اخبار روز

تروریست های کروکوس با اتباع اوکراینی در تماس بودند

کمیته تحقیقات روسیه اعلام کرد که بازرسان شواهدی دریافت کرده اند که تروریست های کنسرت کروکوس را با اتباع اوکراینی مرتبط می کند.

به گزارش ایسنا، کمیته تحقیقات روسیه در تلگرام اعلام کرد: نتایج اولیه تحقیقات می تواند ماهیت برنامه ریزی شده این حملات تروریستی، آماده سازی دقیق و حمایت مالی از آنها را تایید کند. از طریق همکاری با تروریست های دستگیر شده، بررسی دستگاه های فنی ضبط شده و تجزیه و تحلیل اطلاعات تراکنش های مالی، شواهدی مبنی بر ارتباط با اتباع اوکراینی کشف شد.

این کمیته تاکید کرد که این تروریست ها پول و ارزهای دیجیتال زیادی از اوکراین دریافت کرده اند.

در این گزارش آمده است: «بازرسان اطلاعات موثقی در مورد انتقال مقادیر قابل توجهی پول و ارزهای رمزنگاری شده از اوکراین به عاملان این حمله تروریستی دارند و از این منابع مالی در تدارکات برای انجام این حمله استفاده شده است.»

حمله تروریستی روز جمعه و تیراندازی مرگبار در سالن کنسرت کروکوس در حومه مسکو 140 کشته و ده ها زخمی برجای گذاشت.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه اخیراً گفت که او همچنان به همدستی اوکراین در حملات تروریستی اخیر در روسیه مظنون است، اما در حال حاضر به دنبال فردی است که دستور آن را صادر کرده است.

وی گفت که ایالات متحده و متحدانش در تلاش برای محافظت از گروه های نیابتی خود در اوکراین هستند و کی یف هیچ نقشی در این حملات تروریستی نداشته و داعش مسئول این حملات است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا