اخبار ارز دیجیتال

ترفندهای جدید کلاهبرداری در حوزه ارزهای دیجیتال


به گزارش پی ام آپ، شما نیز ممکن است هر روز انواع کامنت ها را ببینید. تبلیغات برای سرمایه گذاری و خرید انواع نشان آیا روش های دیجیتال یا سرمایه گذاری را در وب سایت ها دیده اید و … نمونه ای از این کلاهبرداری در این زمینه به عنوان کلاهبرداری پونزی شناخته می شود. در این شکل از کلاهبرداری، کلاهبرداران پول سرمایه گذاران وعده بازگشت سود و زمینه به سرقت آنها مدعی هستند در چنین طرحی اساساً سود سرمایه گذاران اولیه با سرمایه سرمایه گذاران بعدی پرداخت می شود و به نوعی اعتماد مردم را نسبت به خود جلب می کنند. دستشان را برمی دارند. کلاهبردار با تهیه و ساخت وب سایت یا موسسه یا شرکتی که هرگز هویت قانونی ندارد، با تبلیغات فراوان مانند دادن سرمایه چند برابر و سود تضمینی، افراد را متقاعد می کند که دارایی های خود را به او تحویل دهند.

راه جلب اعتماد در این روش کلاهبرداری این است که کلاهبرداران با پرداخت سود طبق برنامه در چند ماه اول به هدف خود برسند و به این ترتیب سرمایه گذاران را تشویق می کنند که پول و سرمایه بیشتری در پروژه بگذارند. این روند ادامه دارد تا در نهایت کلاهبرداران که طراحان اولیه پروژه هستند، نتوانند به افراد جدیدی که به تازگی به پروژه پیوسته اند پول پرداخت کنند و دقیقاً در این مرحله است که این زنجیره کلاهبرداری در حال پایان است. پرونده بسته شده و این فرصت برای کلاهبرداران فراهم شده است تا با هر مقدار سودی که تا این لحظه به دست آورده اند، بلافاصله ناپدید شوند. نوید سودهای نجومی و باورنکردنی، جمع نشدن سرمایه مردم به بهانه کسب سود بیشتر. ، ناشناس هویت موسس، عدم شفافیت نوع فعالیت، در دسترس نبودن شرکت یا افراد آن و نداشتن مجوزهای قانونی از ویژگی های اصلی کلاهبرداری پونزی است. علی اصغر زارعی – استاد دانشگاه و کارشناس این حوزه ارتباط و فن آوری اطلاعات وی در این زمینه به ایسنا گفت: چنین شرکت هایی هرگز آدرس نمی دهند شماره تلفن آدرس خاصی ندارند یا آدرس اشتباه است سرمایه گذاران می دهند؛ همچنین این شرکت ها هرگز اطلاعات دقیقی در مورد نوع کار و فعالیت شما که می تواند سودهای نجومی به همراه داشته باشد، افشا نمی کنند. اگر توضیحی بخواهند با توضیحات بسیار پیچیده و نامفهوم مردم را گمراه یا گمراه می کنند.

به گفته وی با ترفندهایی مانند ایجاد احساس همدردی با مردم در مردم اعتماد ایجاد می کنند و سرمایه های مردم را جذب می کنند. مردم اکثر کشورهایی که هدف کلاهبرداران پونزی قرار می گیرند، بیشتر کشورهای آسیایی هستند و جهان سوم و فقیر جهان; زیرا می دانند که مردم این کشورها یا اکثر آنها فاکر و یا دانش کافی در این زمینه ندارند، از سوی دیگر افرادی که به این محافل کلاهبرداری کشیده شده اند، با ترغیب افراد دیگر، سعی در کشاندن سرمایه بیشتر مردم به دست این کلاهبرداران دارند. تیم های کلاهبرداری معمولاً متشکل از چندین نفر هستند که هر کدام نقش خاصی در فرآیند کلاهبرداری دارند. برخی از اعضای تیم شامل کارشناسان فناوری، برنامه نویسان، متخصصان بازاریابی و فروش و برخی دیگر با تجربه در زمینه های مختلف هستند. کلاهبرداران و تیم های مرتبط با آنها به دنبال سود سریع هستند و برای این منظور از روش های غیرقانونی و فریبنده استفاده می کنند. لذا برای پیشگیری از این نوع جرایم باید به هر گونه فعالیت مشکوک توجه و در صورت لزوم به مراجع قضایی گزارش شود.

وحید مجید -رئیس پلیس فتای تهران بزرگ- چندی پیش از این ترفند کلاهبرداری خبر داد و گفت که معمولا همه چیز با یک سوال ساده شروع می شود که آیا چیزی در مورد استخراج ارز می دانید؟ صرف نظر از پاسخ کاربر، به شما قول داده می شود که به راحتی و در مدت زمان کوتاهی می توانید با استخراج ارز سود زیادی به دست آورید، حتی ابزاری برای اندازه گیری سود احتمالی در اختیار شما قرار می دهند و بسیاری از افراد وقتی می بینند ناآگاه می شوند. که چنین سودی در مدت کوتاهی ممکن است درآمد زیادی کسب کنند، فریفته هوای استخراج ارز شوند یا در پروژه تهیه دستگاه استخراج ارز یا دریافت ربات تلگرامی برای دریافت ارز سرمایه گذاری کنند، اما این روش در واقع یک طرح پونزی است که در نهایت منجر به شکست می شود.سرمایه و کلاهبرداران بسیاری از مردم فرار می کنند. بنابراین توصیه می شود شهروندان هرگز فریفته عناوین تبلیغاتی جذاب نشوند، حتی ذکر نام این وب سایت ها در سایت های معتبر دلیلی بر صحت آنها نیست، اگر قصد فعالیت در این زمینه را دارید ابتدا همه جوانب ماجرا را در نظر بگیرید. و به خصوص وجود و اعتبار فرم (فارم) استخراج با اطمینان کامل و شناخت کامل رشته سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال را قرار دهید تا در دام تقلب صرافی های آنلاین ارز دیجیتال نیفتید.

صرافی های تقلبی ارزهای دیجیتال معمولاً راه های مختلفی برای کسب سود و سود دارند درآمد اما رایج ترین روش کلاهبرداری در صرافی های آنلاین ارز دیجیتال، سوء استفاده از نام وب سایت ها و کیف پول های معتبر و تلاش برای جعل کیف پول و درگاه های سپرده ارزی است.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا