قوه قضائیه اجازه داده نشد.

پس از صاحبات قوه قضائیه و این فیلم، «مصالح» اکنون پروانه نمایش گرفته و برای اکران تابستانی درخواست می کند. وحید رحبانی، فرهاد قائمیان، امیر نوروزی، مهدی حسینی نیا، مجید نوروزی و نازنین فراهانی بازیگران اصلی فیلم مصلحت هستند. این فیلم در جشنواره سی و نهم برنده سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی فیلم اول و دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش مکمل زن (نازنین فراهانی) شد.

کریم امینی که این روزها فیلم پرفروش «فسیل» را در سینماها دارد، با کمدی دیگری به نام «شهر صدمه» اولین اکران تابستانی است. این فیلم در سال گذشته در مقابل دوربین رفت و هیچ خبر و عکسی از آن به صورت رسمی در رسانه ها منتشر نشده است. پژمان جمشیدی، شبنم مقدمی و بابک کریمی سه بازیگر اصلی «شهر صدمه» هستند. تهیه کنندگی این فیلم را حسین فرحبخش بر عهده گرفته و پخش آن را بر عهده دارد.

با این فیلم ها تابستانی متفاوت را تجربه کنید

 

کت چرمی

«کت چرمی»، فیلم محبوب تماشاگران جشنواره چل ویکام، دیگر فیلمی است که برای اولین اکران تابستانی در حال رقابت است. روز گذشته خبر انتشار پروانه نمایش این فیلم در رسانه ها منتشر شد. «کت چرمی» اولین تجربه کارگردانی حسن میرزامحمدی است که جواد عزتی در آن نقش اول را بازی می کند. پس از گذشت یک سال از اکران فیلم «بازنده»، عزتی با این اثر به اکران سینما بازمی گردد. در فیلم ژاکت چرمی به تهیه کنندگی کامران حجازی در کنار بازیگرانی چون صبربر، عباس جمشیدی فر، ستاره پسانی، گلاره عباسی و … حضور دارند.

با این فیلم ها تابستانی متفاوت را تجربه کنید

 

با این فیلم ها تابستانی متفاوت را تجربه کنید

دو فیلم به جا مانده از سال 2018 نیز در اکران تابستانی هستند: «عشق پشند» سومین فیلم به کارگردانی سهیل بیرقی و «عروسی مردم» به کارگردانی مجید توکلی دو فیلمی هستند که در سال 1387 اکران نشده اند. . . فیلم سهیل بیراقی با بازی فاطمه معتمدآریا، باران کوثری و هون شکیبا برای اولین بار در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد. در همین دوره از جشنواره یکی، فیلم مجید توکلی از فیلم های رزرو شده در بخش مسابقه بود. نازنین بیاتی، شکیب شجره و سادات برومند در فیلم عروسی مردم بازی می کنند. این فیلم به تهیه کنندگی علی سرتیپی و توسط فیلمیران پخش می شود.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا