اخبار ارز دیجیتال

تداوم رشد دامیننس بیت کوین در نتیجه بحران بانکی ایالات متحده آمریکا

برخی از تحلیلگران عقیده دارند که روند رشد دامین بیت کوین را در طول بحران در ایالات متحده آمریکا می‌تواند تغییر دهد.

به گزارش کوین دسک، دامیننس بیت کوین که سهم این ارز دیجیتال را نسبت به کل با زار ارزهای دیجیتالی می‌کند، از شروع بی‌ثباتی در بخش بانکی شرکت‌ها، معمولاً از ۲ ماه پیش به افزایش یافته‌ها می‌شود.

داده های بازار نشان می دهد که دامیننس بیت کوین از ۴۲درصد در اوایل ماه مارس (اسفند) به بالاترین حد خود در ۲۲ ماه گذشته به بیش از ۴۸.۵درصد رسیده است. این رشد بیانگر عملکرد بهتر این ارز نسبت به کل بازار است.

نمودار هفتگی دامیننس بیت کوین

در همین بازه زمانی ارزش پولی سرمایه‌گذاری می‌شود که اسپی‌دی‌آر اس‌پی‌دی ۵۰۰ (SPDR S&P 500) انجام می‌شود که عملکرد شاخصی از بانک‌های شرکت‌های ایالات متحده را نشان می‌دهد، حدود 35 درصد کاهش یافته است.

در ماه مارس (اسفند)، ۳ بانک سیلیکونولی، سیلورگیت و سیگنچر بنک در ایالات متحده آمریکا ورشکسته شدند تا از شکل گیری یک بحران بانکی تمام‌عیار این کشور را فرا گیرند. فرست ریپابلیک بنک، آخرین بحران این بانکی شد. سقوط ۶۰درصدی ارزش سهام بانک پکوست بنکورپ (PACW) در روز چهارشنبه (۱۳ اردیبهشت) نیز شرایط را از گذشته پیچیده کرد.

تداوم رشد دامیننس بیت کوین در نتیجه بحران بانکی ایالات متحده آمریکا
کاهش ارزش سهام بانکک‌وست بنکورپ ساعتی پس از اظهارات روز گذشته جروم پاول

با این همه، جر پاول، رئیس فدرال رزرو در کنفرانس خبری پس از برگزاری جلسه کمیته بازار آزاد فدرال بررسیان کرد که سیستم بانکی ایالات متحده آمریکا سالم است و تابآوری بس یاری دارد.

به گفته لوئیس هارلند (لوئیس هارلند)، مدیر سرمایه‌گذاری دیسنترال پار کپیتال، افزایش دام ایننس بیت کوین بر بازار در بحبوجه بی‌ثباتی بخش بانکی و کاهش ارزش سهام بانک‌ها، دلیلی بر افزایش جذابیت این دیجیتال به‌عنوان دارای ضددلاری یا خرید یک بهدلیل است. تضعیف دلار است درست مثل طلا و نفت.

هارلند افزود:

در بازار ارزهای دیجیتال در هنگام کاهش ارزش سهام بانک‌های ایالتی، شاهد عملکر بهتر بیت کوین باشیم. با توسعه بحران بانکی، این امر نشان‌دهنده نقش بیت کوین است.

انتظار بازار برای کاهش مجدد نقدینگی توسط فدرال رزرو در بحبوحه بحران بانکی افزایش یافته است که بیانگر تضعیف دلار در آینده است. روز چهارشنبه، فدرال رزرو نرخ بهره را 0.25 واحد درصد افزایش داد و احتمال توقف این روند افزایشی در ماه ژوئن (خرداد) خبر داد.

تداوم رشد دامیننس بیت کوین در نتیجه بحران بانکی ایالات متحده آمریکا
تداوم رشد دامیننس بیت کوین در نتیجه بحران بانکی ایالات متحده آمریکا

دامیننس بیت کوین اکنون در تلاش برای گذر از مقاومت چندس اله خود است. هارلند عقیده دارد که از این سطح مقاومت به تداوم عملکرد خوب بیت کوین خوا هد بود. اونا کرد:

دامیننس بیت کوین به‌دنبال شکستن الگوی اسیلاتور ۳ ساله خود است. یک شکست ۵۰درصدی احتمالاً به معنای ایجاد یک نظام جدید بلندمدت در بازار، به‌طور همراه عملکرد بهتر بیت کوین خواهد بود.

طبق داده‌های موجود قیمت بیت کوین پس از سقوط بانک سیلیکن‌ها (۱۹ اسفند) حدود ۴۸درصد افزایش یافته و به حدود ۲۹۱۰۰ دلار رسیده است.

به گفته برخی ناظران، تاثیر بانک سیلیکن‌ولی بر قیمت بیت کوین، بحران مالی مشابه در سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۳ (۱۳۹۰ تا ۱۳۹۱) است. رویدادی که مهم‌ترین بانک‌های مرکزی است، توجه سرمایه‌گذاران را به بیت کوین به‌عنوان یک دارایی غیرمتمرکز و پوششی در برابر خطرات بانکداری متمرکز می‌کند.

تحریریه بازتاب آنلاین

من امیر هستم از کرمان و خیلی خوشحالم که میتونم از طریق بازتاب آنلاین صدای رسای اخبار ایران و جهان باشم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا